Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En het nieuwe logo is .......... ?! - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

En het nieuwe logo is .......... ?!

181 berichten
m-gineering schreef: Het 'fellatio' logo van de olympische spelen koste ukp 400.000, hebben we nog mazzel
En voor die prijs ook nog in 4 verschillende kleuren 8)

Afbeelding

Voor wie het niet ziet, er staat 2012 :wink:
m-gineering schreef:Afbeelding
Het 'fellatio' logo van de olympische spelen koste ukp 400.000, hebben we nog mazzel
En het is nog lelijke dan het nieuwe WF-logo :twisted:
Michael W schreef:Voor wie het niet ziet, er staat 2012 :wink:
Daar was ik idd anders nooit achter gekomen. :roll:
Het logo van Nike (onnodig om een plaatje hier te plaatsen) kostte $35,- en de opdrachtgever (Phil Knight ) was er niet gecharmeerd door. Het was de beste van de voorstellen die hij allemaal niet bijster goed vond. ("I don't love it, but it will grow on me.").
Uiteindelijk heeft de ontwerpster (Carolyn Davidson) meer overgehouden dan die paar dollars. Ze kreeg een leuk aandelenpakketje.

Dit draadje blijft een leuke activiteit, maar ik ga nu lekker schaatsen.
Hoe ik mijn best ook doe, het gekozen logo doet mij nog steeds niets. Zeker de combinatie van oranje halve globe met slechts de letters W en F ervaar ik als zonder inhoud of zeggingskracht. Ik begrijp dan ook Marten met zijn gewaagde aanpassing.

Onderstaand een link naar een logo dat wordt gebruikt voor een jaarlijkse internationale beurs op het gebied van fruit en groente. Met wat verder googelen kom je ook het logo tegen in andere kleuren zoals dan gebruikt voor diverse media.

http://shows.newmaker.com/fairs/Sifel-Morocco.html

Dezelfde minimalistische globe maar met een even minimalistische aanvulling. Je weet direct waarover het gaat. Doe iets dergelijks met het nieuwe WF logo en het doel is bereikt. Toch?

Groet, Arno.
m-gineering schreef:Afbeelding
Het 'fellatio' logo van de olympische spelen koste ukp 400.000, hebben we nog mazzel
Vier ton pond lijkt wel erg veel, maar je moet je wel bedenken dat uit dit (naar mijn smaak lelijke) Londense OS-logo verschillende varianten bestaan. Die vraagt voor een groot billboard een heel andere resolutie dan voor postzegels. En dan de zeefdruk voor stickers, besturingsprogramma voor het weven van stoffen badges of bedrukken van vlaggen, het gieten van metalen theelepels, het slaan van de medailles en wat nog veel meer! Daarvoor is één ontwerptekening niet afdoende genoeg. Als onze WF hetzelfde zou gaan doen als hierboven beschreven, raakt de kas van onze penningmeester meer dan leeg....
nvt
peterv schreef:Er zijn toch delen van deze website alleen toegankelijk voor leden? Dan had de peiling daar neergezet kunnen worden.
Da's waar ja, niet aan gedacht. Had dus gekund :wink:
Arno, Hans,

Dank voor de uitleg en mentale ondersteuning.
'k Heb genoten van de eerste beursdag, onder het wakend oog van het nieuwe logo ;-)


Loes
Loes van den Bergen schreef:Arno, Hans,

Dank voor de uitleg en mentale ondersteuning.
'k Heb genoten van de eerste beursdag, onder het wakend oog van het nieuwe logo ;-)


Loes
Heb ik wat gemist dan? Ik zat 's ochtends een paar tafeltjes verder maar daar heb ik niet nieuwe logo niet gezien. Ik kwam het alleen tegen op een foldertje dat ik bijna overal zag liggen.

Overigens heb ik me ook goed vermaakt op de beurs. Maar meer door de contacten en de lezingen dan de stands met allerlei (nieuwe) spullen die ik toch niet nodig heb omdat mijn oude nog goed zijn.
HansvanderVeeke schreef:Heb ik wat gemist dan? Ik zat 's ochtends een paar tafeltjes verder maar daar heb ik niet nieuwe logo niet gezien. Ik kwam het alleen tegen op een foldertje dat ik bijna overal zag liggen.
Kun je nagaan hoe nieuw het is :D
Ik blijf het nieuwe logo verschrikkelijk vinden, het oogt niet alleen lelijk maar het roept ook iets lelijks op. Een strakke wereld, zwart en wit waar geen fietsers thuis horen.
En daar een logo altijd meteen de link moet geven naar het bedrijf/vereniging waar het voor staat is het ook nog eens een uiterst slecht logo, de letters WF kunnen van alles betekenen.

Als geëmigreerde voel ik soms een soort van ver heimwee, een weemoedig gevoel en deze rare liefde heeft vreemde vormen. De elfstedentocht die niet doorging, dat is balen ook al woon ik zelf in een land waar al maandenlang een meter ijs ligt. En liefde voor de Hema rookworst als vegetariër, kan het nog stommer? :?
En nu dus dit logo en ik weet dat het maar een logo is maar toch... een beetje uitstraling, een klein beetje vertrouwd warm gevoel, iets van herkenning, een vaag fietsgevoel, een sticker die je trots op je fiets wilt plakken en waar je heel misschien nog wel een t-shirt van wilt kopen om zo de club te steunen. Nee, dat heeft dit logo absoluut niet.
Tja, en hoe moet het nu met al die geëmigreerde fietsers. Als een zweed nu vraagt wat die sticker doet op m'n fiets, wat moet ik dan antwoorden? Ik steun het Wereld Fonds of What the F..k voor basketballen?
Dan maar liever geen sticker en gelukkig is er altijd nog de chocolade tip van Loes...

Is het niet een idee om een nieuw topic te openen met een mini opiniepeiling, een poll om te weten wat de forumlezer over het nieuwe logo denkt?
Zoiets van: -een verbetering -nietszeggend -geef mij maar het oude logo terug of -geen mening.
Ben nieuwsgierig wat er uit komt en zal ook niet meer mopperen als de meerderheid het logo goedkeurt. Wel met enig tandengeknars natuurlijk :wink:
(ik ben nl niet eigenwijs maar moeilijk te overtuigen).

groet Yopie
Ik denk dat de vraag of het logo mooi is inmiddels wel omgezet kan worden naar de constatering dat het forum iets is dat naast de vereniging bestaat.
Leon
Leon schreef:Ik denk dat de vraag of het logo mooi is inmiddels wel omgezet kan worden naar de constatering dat het forum iets is dat naast de vereniging bestaat.
Leon
Wie ontwerpt er een mooi wereldfietslogo voor het forum? :D :D :D

Ik snap overigens nog niet waarom dit een wedstrijd was met een hoofdprijs van € 500, terwijl dit een vrijwilligersvereniging is? Wat hebben de vrijwilligers eigenlijk gekregen voor een dagdeel op de beurs staan? Was er weer zo'n mooi t-shirt als dank?

Rutger
Rutger schreef: Was er weer zo'n mooi t-shirt als dank?

Rutger
Ja, ik heb er een gekregen. Gelukkig nog met het oude logo :-)
(Heb hem zelfs nu aan)
peterv schreef:
Loes van den Bergen schreef:Is dat technisch een probleem, iets met favicon?
maaike pfann schreef:het grootste bezwaar van het huidige logo is dat het onbruikbaar is als 'favicon' op internet.
Een 'favicon' is op de keeper beschouwd alleen het icoontje wat in de adresbalk van een browser getoond wordt (en in de lijst met favorieten):
Afbeelding
Er zal tevens mee worden bedoeld een account-afbeelding zoals bv op Twitter:
Afbeelding
waar het handiger is om een vierkant logo te voeren, meestal afgeleid van het volledige logo.
Maar met een beetje creativiteit is van ieder logo een goede vierkante afgeleide te maken, dus om dat als grootste bezwaar aan te voeren gaat wat ver. Op zich wordt het tegenwoordig meestal wel al meegenomen bij het ontwerp van een nieuw logo.
Volgens mij heeft de site nu geen favicon meer. Wel ooit gehad, een fietsertje zag je dan, zoals hierboven. Dat is heel duidelijk, hoe klein dat ikoontje ook is. In Chrome zie je nu een wereldbolletje. Dat had zomaar het officiële favicon kunnen zijn :) .
Op de website is die favicon wel zichtbaar (Firefox en Safari), op het forum niet.
Frank schreef:Op de website is die favicon wel zichtbaar (Firefox en Safari), op het forum niet.
O ja, daar gaat ie: Afbeelding
file
vincent schol schreef:
Frank schreef:Op de website is die favicon wel zichtbaar (Firefox en Safari), op het forum niet.
O ja, daar gaat ie: Afbeelding
file
In het verleden wel, ben er zelf mee begonnen.
De favicon op het forum verwijst nog naar die van de oude Joomla-site. Levert nu een foutmelding op: http://www.wereldfietser.nl/templates/beez/favicon.ico