Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat

Rutger schreef:Goh had ik dat geweten dat er nog plaats zou zijn op de beurscamping. Dan had ik mijn tentje wel meegenomen en daar gaan slapen.
Je mag wel je tentje opzetten maar je mag niet blijven slapen in de RAI.
Hallo,

gisteren, zondag, de fiets- en wandelbeurs in Amsterdam bezocht,

groot was echter onze verbazing te merken dat de RAI het dagtarief van 15.50 € rekent om te parkeren, :?

vervolgens zien we dat de toegangsprijs per persoon 14.00 € is :!:

waarom moet het zo duur zijn en waar ligt het verschil met de (bijna identieke) Belgische vakantiefietserbeurs, die je maar 8 € per persoon kost ???

we zullen het maar als weer een ervaring rijker bestempelen, maar niet voor herhaling vatbaar.

Frank en Diane
Glika schreef:Oeps, €15,50 voor het parkeren van de auto.
Op zondag is het gratis parkeren in de straten rondom de Rai!! Precies tegen over de hoofdingang een plekkie
Harry- schreef: Ik vond het walgelijk druk, en heb weinig gelegenheid gevonden om relaxed rond te kunnen neuzen en wat informatie in te winnen.

Daarom ben ik vroegtijdig naar huis gereisd en heb mij voorgenomen om de info in het vervolg via internet of dit forum in te winnen. En de beurs dus niet meer te bezoeken.
Een aardige mevrouw gaf ons bij aankomst nog een vrijkaartje dus voor 'slechts' € 14,- waren wij binnen.
Het was onze eerste x. Wij zijn ons aan het oriënteren op een eerste x op fietsvakantie met 5 kinderen waarvan er 2 nog in een karretje moeten.
De mevrouw van 'fietsen met kinderen' heeft mijn vrouw het laatste duwtje kunnen geven. Voor de rest vonden wij het een zeer magere beurs geen enkele fietskar voor kinderen bijvoorbeeld. Ook het aanbod van kampeermiddelen (tenten) viel tegen. Ik vraag mij ook af of zo'n relatief kleine beurs wel in de Rai gehouden moet worden en niet in een kleinere (lees goedkoper) hal Of combineren met een bijvoorbeeld de Oppad beurs

groet,

Jan-Henk
JHB schreef:Ik vraag mij ook af of zo'n relatief kleine beurs wel in de Rai gehouden moet worden en niet in een kleinere (lees goedkoper) hal Of combineren met een bijvoorbeeld de Oppad beurs
Hoi Jan-Henk, waar en wanneer is de Oppad beurs?
De expertise was er wel. Ik heb jarenlang met jonge kinderen fietsvakanties gedaan, en zo waren er meer. Ik heb een lezing gegeven over de eerste fietsvakantie, en ik was beschikbaar voor vragen. Het lastige op zo'n beurs is om de mensen die een vraag hebben in contact te brengen met de mensen die het antwoord hebben. Hoe dat beter kan weet ik ook niet. Wat mij betreft is het commerciele geweld zo groot dat dat het zicht op de belangrijke dingen belemmert.
Over een maand is er de veel kleinere en goedkopere wereldfietser beurs in Bussum. Ook daar zal ik in elk geval mijn lezing geven over de eerste fietsvakantie. In de tussentijd kun je hier ook alle vragen kwijt, over karren, tenten of wat dan ook.
Wim
JHB schreef:
Glika schreef:Oeps, €15,50 voor het parkeren van de auto.
Op zondag is het gratis parkeren in de straten rondom de Rai!! Precies tegen over de hoofdingang een plekkie
Harry- schreef: Ik vond het walgelijk druk, en heb weinig gelegenheid gevonden om relaxed rond te kunnen neuzen en wat informatie in te winnen.

Daarom ben ik vroegtijdig naar huis gereisd en heb mij voorgenomen om de info in het vervolg via internet of dit forum in te winnen. En de beurs dus niet meer te bezoeken.
Een aardige mevrouw gaf ons bij aankomst nog een vrijkaartje dus voor 'slechts' € 14,- waren wij binnen.
Het was onze eerste x. Wij zijn ons aan het oriënteren op een eerste x op fietsvakantie met 5 kinderen waarvan er 2 nog in een karretje moeten.
De mevrouw van 'fietsen met kinderen' heeft mijn vrouw het laatste duwtje kunnen geven. Voor de rest vonden wij het een zeer magere beurs geen enkele fietskar voor kinderen bijvoorbeeld. Ook het aanbod van kampeermiddelen (tenten) viel tegen. Ik vraag mij ook af of zo'n relatief kleine beurs wel in de Rai gehouden moet worden en niet in een kleinere (lees goedkoper) hal Of combineren met een bijvoorbeeld de Oppad beurs

groet,

Jan-Henk
Beste Jan-Henk,
De Fiets en Wandelbeurs vindt plaats in drie hallen van de RAI met een oppervlakte van 18.000 m2 en ook nog eens een uitgebreid lezingenprogramma in 10 zalen en lounges. Noem eens een goedkoper, centraal gelegen en goed met het O.V. bereikbaar complex met hallen en zalen die dit hele programma kan onderbrengen: inclusief een grote zaal waar Frank van Rijn zijn lezingen voor een publiek van meer dan 600 fans kan houden?

De Op Pad Beurs bestaat al 8 jaar niet meer. Een van de oorzaken dat deze ooit zo succesvolle beurs ter ziele is gegaan is dat men binnen een paar jaren twee keer is gewisseld van locatie. De laatste locatie, de Jaarbeurs in Utrecht, bleek totaal niet geschikt voor dit evenement.

Een beurs met in totaal 500 standhouders: met materialen, reizen, informatie over tal van landen en streken, meer dan 120 informanten over wandelen en fietsen, tal van verenigingen (van voetveren in Nederland tot de Wereldfietser), met dagelijks meer dan 50 lezingen en praktische workshop is bepaald niet zeer mager.

Wellicht voldeed de beurs niet geheel aan jouw specifieke verwachtingen, maar het is een onmogelijke taak om écht aan alle individuele en totaal uiteenlopende verwachtingen van 15.000 - 20.000 bezoekers te voldoen. Het is vervelend voor je dat geen een van de vele fietsmerken of fietsenzaken op de beurs met al hun modellen en accossoires aan voldoende fietskarren voor kinderen had gedacht. Een aandachtspunt om ze er vorig jaar op te wijzen. Maar welke beurs biedt een niet-commercieel paviljoen: "fietsen met kinderen"? Een van de vele onderdelen op de Fiets en Wandelen die geen geld opbrengen, maar geld kosten, terwijl de meeste andere beursorganisatoren er primair op uit zijn om zoveel mogelijk vierkanten meters te verkopen.

Tenten zul je in binnenbeurzen weinig vinden. Wil je echt een goede tentenshow houden, dan heb je echt aanzienlijk meer ruimte nodig. Zou dus echt niet in die kleinere hal die jij voorstelt passen en bovendien vinden de fabrikanten, importeurs en buitensportzaken hallen onbetaalbaar voor een tentenshow.

In april vinden diverse grotere tentenshows plaats op buitenterreinen. Daar zet de tentenbranche op in.

Groetjes,

Bert
[quote="jeroen_"]ik zou normaliter ook de voorkeur voor de trein hebben, hoewel mijn vertrouwen in de NS tegenwoordig vrij laag is...quote]

Naar Valhalla met de NS kun je niet op vertrouwen. Valhalla Gare Terminus zit niet in de dienstregeling van NS :lol: :lol: :lol:
Ik wil dit soort tarieven helemaal niet meer betalen.

Ik ga met de auto en parkeer in het laatste vak (links of rechts) aan het einde van de europa boulevard of de straat einde rechts.
Dat is altijd gratis.

Ik heb dan een vouwfiets of loop naar de Rai dat is bij flink doorstappen ongeveer 10 minuten.

Heen en terug 20 minuten
Parkeerkosten Rai € 15,50

Netto uurloon door te lopen 60/20 X € 15,50 = € 46,50

Dat is toch een prima oplossing

Kees
schouten1950 schreef:Ik ga met de auto en parkeer in het laatste vak (links of rechts) aan het einde van de europa boulevard of de straat einde rechts.
Dat is altijd gratis.
Dit jaar was het straatje voor de laatste flat ook betaald parkeren geworden. Gelukkig was het aan de parkzijde van de europaboulevard gratis.
Leon (ook €15,5 verdiend met vouwfietsen)
Wat kost die vouwfiets dan?
Pedalero schreef:Wat kost die vouwfiets dan?
Niks, ik heb hem 10 jaar gelden gekregen van een oud vrouwtje. Nu denk je natuurlijk dat dat niet waar is, maar het is echt zo. Ze had hem overigens niet afgeragd, wel verwaarloosd)
Het slot was wel duur, wel 35 euro. Bandjes 25 euro, samen.
Leon
Parkeerruimte is een schaars goed, en daar hoort een prijskaartje aan. Parkeren duur maken is een van de goede manieren om de stad leefbaar te houden. Laat het prijsmechanisme zijn werk maar doen. Deze klachten over duur parkeren zijn in feite argumenten tegen autogebruik.
Wim
Wellicht voldeed de beurs niet geheel aan jouw specifieke verwachtingen, maar het is een onmogelijke taak om écht aan alle individuele en totaal uiteenlopende verwachtingen van 15.000 - 20.000 bezoekers te voldoen.


Beste Bert,

Je hebt helemaal gelijk door te stellen dat de beurs niet aan MIJN verwachtingen heeft voldaan en dat het uiteraard onmogelijk is om aan een ieder zijn verwachtingen te voldoen.
Voor mijzelf had ik echter een zeer hoog verwachtingspatroon, misschien wel omdat ik zo graag op fietsvakantie wil, en zeker met de legendarische oppad beurzen en ook een beetje de buitenbeurs van de ANWB in mijn achterhoofd. Daarbij komt dat ik al heel lang (licht) kampeer en daarmee de meeste grote merken ook wel ken. Wat ik hier miste was een wat uitgebreider assortiment met bijvoorbeeld compacte branders, pannen, nieuwe stoeltjes of weet ik wat. Firma exped heb ik wel gezien maar niet de nieuwste matjes van therm a rest.
De hal met alle landen was voor mij persoonlijk niet nodig geweest. Hiervoor ga ik wel naar de vakantiebeurs in Utrecht
Het gaat mij er ook niet zo zeer om wie er wel of niet stond maar meer dat wij met een ander idee naar de Rai waren gegaan. En dit in relatie met de topicstarter vond ik het achteraf prettig dat de kosten, mede door aardige mensen, laag heb kunnen houden.

groet, Jan-Henk
bert sitters schreef:
jeroen_ schreef:ik zou normaliter ook de voorkeur voor de trein hebben, hoewel mijn vertrouwen in de NS tegenwoordig vrij laag is...quote]

Naar Valhalla met de NS kun je niet op vertrouwen. Valhalla Gare Terminus zit niet in de dienstregeling van NS :lol: :lol: :lol:
@bert sitters: :D


O ja, en de trein had voldoende parkeerruimte :D
Wim schreef:Parkeerruimte is een schaars goed, en daar hoort een prijskaartje aan. Parkeren duur maken is een van de goede manieren om de stad leefbaar te houden. Laat het prijsmechanisme zijn werk maar doen. Deze klachten over duur parkeren zijn in feite argumenten tegen autogebruik.
Wim
Dus geen kunstmatig gecreerde schaarste, monopolistische aanbieders en winstmaximalisatie? :D
Tja. Hoezo is de Fiets- en Wandelbeurs nog betaalbaar? Beetje gezeur toch wel om dat je rond een tientje moet betalen en reiskosten? Wat kost een auto alleen al aan maandelijkse lasten? Wat kost een kaartje voor een concert van Sting? Wat kost een etentje bij Toetanchamon? Wat kost een wereldfietsreis?Als je het er niet voor over hebt, blijf dan lekker thuis. :D :D :D Momenten op de Fiets en Wandelbeurs zijn onbetaalbaar. :P :P :P
Alles kost geld en alles wordt elk jaar duurder. We kunnen er keer op keer onze beklag over doen, maar veel helpt het niet. En daarnaast, ik vond het wel meevallen qua kosten. En ik heb er voldoende voor terug gekregen. Leuke presentatie van Ellen van Drunen, gezellig geklets met het Valentijn van fietsenmetballen, een negerzoen gekregen van Eric Schuijt en etc etc etc.
Oh ja, wij hadden wild geparkeerd in het woonwijkje naast de Rai. Dus dat scheelt ook.
Wat ben ik toch bij dat ik als niet-autobezitter mij totaal geen kopzorgen hoef te maken over parkeerproblemen en parkeerkosten.

Géén automobiel maar wél hartstikke mobiel!
@ Bert Géén automobiel maar wél hartstikke mobiel!
Groot gelijk Bert, ik heb sinds 3,5 jaar geen auto meer, heb het ding weggeven.
Ik mis de auto geen moment, het geeft me een bepaalde rust.

En ik kom overal!!! :D


Henk

kunst en fietswerk