Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013

Hoop dat ik mee kan. Kreeg gisteren veel rugpijn kom net van de fyio vandaan. Heb last van een rugewervel die niet meer helemaal recht op de ander staat, kan volgens de fys door verkeerde houding pijn veroorzaken.

Heb mijn zadel een stukje naar rechts gedraaid, maar daar zal het denk ik niet van komen. Ga morgen maar zwemmen voor de nodige ontspanning.

Mario
Mario, ik wens je een goed herstel en hoop dat je er bij bent!

Hierbij de route vanaf Utrecht CS naar de camping. GPS ZIPfile of Bikemap .
En een beschrijving voor diegene zonder GPS. In de beschrijving ook een route vanaf Amersfoort CS.

Eventueel kunnen we als groep afspreken en om 15:00 uur vanaf Utrecht CS vertrekken richting de camping. Als je dat wil, laat het mij weten.

Groet,
Nog even een vraagje: is het mogelijk de auto een paar dagen bij de eerste camping te laten staan? De trein is voor mij helaas niet praktisch ivm werkzaamheden aan het spoor dit weekend.
Wij gaan ook mee en hebben er nu al zin in.
We vertrekken vrijdagochtend tussen 10 en 11 uur vanuit Rhenen naar de Lage Vuursche. Op onze route volgen we zoveel mogelijk de onverharde paadjes op de Utrechtse Heuvelrug. Heb je zin om mee te fietsen, laat het dan even weten zodat we je ophalen op NS station Rhenen.

Tot Vrijdag, Tim & Marly.
Rinske schreef:Nog even een vraagje: is het mogelijk de auto een paar dagen bij de eerste camping te laten staan? De trein is voor mij helaas niet praktisch ivm werkzaamheden aan het spoor dit weekend.
Ja, er is een kleine parkeerplaats.
Werk aan het spoor dit weekend

Groet,
Hallo,

Ik ga toch niet mee kreeg ook te veel last van knien. Heb 2 ingescheurde meniscussen, moet misschien over een paar weken met tussen pozen aan knien worden geopereerd.


Mario
Ik ga ervan uit dat de verhalen over ijzel en sneeuw dit weekend overtrokken zijn en fiets dus graag mee. Jeroen
Het weer en binnenzitten

Het weerbeeld verandert nog dagelijks. De regenverwachting wordt lager, maar de temperatuur ook. Dit wordt dus de 3e wintertocht dit jaar :wink:
Overdag ca 5-6 graden, 's nachts ca -2 graden.

Om binnen te kunnen zitten is er bij iedere camping gekeken naar de mogelijkheden. Helaas is die binnenzit mogelijkheid beperkt. Met normale temperaturen had waarschijnlijk niet iedereen daar gebruik van gemaakt en had het gepast. Bij mijn weten kan er nergens binnen in een ruimte gekookt worden. Daarom heb ik nog even naar alternatieven gezocht.

Camping PUUR: Horecaruimte waar we zouden kunnen zitten is verhuurd vrijdagavond. Wij kunnen daar geen gebruik van maken!
In Lage Vuursche zitten diverse (pannenkoeken)restaurants. De tijden op de sites van die restaurants zijn keuken tijden. "De Paddestoel" heeft er geen probleem mee om zelfs wat langer op te blijven tot bv 22.00 uur. Ook De Bosrand geeft aan dat het best uit kan lopen tot 21.30. Ik neem aan dat dit ook voor de andere restaurants geldt.

Camping Zeven Linden: Hier hebben we een grote tent bijgehuurd. In principe is deze alleen voor 's avonds gehuurd, maar voor een luttele 50 ct de man huren we 'm bij tot we de volgende dag vertrekken. De tent is niet verwarmt , maar 50 man opeengepakt met een flinke dosis sterke reisverhalen zorgt voor voldoende warmte lijkt mij. In de buurt van de Zeven Linden zitten 2 restaurants, Vuur en De Generaal.

De Brink: Heeft ook een Horeca ruimte en verwacht daar ca. 35 man kwijt te kunnen. Hier kan ook eenvoudig gegeten worden, zoals schnitzels, kroket of frikandel. De keuken is niet ingesteld op grote groepen, dus wil men graag weten wie er wil eten. Laat het mij weten dan geef ik het door.
In Rhenen zijn enkele restaurants op een paar kilometer fietsen. Wel is het eerste Paasdag, waardoor het misschien druk kan zijn. Restaurant Cunara wordt door een van de deelnemers aangewezen als het beste restaurant om naar toe te gaan. Cunara heeft een zaaltje. Ik heb gevraagd naar mogelijk gebruik hier van, maar nog geen reactie gehad. Voor diegene die daar naar toe willen gaan om te eten is reserveren misschien wel handig.
Verdere insider informatie:

- Restaurant De Koning van Denemarken. Hier komen wij vaker, is zeker een aanrader en heeft ook een bar gedeelte.
- Restaurant Tante Loes. Wat chiquer en duurder. Ook met bar.
- Restaurant Korianders. Erg klein, maar wel goed. Lijkt echter gesloten te zijn.
- Restaurant Golden City (Chinees). Daar komen wij nooit, maar hij schijnt wel OK te zijn.
- Restaurant Belle Venezia (Italiaans). Niet bijzonder.
- Restaurant Sol del Mar (Portugees). Eenvoudig tentje, maar prima eten.

Naast het binnen zitten is het ook raadzaam om de diverse draadjes op het forum te lezen over warm kleden. Hopelijk weten we het zo warm genoeg te houden!

Groet,
In de Camping-500 van meest luxe reisorganisaties die zich het meeste uitsloven voor de deelnemers schiet de Wereldfietser nu wel een heel eind naar boven :D
Leon
ruudvp schreef:Het weer en binnenzitten

Het weerbeeld verandert nog dagelijks. De regenverwachting wordt lager, maar de temperatuur ook. Dit wordt dus de 3e wintertocht dit jaar :wink:
Overdag ca 5-6 graden, 's nachts ca -2 graden.

Om binnen te kunnen zitten is er bij iedere camping gekeken naar de mogelijkheden. Helaas is die binnenzit mogelijkheid beperkt. Met normale temperaturen had waarschijnlijk niet iedereen daar gebruik van gemaakt en had het gepast. Bij mijn weten kan er nergens binnen in een ruimte gekookt worden. Daarom heb ik nog even naar alternatieven gezocht.

Mischien is het Nivon huis op 100 meter van de pannenkoekrestaurants in Lage Vuursche ook een optie voor overdekte ruimtes?

Koosvorrinkhuis
Vanmiddag sinds weken zonder handschoenen in de zon gefietst. JOEHOEOE
Zonnebrand en -bril zijn al ingepakt voor komend weekend. Paaseitjes ook. Misschien zijn ze bij aankomst in Lage Vuursche al gesmolten ;-)
Loes
Loes van den Bergen schreef:Vanmiddag sinds weken zonder handschoenen in de zon gefietst. JOEHOEOE
Zonnebrand en -bril zijn al ingepakt voor komend weekend. Paaseitjes ook. Misschien zijn ze bij aankomst in Lage Vuursche al gesmolten ;-)
Loes
Ze waren zondag nog niet op? Kom je op je nieuwe bike?

Groet,
Voorzitter present. Alle 4 de dagen.
jasmon schreef:
ruudvp schreef:Het weer en binnenzitten

Het weerbeeld verandert nog dagelijks. De regenverwachting wordt lager, maar de temperatuur ook. Dit wordt dus de 3e wintertocht dit jaar :wink:
Overdag ca 5-6 graden, 's nachts ca -2 graden.

Om binnen te kunnen zitten is er bij iedere camping gekeken naar de mogelijkheden. Helaas is die binnenzit mogelijkheid beperkt. Met normale temperaturen had waarschijnlijk niet iedereen daar gebruik van gemaakt en had het gepast. Bij mijn weten kan er nergens binnen in een ruimte gekookt worden. Daarom heb ik nog even naar alternatieven gezocht.

Mischien is het Nivon huis op 100 meter van de pannenkoekrestaurants in Lage Vuursche ook een optie voor overdekte ruimtes?

Koosvorrinkhuis
Dank je! PUUR had het adres ook al doorgegeven, want we kunnen helaas daar helemaal niet binnenzitten :cry: . Tekst hierboven is aangepast.

Ik ga er achteraan , met als grootste risico dat ik op 1 binnenkom in top500 :wink:
'k Heb vorige week eitjes gehamsterd. Kan nog wel een fietsweekend en een beursdag uitdelen. Ja, op mijn nieuwe bolide met wel oude zadel.
jasmon schreef:
Mischien is het Nivon huis op 100 meter van de pannenkoekrestaurants in Lage Vuursche ook een optie voor overdekte ruimtes?

Koosvorrinkhuis
Helaas zit deze accomodatie helemaal vol met de Pasen. We zullen ons moeten verdelen over de diverse pannenkoekenrestaurants als we binnen willen zitten.

groet,
Voor de boodschappen op zaterdag komen we langs een nieuw klein winkelcentrum in Eemnes Dit zit tussen knooppunt 24 en 52. Er zitten oa. 2 supermarkten een groentewinkel en een bakker ook als ik me niet vergis.
Dag medefietsers,
En toen was ik opeens verdwenen van het Paasweekend... Vorige week had ik griep gehad, en helaas ontdekte ik tijdens het fietsen dat de griep toch nog niet helemaal uit mijn lijf was. Na 15 km had ik al puddingbenen, en uiteindelijk ben ik op mijn tandvlees terug bij de camping (en de auto) gekomen. Jammer, jammer, jammer!
Mijn eerste kennismaking met de wereldfietser was dus van korte duur, maar ik heb erg genoten van de gezelligheid en saamhorigheid. Ik ga zeker in de toekomst weer mee!
De rest van het weekend parkeer ik mezelf met een boek bij de kachel, en dan gaat het helemaal goed komen. Ik wens jullie nog een heel goed weekend toe, en hopelijk tot snel.
Rinske
Zaterdag zijn wij aangehaakt bij lage vuursche, via prachtige route in Baarn beland op een mooie camping. Gisterochtend nog een stuk meegefietst waarna wij zijn afgehaakt naar lage vuursche waar de auto stond.

Het was gezellig! Ruud, bedankt voor de organisatie, alle anderen voor de gezelligheid.
Volgende tocht hoop ik wat warmer, inclusief de huttentocht zijn er alleen nog maar wintertochten geweest. :x :D
In het Gooi ging alles prima. Bij Naarden hebben we zelfs nog gepicknickt op een bankje: uit de wind en in de zon was het goed te doen. In ons eigen ontspannen tempo fietsen Corrie en ik naar Huizen. Daar laten we ons meezuigen in de stroom van een groepje fietsers. Ook prima, voorlopig tenminste. In de Eempolder krijgt Corrie opeens last van haar rechterknie. In Eemnes stoppen we bij een café. "Het is nog maar 7 km naar de camping", roept iemand, waarna het peloton verder rijdt. Corrie en ik gaan het café in en genieten van de lekkerste warme chocola die we ooit geproefd hebben (geen opgewarmde Nutricia, maar chocoballen opgelost in hete melk).
"Waarom zou je al om 4 uur op de camping willen zijn?", vraagt Corrie zich af. "Nu warmen we tenminste lekker op."
Op het laatste stuk krijgt Corrie steeds meer last van pijnscheuten in haar rechterknie, waar ze tot vandaag nog nooit last van gehad heeft. Zodra ze stopt met fietsen en gaat lopen, is de pijn weer weg.

Op de camping zijn we aangenaam verrast door de grote doucheruimte die is voorzien van vloerverwarming. Helaas heb je wel muntjes nodig om te kunnen douchen. Mijn douche reageert adekwaat op het inwerpen van 50 cent. Corrie moet echter een deal met haar buurvrouw sluiten, omdat twee douches blijken te zijn verbonden met de muntjesautomaat van de naastgelegen douche...
Terwijl het buiten begint te vriezen, dineren we met z'n vijven behaaglijk in 'De Generaal' bij het station van Baarn. Terug op de camping blijkt iedereen al in de slaapzak gekropen te zijn.

De volgende ochtend is het in onze tent een paar graden onder nul. Ik heb wel vaker met vorst gekampeerd: in de ochtendzon werd het dan rond een uur of 9 zo warm in de tent, dat ik met plezier weer uit mijn slaapzak kroop. Vandaag laat de zon het echter afweten, ik zie zelfs kropsneeuw vallen. De camping is nu een grote vrieskist. Voorlopig is er geen goede reden om de behaaglijke slaapzak te verlaten.
Toch hoor ik al voor 8 uur (eigenlijk 7 uur, want vannacht is de klok een uur vooruit gezet :shock: ) druk gestommel om ons heen. Wanneer wij besluiten om ook maar op te staan, zijn sommige tenten al afgebroken. Tegen de tijd dat we onze handen warmen aan de thee in onze laplandmokken, zijn de meeste fietsers al vertrokken. Het is nog steeds berekoud. Zouden er een paar stiekem weer naar 'De Generaal' zijn gefietst om daar aan te schuiven bij de paasbrunch???

Om half elf fietsen we weg. Op station Amersfoort is het hoog tijd voor koffie. Ik had verwacht hier meer fietsers aan te treffen, maar blijkbaar is er vandaag geen appeltaartgroep: ze zijn in ieder geval in geen velden of wegen te bekennen.
Met Corries knie gaat het beter dan gistermiddag, maar helemaal weg is de pijn nog niet. Nu doorgaan met fietsen kan betekenen dat het weer erger wordt, met het risico dat er iets geforceerd wordt. Over drie weken willen we in Italië gaan fietsen, dus op een verknoeide knie zitten we niet te wachten. Corrie kan nu beter naar huis gaan. Ik zou nog wel door kunnen fietsen, maar heb ik daar zin in? Er wordt nu kouder en grauwer weer verwacht dan gisteren. Vanavond een warm bed en morgenochtend een comfortabel ontbijt lijkt me helemaal geen verkeerde keuze. :wink: