Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtrektocht Turkije 13 – 28 oktober 2012 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtrektocht Turkije 13 – 28 oktober 2012

Deze tocht is vol.

Buitenlandreis Turkije 13 oktober 28 oktober 2012
Heb je zin in een trektocht door Centraal Anatolië (Cappadocië).

Beknopte algemene informatie
We nemen Kayseri als vertrek- en eindpunt.
De formule is low-budget. We kamperen of overnachten in eenvoudige onderkomens. Je boekt je vliegreis zelf. Gemeenschappelijke kosten slaan we hoofdelijk om.
Cappadocië is zowel landschappelijk als historisch gezien een bijzonder mooi en interessant gebied. De bewoners zijn bijzonder gastvrij.
We kiezen autoluwe asfalt- en semi-verharde wegen. Het landschap is heuvelachtig met regelmatig pittig klimwerk. De temperaturen zijn overdag aangenaam maar ’s nachts kan het al behoorlijk fris zijn. Er valt weinig regen.
De route ligt nog niet vast. Je persoonlijke inbreng wordt gewaardeerd. Denk aan dag-afstanden van ca. 80 km. in een rustig tempo.

Interesse?
Je bent van harte uitgenodigd voor vrijdagavond 27 april om 19.30 uur in de winkel van Erik Schuyt, De Vakantiefietser, Westerstraat 216, 1015 MS Amsterdam. We kunnen dan samen de plannen nader uitwerken. Neem kaarten, reisgidsen en laptop mee.
Meld je komst bij Koert met een p.b.

Aanmelden
Het maximum aantal deelnemers is bereikt.

Voorwaarden
• je bent lid van de Wereldfietser
• je hebt ervaring met fietsen met volledige kampeeruitrusting
• het dragen van fietshelm is verplicht

Nadere informatie
bij Koert met een p.b.


Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Let op:
De informatieavond is gewijzigd in vrijdagavond 27 april.
Wat informatie over buitenlandtrektocht Turkije.

Er zijn al de eerste aanmeldingen van mensen die mee gaan.

Turkish Airlines, 020-4059636
Kosten ticket ca. € 480,- retour Kayseri.
Turkish Airlines neemt desgewenst 12 fietsen mee in het vliegtuig voor € 60,- / fiets, retour.
Bij 10 of meer deelnemers is korting bespreekbaar.

Ter oriëntatie/informatie:

Boeken:
• Trekking in Cappadocia (Turks Verkeersbureau den Haag)
• Destination Cappadocia 2011 (Turks verkeersbureau den Haag)
• Kappadokien (Susanne Oberheu c.s., Shaker media 2e druk 2009)
• Turkije west en midden (ANWB Goud)

Kaarten:
• Map of acient Cappadocia (Turks Verkeersbureau den Haag, 1:250.000)
• Middle Anatolia region map (Mapmedia 1:400.000)
• Türkei (Freytag&Berndt, 1:800.000)
• Turkey Tourist map (Turks Verkeersbureau den Haag, 1:850.000)

Turks Nationaal Verkeersbureau
Hofweg 1c, 2511 AA Den Haag
070-3469998
Koert schreef:Let op:
De informatieavond is gewijzigd in vrijdagavond 27 april.
Op verzoek van enkelen die van ver moeten komen beginnen we wat vroeger om 19.30 uur.
Beste Koert,

graag wil ik mij aanmelden voor de fietstocht in het najaar naar Turkije.
Hoop dat er nog plaats is.
Vrijdag 27 april zal ik aanwezig zijn bij de infoavond.

groet
IJsbrand de KLerk
Koert,

Lijkt me helemaal te gek.
Ik kom vanavond en zal me dan waarschijnlijk aanmelden om mee te gaan. (als er nog plaats is)

Jaap
Vanavond heb ik me aangemeld. Ben van plan om wat eerder heen en/of wat later terug te gaan.

Jaap
Wat een gezellig avondje met het weerzien van veel bekenden.
Erik, dank voor de gastvrijheid.
Inmiddels gaven zich 6 mensen op. De tocht gaat dus in elk geval door.
Wanneer je je opgeeft gaan we er vanuit dat je ook echt meegaat. Anders dupeer je wellicht een ander die graag mee had gewild.
Heb je interesse en de avond gemist? Mail me even met een p.b. en geef gelijk je e-mail adres door.

Inmiddels gaven zich 15 personen op voor deelname aan de tocht, waarvan 2 personen onder voorbehoud van een succesvolle revalidatie van een orthopaedische ingreep. Hiermee is het maximum aantal deelnemers bereikt.
Turkisch Airlines komt met een aanbod voor een groepskorting. Ik hou je op de hoogte.
Er zijn nog enkele plekken vrij.
Wanneer je mee wil, neem even contact op met Koert middels een p.b.
Wanneer je geboekt hebt beschouwen we je als aangemeld.


Deze tocht is vol.
De deelnemers die via Pegasus vliegen:
Wanneer het moeilijk blijkt bij de aankoop van een e-ticket ook je fiets mee te boeken: bel Pegasus op kantooruren op 020-3164146.
Via de website van Pegasus en Cheapticket.nl lukte het mij althans niet.
:cry:
Wanneer je vliegt met Pegasus.

Nadja vertelt mij het volgende.
Je kunt je fiets bij inchecken gewoon aanbieden. Het is niet mogelijk dit van te voren vast te leggen. 6 Fietsen kunnen altijd wel mee.
Wat, als er meer fietsen met 1 vlucht mee gaan?
De fiets moet bij Pegasus in een doos. Bandenspanning laag en geen gaspatronen.
Kosten € 20,-.

Wil je dit zelf ook nog van Nadja horen? 020-3164146 of 06-54234447.

Aanvullende informatie? Zet het ff. op het forum.
Koert,

Ik kan vrij krijgen. Ik ga een ticket boeken.

Groeten, Willem
ben benieuwd naar de route/verslag.
wou daar dit najaar gaan wandelen, maar deze tocht brengt me op fietsideeën!
Koert,
IJsbrand en ik hebben vandaag geboekt. Heen met transavia op 7/10 voor 155eur pp incl. fiets en annuleringsverz.. Terug op 30/10 met Pegasus voor 156.49 excl. Nu nog de terugtocht van de fietsen regelen.
Jaap
Joris en ik hebben zojuist ook de tickets geboekt via Pegagus:

vr 12/10/2012
PC 672 13:55 - 18:20
PC 164 20:10 - 21:25

dins 30/10/2012
PC 163 08:00 - 09:15
PC 671 10:20 - 13:00


Vooraf heb ik nog even opgebeld naar 020-3164146:
Het is mogelijk na het boeken op te bellen zodat ze in hun systeem onder het reserveringsnummer alvast kunnen noteren dat je een fiets mee hebt (ik bel ze morgen, heb na sluitingstijd de boeking pas kunnen voltooien).
Mij is verteld dat er maximaal 14 fietsen mee kunnen, niet 6 zoals eerder in dit topic vermeld is. Fiets meenemen is 40,- voor fietsen tot maximaal 22 kg. Weegt de fiets meer dan betaal je 5,- per kg.

Anneloes
Ik had vandaag de zelfde ervaring als Anneloes. Dat zijn dus al 4 fietsen voor 30/10.

Jaap
Hoi fietsers,

Ik heb eindelijk een mailtje terug van Pegasus (customer@flypgs.com) met de mededeling dat mijn fiets mee mag. Betaling € 40,00 bij het in-checken. Stelt me gerust.

Nee, een vliegveld-hotel lijkt me ook helemaal niks, maar aan de andere kant, als je ’s nachts nog, in een grote onbekende stad, ook nog op zoek moet naar je hotel…..

Tot dan en gegroet.

Ad
Het vliegveld is vlak bij de stad.
Mijn plan is bij aankomst een taxibusje te nemen vanaf het vliegveld naar het hotel en bij vertrek vanaf het hotel naar het vliegveld. Dit heeft als groot voordeel dat je de fiets in alle rust in het hotel kan uitpakken en opbouwen resp. afbouwen en inpakken. Het emballagemateriaal laat je in het hotel achter voor de terugweg.
Soms verzorgt het hotel de transfer met het taxibusje. Dit kunnen we vooraf regelen. Wanneer we aangeven als groep de laatste nacht weer te willen reserveren is het opslaan van het emballagemateriaal natuurlijk ook geen probleem.
Vorige week was ik op Schiphol en aan de balie van Pegasus geïnformeerd naar de fiets-voorwaarden. Volgens deze mevrouw moet de fiets worden aangeboden in een doos (dus geen hoes o.i.d.). de dozen zijn te allen tijden, zelfs ’s nachts, te koop beneden bij de kluisjes.

Ik heb geen navigatie-systeem en zal op kaarten moeten fietsen. Speciale bezienswaardigheden heb ik nog niet en ik zie wel wat er voor mijn wielen verschijnt. Góreme lijkt me fantastisch.

Groeten en mooie zomer-vakantie aan allen.
Ad


Het lukte mij altijd gratis een doos bij de fietsenwinkel mee te krijgen. Scheelt je toch weer zo'n € 25,-.
Koert.