Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013

Paastocht 2013, vrijdag 29 maart – maandag 1 april 2013

In plaatst van meubelboulevards, shoppingmalls of doe-het-zelf warenhuizen te bezoeken met Pasen kun je ook mee met de Paastocht van 2013. Dit jaar fietsen we langs de grens van de gletsjer die in de voorlaatste ijstijd de Utrechtse Heuvelrug heeft gevormd.
De basis voor de tocht is de bekende route “Heel de heuvelrug rond”, maar omdat we drie dagen de tijd hebben pakken we wat extra mooie stukjes mee. De tocht voert door de bossen van Lage Vuursche, langs het Naardermeer, Naarden vesting, Eempolder, Soestduinen, Den Treek, het Leersumse veld, De blauwe kamer bij de Grebbeberg en de Stichtse Lustwarande. Het weer met Pasen kan zowel lenteachtig als winters zijn, dus of de zonnebrand of de winterslaapzak ingepakt moet worden weten we tegen die tijd. De routes zijn zodanig samengesteld dat er snelle groepen en terrassengroepen samengesteld kunnen worden.


Afbeelding

Vrijdag 29 maart, Utrecht - Lage Vuursche (20 km)

  • Op eigen gelegenheid van Utrecht of een ander station naar Lage Vuursche
  • We verzamelen vrijdag 29 maart op camping PUUR, Lage Vuursche.
  • Diverse routes vanaf andere stations in de omgeving zal worden gepubliceerd.
  • In Lage Vuursche zijn diverse eetgelegenheden.

De camping waar we verzamelen kennen we nog van de Wintertocht. We staan op camping PUUR in Lage Vuursche. In de buurt van de camping zijn geen winkels, dus doe inkopen van te voren of op weg naar de camping. We staan op twee veldje rechts naast de ingang. Hier is plaats voor 40-50 tentjes.
Puur
Koudelaan 25
3723ME Lage Vuursche, Baarn
Tel. 030-2622777
http://www.puurlv.nl
kosten tentplek p.p.: € 11,50 ( 18,50 - 2 pers. In 1 tent )

Zaterdag 30 maart, Lage Vuursche – Baarn (ca. 70 - 87 km)
  • Vertrek camping 9.30 – 10.00
  • Station Hollandse Rading 9.45 – 10.15
  • Station Hilversum Noord 10.30 – 11:00

Vanaf Lage Vuursche rijden we via station Hollandse Rading westelijk langs Hilversum. Via Spanderswoud, waar het hoofdkantoor van Natuurmonumenten is gevestigd, rijden we langs het Naardermeer richting Muiderberg. De tocht leidt verder door Naarden vesting, langs het Gooimeer naar Huizen. Over de heiden rond Huizen fietsen via Blaricum door de Eempolder, Laren, Kasteel Groeneveld richting de camping. In Baarn kunnen inkopen gedaan worden *.
Vlak voorbij Baarn overnachten we op camping de Zeven Linden. Hier hebben we een eigen veld (met plek voor ca 70 tentjes) en de mogelijkheid om een grote tent te huren om ’s avonds in te zitten. Er is ook een mogelijkheid tot het stoken van een vervroegd paasvuur (onder voorbehoud). De camping heeft een klein winkeltje en een snackcorner, maar geen restaurant. Er zijn een paar restaurants in de buurt.

De Zeven Linden
Zevenlindenweg 4 3744 BC Baarn
Tel: 035 - 666 83 30
http://www.dezevenlinden.nl
kosten tentplek p.p.: € 8,50

*1e en 2e Paasdag zijn de winkels over het algemeen dicht. Doe zaterdagmiddag dus voldoende inkopen. De route zal 1e en 2e Paasdag waar mogelijk langs AH2GO en grote campings gaan voor inkopen. Uiteraard ligt er ook voldoende Horeca op de route.

Zondag 31 maart, Baarn – Rhenen (ca. 80 km)
  • Vertrek camping 9.30 – 10.00

Vanaf de camping, via Landgoed Pijnenburg, Soesterduinen gaan we richting Amersfoort. Op eerste Paasdag is hier mogelijk de AH2GO bij het station open (ntb). Dan naar Leusden-zuid, Den Treek, het Valleikanaal, Maarn (station), Overberg, Amerongse Berg, Veenendaal naar de camping.
We verblijven op mini-camping de Brink. Ondanks dat het een kleine camping is hebben we een megaveld tot onze beschikking. Er is een binnenruimte waar je droog en warm kan zitten, echter daar is slechts ruimte voor ca 25-30 personen. Binnen zitten betekent ook iets gebruiken. Er zijn warme en koude dranken, bier en kleine maaltijden (Schnitzel + sla patat). In Rhenen zijn voldoende restaurants.
Mini-Camping de Brink
Weteringsteeg 45
3911 VM Achterberg (Rhenen)
06-46170006
http://www.minicampingdebrink.nl/
kosten tentplek p.p.: € 6,00

Maandag 1 april, Rhenen – Utrecht CS (ca. 64 km)
  • Vertrek camping 10.00

Op tweede Paasdag loopt de route langs stations Rhenen , Zeist en uiteindelijk Utrecht.
Vanaf de camping terug de Grift. Via Blauwe kamer, Rhenen, Elst, Amerongen, Leersumse Veld, Driebergen, Bunnik, Utrecht.
Voor diegene die terug moeten naar Lage Vuursche moeten, kunnen vanaf Bunnik via de Bilt, Bilthoven naar Lage Vuursche (aanbevolen route wordt gepubliceerd).

Hoe werkt het?
  • Je fietst met volle bepakking (dus inclusief tent , slaapzak etc),
  • de campings kosten tussen de 6 en 12 euro op basis van 1 persoontent; het geld wordt centraal opgehaald en betaald aan de campingeigenaar,
  • er zijn geen organisatiekosten,
  • eten verzorg je zelf, vaak maken mensen afspraken om samen te koken. Heb je geen zin om te koken dan is er in de omgeving van de campings of onderweg wel een eetgelegenheid te vinden,
  • we fietsen in recreatief tempo, 16-22 km per uur en splitsen ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo.


Algemene Informatie:
  • De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping e.d. worden hoofdelijk omgeslagen,
  • Camping PUUR, Zeven Linden en de Brink hebben alternatieve accommodatie zoals blokhutten en B&B. Wil je daarin slapen dan regel je dat zelf. Geef je wel op voor de tocht en vermeld dat.
  • Denk aan verlichting en opvallende kleding,
  • Overweeg het dragen van een helm,
  • Onnodig om te zeggen dat je kleding en kampeeruitrusting aan de weersomstandigheden aangepast moeten worden. Mocht het koud worden met Pasen, kijk dan eens op http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-12-01.php en genoemde links,
  • Zorg altijd zelf voor goed kaartmateriaal,
  • Voor nadere bijzonderheden en routes zie het forum,
  • Maak zoveel mogelijk gebruik van dit forum maar voorkom non-informatie.


Aanmelden:
  • Geef je op door een e-mail naar paastocht2013@online.nl te sturen.
  • Meld als je wilt ook op het forum dat je komt
  • Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
  • Wil je vanaf één van de tussengelegen stations meefietsen, laat het weten.


Routes en meer informatie wordt binnen 2 weken gepubliceerd, maar aanmelden kan nu al.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Ik ben van de partij! Ik heb er erg veel zin in, en hopelijk hebben we mooi, warm en droog weer. Omdat ik vrijdag moet werken, sluit ik me zaterdag bij station Hilversum Noord bij jullie aan.
Ik heb de conceptroutes als plaatjes geplaatst om een indruk te geven van de routes.
De routes zijn nog niet 100% definitief. Dat volgt nog, evenals meer informatie.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Klik plaatje voor grote weergave

Groet,
TIP: Kruidvat verkoopt nog NS dagkaarten voor 15,- die tot 26-5 geldig zijn:
http://www.kruidvat.nl/ns
Ik ga mee.
Ik ben van de partij!
Hallo iedereen,

Ik ben hier ondertussen al een paar keer komen piepen op het forum en naar aanleiding daarvan zou ik graag meegaan met het paasweekend. MAAR ... ik rij absoluut geen hoog tempo :o
Ik ken de theoriën dat men in groep sneller rijdt, maar ik blijf trager rijden dan de doorsnee wereldfietser. Een weekendje mee met de vakantiefietsers uit België heeft dat duidelijk gemaakt. Hoewel ik niet helemaal achteraan bengelde lag een iets lager tempo mij toch beter.
Dus ... ik hoop dat mijn trage deelname andere iets tragere fietsers aanzet om ook mee te gaan !!! In een andere topic bleek alvast dat nog mensen zich lieten tegenhouden door het tempo. Hoog tijd dus om de hegemonie van de iets snellere fietser te doorbreken. :wink: Ook iets trager komen we wel waar we wezen moeten !
Ik hoop dus op een paar reacties en een paar trage medefietsers ! :D

Groetjes
Marijke
Marijke9 schreef:Hoewel ik niet helemaal achteraan bengelde lag een iets lager tempo mij toch beter.
De paastocht is druk bezocht, dus wat dat betreft heb je een goede kans wat tragere mensen te vinden. En wellicht go je uiteidelijk met de flow :?:
2 dagen 'go with the flow', de derde dag voort getrokken moeten worden of tegen omvaltempo thuis geraken :lol:
(zo erg zal het niet zijn, maar om even te illustreren :wink: )
Met de Pasen zijn wij er niet bij, maar inderdaad, een wat lager tempo ligt ons ook beter. Rondje Tilburg was voor ons prima, met een 20 per uur over asfalt en veel minder over de zandpaden.

Wij hopen de Hemelvaart vrij te kunnen houden voor onze eerste echte deelname aan een meerdaagse WF-activiteit.
Marijke,

je weet waar de campings zijn en kan dan altijd op eigen houtje er naar toe fietsen en in de avond genieten van het gezellig samen zijn.

Ik heb last van mijn knien. Als ik te veel pijn krijg fiets ik in mijn eigen tempo verder.

Ik heb nu toch een nieuwe gps dus verdwalen kan niet meer :lol:

Mario
Ik heb nu toch een nieuwe gps dus verdwalen kan niet meer
Met of zonder GPS, verdwalen doe ik zo ongeveer altijd :lol: Kaarten, routes, tracks en ik ... op één of andere manier matcht het niet :P

Ik heb er geen probleem mee om een eind alleen te fietsen, maar ik vind het persoonlijk prettiger met een paar mensen. Vandaar ook de vraag hier :wink:
Marijke,

Er zijn altijd verschillende groepjes met een verschillend tempo: snelle groepjes, gemiddelde groepjes, appeltaartgroepjes. Er is vast wel eentje waar je kan bij aansluiten!

Groetjes,

An
Wij gaan helaas toch niet mee - Rob en Sien
Er zijn altijd verschillende groepjes met een verschillend tempo: snelle groepjes, gemiddelde groepjes, appeltaartgroepjes. Er is vast wel eentje waar je kan bij aansluiten!
Ondertussen mag wel duidelijk wezen dat ik absoluut bij een appeltaartengroep hoor :lol: Of misschien ook niet en komt er nog een rijsttaartengroep bij. Dat schijnt goed te zijn bij langdurige activiteiten :wink:
Marijke,
Je kan twee dingen doen, Pasen staat immers nog niet voor de deur, alvast wat gaan trainen en zorgen dat je wat langer in het zadel kan blijven zitten.
Maar er zal altijd wel een groep zijn bij wie je je kunt aansluiten.
Niet alle Wereldfietsers willen immers snel van A naar B.
Laat je niet gek maken, je zal zien dat het allemaal wel meevalt en zeg het als het tempo je iets te hoog ligt.
Succes en misschien fiets ik op zaterdag een stukje mee, de route op zaterdag ligt redelijk in mijn achtertuin.
Frits
Marijke,

De routes zijn zo samengesteld dat deze ingekort kunnen worden, dan is een lager tempo ook geen enkel probleem. De snelle groepen kom je dan waarschijnlijk onderweg wel weer tegen.
Aanwijzingen voor het inkorten staan in de routebeschrijvingen (i.o.).

Groet,
hoihoi iedereen,

Ik heb ondertussen begrepen dat ik gewoon maar mee moet gaan :D

Maar mochten er een paar fietsers zijn die twijfelen om mee te gaan omdat het tempo hoog ligt. Ik ben mee :lol:

groetjes en wellicht tot dan
Marijke
Met deze meld ik me ook aan voor het paasweekend. Inderdaad Marijke, je moet geen schrik hebben voor snelheidsmaniakken. Er is altijd wel een groep die het wat langzamer doet en die ook op tijd op de camping aankomt.
Ik ga ook mee - mijn eerste wereldfietser weekend, leuk! Een goede gelegenheid om mijn nieuwe Santos uit te testen met bagage... En Marijke: ook mijn tempo ligt niet zo hoog :wink: