Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2011 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2011

Rapro, niet om het een of ander maar heb je deze (zaterdag) route al eens gereden? Van het stuk van de spoorwegovergang aan het Asselsepad richting Halte Assel kan ik me herinneren dat je hier niet mag fietsen (Kroondomeinen). Ik kan het mishebben, ik zie er wel vaker mountainbikers uitkomen, het is wel iets om rekening mee te houden (Mul zand is hier in ieder geval voldoende aanwezig (lopen dus)). Op die paar stukken mul zand na is deze route ook wel op een fiets met 28" wielen (met 42mm banden) te rijden (vooropgesteld dat je op tijd schakelt).

Peter
Het Kroondomein is gesloten van 15 september - 25 december, dus dat is geen probleem voor het Harskamperdennen-weekend.
Rob, dat is het punt ook niet, naast dat er in die periode grote delen niet toegangkelijk zijn tenzij je vindt dat je tot het grof wil behoort, zijn er ook delen van de Kroondomeinen waar je het hele jaar door niet in mag, ik dacht dat dit daar deel van uitmaakte. Zal morgen eens kijken (in het vlees) hoe het zit.
Het nazomerweekend vindt dit jaar weer plaats op de camping de Harskamperdennen, centraal gelegen op de Veluwe.

Het weekend begint vrijdagmiddag 19 augustus, maar je kan uiteraard ook zaterdag of zondag aansluiten. Elke dag zullen afwisselende tochten worden gefietst. We nodigen je uit om zelf ook een tocht uit te stippelen.

Programma

Vrijdagavond 20.00u dialezing "Kippenvel met een Yak" van Sjirk Meijer, die het afgelopen jaar een wereldreis op de fiets heeft gemaakt.

Zaterdagochtend om 10.00u vertrekken diverse groepjes voor fietstochten.
Je kan aansluiten met Martijn voor offroad, met Roald voor rondje Harderwijk of met het rondje van Jim.

Eind van de middag bestaat de mogelijkheid aan te sluiten bij het diner van Inge, die overdag samen met andere vrijwilligers hard aan het werk gaat om ons een vorstelijk maal voor te schotelen. Kosten 10 euro incl. drank. Wil je ook aansluiten bij de maaltijd meld je dan aan bij jimvdberg@gmail.com.

De maaltijd wordt gevolgd door de algemene ledenvergadering.

Zondagochtend om 10.00u start van diverse fietstochten. Er is wederom een offroad-tocht van Martijn en een rondje van Jim, plus een tocht van Anita naar Amersfoort. Aan het einde van de middag eindigt het Harskamperdennenwereldfietsersweekend.

Hoe werkt het?
- je bent/wordt lid van de Vereniging De Wereldfietser
- de kosten van camping en eten betaal je zelf; campinggeld wordt centraal ingezameld; er zijn geen organisatiekosten
- eten verzorg je zelf, behalve zaterdagavond, dan zorgt onze eigen kok Inge voor een vorstelijke diner
- je fietst zonder bepakking
- de fietstochten beginnen elke dag om 10.00u
- we fietsen in recreatief tempo 16-24km per uur en splitsen ons in kleinere groepjes met ongeveer gelijke interesse en tempo
- meld je aan bij jimvdberg@gmail.com

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
jimvdberg schreef:Het nazomerweekend vindt dit jaar weer plaats op de camping de Harskamperdennen, centraal gelegen op de Veluwe.

Het weekend begint vrijdagmiddag 19 augustus, maar je kan uiteraard ook zaterdag of zondag aansluiten. Elke dag zullen afwisselende tochten worden gefietst. We nodigen je uit om zelf ook een tocht uit te stippelen.

Programma

Vrijdagavond 20.00u dialezing "Kippenvel met een Yak" van Sjirk Meijer, die het afgelopen jaar een wereldreis op de fiets heeft gemaakt.

Zaterdagochtend om 10.00u vertrekken diverse groepjes voor fietstochten.
Je kan aansluiten met Martijn voor offroad, met Roald voor rondje Harderwijk of met het rondje van Jim.

Eind van de middag bestaat de mogelijkheid aan te sluiten bij het diner van Inge, die overdag samen met andere vrijwilligers hard aan het werk gaat om ons een vorstelijk maal voor te schotelen. Kosten 10 euro incl. drank. Wil je ook aansluiten bij de maaltijd meld je dan aan bij jimvdberg@gmail.com.

De maaltijd wordt gevolgd door de algemene ledenvergadering.

Zondagochtend om 10.00u start van diverse fietstochten. Er is wederom een offroad-tocht van Martijn en een rondje van Jim, plus een tocht van Anita naar Amersfoort. Aan het einde van de middag eindigt het Harskamperdennenwereldfietsersweekend.

Hoe werkt het?
- je bent/wordt lid van de Vereniging De Wereldfietser
- de kosten van camping en eten betaal je zelf; campinggeld wordt centraal ingezameld; er zijn geen organisatiekosten
- eten verzorg je zelf, behalve zaterdagavond, dan zorgt onze eigen kok Inge voor een vorstelijke diner
- je fietst zonder bepakking
- de fietstochten beginnen elke dag om 10.00u
- we fietsen in recreatief tempo 16-24km per uur en splitsen ons in kleinere groepjes met ongeveer gelijke interesse en tempo
- meld je aan bij jimvdberg@gmail.com

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Ha die Jim,

Programma ziet er goed uit. Voor ieder wat wils. Ik heb na een jaar afwezigheid echt weer zin in de Harskamperdennen. Vlakbij het geografisch punt van Nederland. Ik vertrek er speciaal een dag later voor naar de Ardèche,
Is het dagverblijf het hele weekend open, zodat we bij slecht weer binnen kunnen zitten?

Groetjes,

Bert
UPDATE
De dialezing is verschoven naar vrijdagavond 20.00u: "Kippenvel met een Yak" van Sjirk Meijer, die het afgelopen jaar een wereldreis op de fiets heeft gemaakt.
Vertrekt er deze keer ook weer een fietsgroepje vanuit Amsterdam op vrijdagmorgen?
Pman schreef:Rapro, niet om het een of ander maar heb je deze (zaterdag) route al eens gereden? Van het stuk van de spoorwegovergang aan het Asselsepad richting Halte Assel kan ik me herinneren dat je hier niet mag fietsen (Kroondomeinen). Ik kan het mishebben, ik zie er wel vaker mountainbikers uitkomen, het is wel iets om rekening mee te houden (Mul zand is hier in ieder geval voldoende aanwezig (lopen dus)). Op die paar stukken mul zand na is deze route ook wel op een fiets met 28" wielen (met 42mm banden) te rijden (vooropgesteld dat je op tijd schakelt).

Peter
Als antwoord op mijn eigen vraag kan ik jullie meedelen dat het stuk waarover ik mijn twijfels kwa toegangkelijkheid had inderdaad open is voor fietsers en wandelaars zolang je op de paden blijft. Zelfs met mijn driewieler was het grootste deel van dit stuk te fietsen op een paar stukken mul zand na, er is een "oude" weg met hier en daar diepe poelen en daarnaast boven op de dijk van het spoor nog een singletrack waarover je met een wereldfiets ook wel overheen moet kunnen (niet met een driewieler). de ene kant biedt uitzicht over het spoor en de daarachter liggende heide, de andere kant is dichter begroeid en heeft zo nu en dan uitzicht op de heide aan de andere kant.

Peter
De twee routes die ik ga fietsen, vertrek beide dagen exact om 10.00u:

zaterdag rondje Posbank 82km
70, 71, 40, 41, 15, 14, 13 Hoemderloo, 12, 69, 85, 28, 87, 96, 95, 73, 74, 63, 65, 66, 67, 24, 3, 4, 5, 70, 63, 84, 72, 73, 70
http://www.bikemap.net/route/1171109

UPDATE 14 AUG.2011

zondag Harskamperdennen-Utrecht 70km
70, 73, 72, 82, 81, 80, 79, 78, 60, 37, 36, Renswoude, 86, 79, 80, 74 Scherpenzeel, 73, 81, 84, 85, 89, Maarn 6, 3, 4, 79, LF4, 80, 81, 43, 44, 41, 38, 31, 26
http://www.bikemap.net/route/1187828
de zondagroute van camping harskamperdennen naar Amersfoort; vertrek 10.00 uur

knooppunten: 70- 73- 72- 82- 76- 80- 79- 78- 77- 38- 39- 44- 11- 10- 09- 63- 95- 51- 66 station Amersfoort

Anita
bert sitters schreef:Vertrekt er deze keer ook weer een fietsgroepje vanuit Amsterdam op vrijdagmorgen?

Zeer waarschijnlijk vertrek ik alleen vanuit regio Den Haag op vrijdagochtend of donderdagavond. Aansluiters welkom! Fiets je mee Bert?
Blanche schreef:
bert sitters schreef:Vertrekt er deze keer ook weer een fietsgroepje vanuit Amsterdam op vrijdagmorgen?

Zeer waarschijnlijk vertrek ik alleen vanuit regio Den Haag op vrijdagochtend of donderdagavond. Aansluiters welkom! Fiets je mee Bert?
Mijn plan is het volgende op vrijdag: Amsterdam, Weesp, langs de Vecht, Naardermeer, Spanderswoud, heide van Crailo, Lage Vuursche, Soester Duinen, Amersfoort, Barneveld (boodschappen doen bij AH), Harskamperdennen.

Groetjes uit Sleeswijk-Holstein (Wikinger-Friesen Radweg)
Beste eters,

Na en prachtig rondje Madagaskar wil ik het jullie toch niet aandoen om iets Afrikaans te fabrieken. Zo taai als ze die kip daar krijgen lukt mij waarschijnlijk niet. Zoveel vlieguren krijgen ze bij ons de kans niet voor en zoveel graten in een kleine vis moet je hier goed zoeken :D Alleen die grote bak rijst kan ik wel voor elkaar krijgen. De overheerlijke zelf gemaakte yoghurt die is echt geweldig maar dat moet ik nog oefenen.

Wel twee andere opties waar jullie uit kunnen kiezen, de meeste stemmen gelden
Optie 1, spanje; Paella, tappas, soep en brood
Optie 2, USA; grote schalen met taco chips met zure room, avocado en gesmolten kaas, vers gegrilde hamburgers, hotdogs en een salade buffet. (ook veggie natuurlijk)

Mijn toetjes zijn hetzelfde als alle andere jaren, veel, zoet, vet en lekker; chocolademouse, rijstepudding, caramelvla, fruit e.d .

Optie1 natuurlijk met veel wijn en optie 2 met een lekker biertje. Ik koop beide overigens dus dit kun je ter plekke kiezen.

Nogmaals, de meeste stemmen gelden!! Heb je toevoegingen laat het me ook weten.

Krijg nu al trek!

Inge
Imeere schreef:Wel twee andere opties waar jullie uit kunnen kiezen, de meeste stemmen gelden
Optie 1, spanje; Paella, tappas, soep en brood
Optie 2, USA; grote schalen met taco chips met zure room, avocado en gesmolten kaas, vers gegrilde hamburgers, hotdogs en een salade buffet. (ook veggie natuurlijk)

Mijn toetjes zijn hetzelfde als alle andere jaren, veel, zoet, vet en lekker; chocolademouse, rijstepudding, caramelvla, fruit e.d .

Optie1 natuurlijk met veel wijn en optie 2 met een lekker biertje. Ik koop beide overigens dus dit kun je ter plekke kiezen.

Nogmaals, de meeste stemmen gelden!! Heb je toevoegingen laat het me ook weten.

Krijg nu al trek!

Inge
Dit is een leuke voor een peilingsvraag. Dat zou moeten werken op dit forum.
UPDATE

Dank voor de feed-back op de routes. Om verdere onvolkomenheden en illegale paadjes in de route te ondervangen heeft local Kees de gehele route (120km) zondag nog even na-gefietst. Met wat kleinere en grotere aanpassingen zijn de routes opnieuw gepubliceerd:

De route zaterdag (63km):
http://www.bikemap.net/route/1173948

De route zondag (53km):
http://www.bikemap.net/route/1173958

Het grootste deel van de route is single track met inderdaad veel los zand. Dus het advies voor brede banden (met ietsje minder banden spanning) blijft. Af en toe een stukje lopen is niet uit te sluiten. Een wereldfiets met 2" banden of een mountainbike zijn ideaal. Anders gecompenserd met een hoop doorzettingsvermogen ;-).

Martijn

PS Inge: Ik ga voor de paella en tapa's met wijn!
Dat klinkt en smaakt goed!
Kees fijn dat je nog "even" de route hebt aangepast.
Ik ga dus zorgen dat mijn MTB tip top is voor de zaterdag en zondag.

En Inge:
Ik ga voor de burgers en het koude bier, zodat ik eindelijk die aanhoudende hitte van me af kan slaan...

Groet,

Raymon
Wie helpt John met de beamer?

Edit: is inmiddels geregeld!
Imeere schreef:
Wel twee andere opties waar jullie uit kunnen kiezen, de meeste stemmen gelden
Optie 1, spanje; Paella, tappas, soep en brood
Optie 2, USA; grote schalen met taco chips met zure room, avocado en gesmolten kaas, vers gegrilde hamburgers, hotdogs en een salade buffet. (ook veggie natuurlijk)
Optie1 !!!

@Bert, mischien sluit ik wel bij jou aan. FF kijken, mail je nog wel
Imeere schreef:Beste eters,

Wel twee andere opties waar jullie uit kunnen kiezen, de meeste stemmen gelden
Optie 1, spanje; Paella, tappas, soep en brood
Optie 2, USA; grote schalen met taco chips met zure room, avocado en gesmolten kaas, vers gegrilde hamburgers, hotdogs en een salade buffet. (ook veggie natuurlijk)


Inge

Gaarne optie 1 op vrijdag avond
en optie 2 voor zaterdagavond.....
:wink: :lol:
Ik wil de Spaanse warmte nog even vasthouden dus ik ga voor optie 1