Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013

Ruud, je hebt een mooie route uitgezet. Af en toe herkende ik het van eerdere fietstochten maar vaker waren het leuke onbekende weggetjes. Tja en dan die kou he. Eigenlijk best lekker als je je er op kleedt en je slaapzak en matje goed zijn. Beter dan regen. Vandaag de meeste zon zodat we zelfs lekker in het gras konden zitten. De (voor mij) twee campings waren prima. Bij de laatste weliswaar geen verwarmd sanitairgebouw zoals de dag ervoor maar wel een vriendelijk echtpaar dat graag een gefrituurde maaltijd serveert. Iedereen die mee was heel erg bedankt voor de gezelligheid.
Afdeling Amsterdam is ook weer heelhuids binnen de stadsgrenzen geraakt dankzij gezellig gezelschap, koffie bij Puur, borrelnootjes van Jaap en de koekjes van Harry. De zon heeft ons ononderbroken gezelschap gehouden vanaf de Lage Vuursche. Dat is natuurlijk de voorbode van prachtig zacht weer :D Ruud, dank voor de mooie en afwisselende route. Loes
helaas heb ik zondag moeten besluiten om naar huis te gaan en niet naar Achterberg. Mijn conditie en de isolatie waarden van mijn slaapzak lieten het niet toe. Ook al was de zaterdag een rondje bekend terrein ik heb er van genoten en hoop vaker mee te gaan. Als het zo koud is wel met een betere slaapzak.

Hesta
Bedankt iedereen voor de gezelligheid, het eten van mijn paaseitjes en Ruud bedankt voor het organiseren en de mooie routes, ook al heb ik vanwege wat lichamelijke ongemakken, de routes af en toe wat ingekort. Ik heb nog wat foto's gemaakt van het weekend met mijn telefoon;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het was een heel gezellig weekend! Een aantal deelnemers durfde de kou niet te trotseren , maar zaterdagavond hadden we toch nog 44 bikkels in tenten! Na deze vuurdoop zal de wintertocht van 2014 groter dan ooit zijn verwacht ik :lol: .
De kleinste camping, minicamping "De Brink", bleek groots in service, groots in gezelligheid en groots qua ruimte om te staan met de tenten. Hier komen wij zeker nog een keer terug!
We begonnen met sneeuw en een koude nacht. De eerste dag was het prachtig weer met iets meer wind dan verwacht. Vooral bij Muiderberg was het even ploeteren. 's middags werden we in de Eempolder terug naar de camping geblazen. De grote tent op de Zeven Linden bleek een uitkomst met de harde wind.
Na weer een koude nacht werd het zondag 1ste Paasdag ook niet heel warm. Er viel zelfs af en toe sneeuw. De horeca onderweg zorgde er voor dat de spieren weer warm werden en aan het eind van de dag was er een warme douche om op te warmen. In het restaurantje van de camping was het ook warm en gezellig. Iedereen kon warm z'n slaapzak in, want het zou de koudste nacht van het weekend worden.
Maandag 2e Paasdag was heerlijk. De zon zorgde al snel voor aangename temperaturen (vergeleken bij de vorige dagen ) en de wind blies van achter.
Jaap kon niet op de off-the-road tocht wachten en nam af en toe een alternatieve route.

Voor mij was het een geslaagd weekend, ook al kon ik er maar gedeeltelijk bij zijn en had ik af en toe wat dingen te regelen. De gezelligheid van de groep is iedere keer weer geweldig. Ik kijk al weer uit naar een volgend weekend!

Bij deze nog wat foto's:
Afbeelding
Sneeuw op camping PUUR

Afbeelding

Afbeelding
Tja, hoe poets je nou je tanden ?

Afbeelding
Ontbijten in de sneeuw op 30 maart 2013!

Afbeelding
Koken en eten in de Circustent van de Zeven Linden

Afbeelding
Follow the leader, leader

Afbeelding
Langs de Grift op weg naar Rhenen

Afbeelding
Als wereldfietser kom je van alles tegen op je weg

Afbeelding
De stalen rossen krijgen even pauze bij Kasteel Amerongen

Meer foto's vind je hier
Ik heb ook nog een paar fotootjes online gezet:
Afbeelding
^KLIK!
Ruud bedankt voor het organiseren van het paasweekend. Helaas aan de frisse kant, maar wel een prachtige route.
Voor degene die mijn foto's willen zien, is hier de link: https://picasaweb.google.com/1001913000 ... 9fGkMT6xAE .
Tim, mooie foto's!

Vanuit de vereniging kreeg ik nog het verzoek om te vragen of iemand een verslag van het weekend wil schrijven voor het blad. Met de stukjes op het forum en wat ik zelf gezien en beleefd heb kom ik al een eindje. Maar iedere hulp is welkom. Als iedereen een half A4tje schrijft kunnen we al een boek uitgeven. Dus veel regels hoeven het niet te zijn, maar stuur je belevenissen, impressies, anekdotes of quotes naar paastocht2013@online.nl of post ze hier op het forum. Ik zet alles in een logische volgorde en de redactie maakt er een mooi verslag van.

Bij voorbaat dank.

groet,
https://plus.google.com/photos/11419889 ... _7wvIWTlgEBeste mensen
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat zullen wij maar denken,maar hier dan een aantal foto,s van de koude en gezellige tocht door de omgeving van waar ik woon
t,Gooi
marian