Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2011 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2011

Dialezing gezocht
Wie heeft onlangs een mooie reis gemaakt en wil er tijdens het Harskamperdennen weekend op 20 augustus een dialezing over geven?

Edit 7 augustus: dialezing inmiddels geregeld.
of eens iets zoals de Lonely Planet boeken: de grootste blunders en rampen-vakanties...valt er wat te lachen...

misschien is Martin E. van Doornik te strikken? Prachtige foto's vol nostalgie...en humor.... :oops:
Fokko schreef:of eens iets zoals de Lonely Planet boeken: de grootste blunders en rampen-vakanties...valt er wat te lachen...

misschien is Martin E. van Doornik te strikken? Prachtige foto's vol nostalgie...en humor.... :oops:
Ja goed idee. Ik geniet wel van die foto's op het forum bij raadje plaatje van Martin. Martin thanks!!! Maar ook wel van die van Michael Wannet. Een nostalgische diashow is misschien wel een goed idee met alleen foto's uit onze jeugdjaren. Vier of vijf mensen met hooguit een slede aan dia's. Met anekdotes erbij en niet te veel gelikt, zoals het vaak gaat bij professionele presentaties. Gewoon even nostalgisch wereldfietser zijn. Eh Lars de Wit mag natuurlijk ook komen. :D Ik heb zelf ook nog heel wat dia's die nodig moeten afgestofd worden.

Groeten,
Rutger
....mmmm :roll:
Rutger,ik schatte jou jonger in dan Mr. Martin E. van Doornik.....
maybe I'm wrong :?:
Hey Fokko en Rutger, dat zijn goeie ideeën, leuk als jullie ermee aan de slag gaan. Anderen mogen toch ook aansluiten, neem ik aan?
Misschien goed om rekening te houden met het volgende: er is deze keer één presentatie, duur maximaal 45 minuten.
Ik ben heel erg benieuwd wat er deze keer uitrolt.
Fokko schreef:....mmmm :roll:
Rutger,ik schatte jou jonger in dan Mr. Martin E. van Doornik.....
maybe I'm wrong :?:
Fokko. Ik ben wel veel jonger dan Martin, maar op mijn eerste fietsreizen begin jaren 90 heb ik natuurlijk dia's gemaakt. Digitaal bestond toen nog niet en pas later overgeschakeld van analoog naar digitaal.

Jim. Dit is natuurlijk heel iets anders dan jouw oproep over recente fietsreizen. Juist die oude plaatjes zijn leuk voor een keer vermoed ik. Leuk is om misschien om een soort raadje plaatje te doen. Of ook over dezelfde plekken die door meerdere fietsers zijn vastgelegd (ook in diverse jaren). Gewoon op al die beelden op een cd knallen en dan 45 minuten lang genieten van de beelden. Commentaar is bij de meeste beelden toch overbodig, want wereldfietsers weten al waarom fietsen erg leuk is.

Dit is gewoon een idee. Dus reacties erop zijn welkom. Zelf weet ik niet of ik dan er ben, want eind augustus, september vind ik de mooiste tijd voor een lange fietstocht.

Rutger
:twisted: Vreemd Rutger...dat jij nooit weet of je kunt...en wij dat wel weten.... :wink:

en anders moeten we zorgen dat je ingestraald kunt worden via een satelietverbinding....over hoe graag je er bij wou zijn om al die bekenden weer eens te spreken...maar helaas per ongeluk weer het vliegtuig had genomen naar Portugal (oid) en voor straf daar dan weer een artikel over schrijft.... :?

Want ik geloof graag dat je een prachtige diaserie tevoorschijn kunt toveren over een biertocht die geen biertocht was...of iets dergelijks... :!:

Nou,....we denken even hier over na....en alle reacties zijn welkom! :P
Fokko schreef::twisted: Vreemd Rutger...dat jij nooit weet of je kunt...en wij dat wel weten.... :wink:

en anders moeten we zorgen dat je ingestraald kunt worden via een satelietverbinding....over hoe graag je er bij wou zijn om al die bekenden weer eens te spreken...maar helaas per ongeluk weer het vliegtuig had genomen naar Portugal (oid) en voor straf daar dan weer een artikel over schrijft.... :?

Want ik geloof graag dat je een prachtige diaserie tevoorschijn kunt toveren over een biertocht die geen biertocht was...of iets dergelijks... :!:

Nou,....we denken even hier over na....en alle reacties zijn welkom! :P
Fokko. Ha ha jullie weten meer dan ik. Maken jullie voor volgend jaar dan mijn agenda? :D Plan dan ook maar wat mooie fietsreizen er bij in. Maar goed in mijn huidge agenda staat dus wel Montenegro en omstreken ingepland voor eind augustus.

Degenen die langer lid zijn. Zo anno 1996 herinneren zich misschien wel de dialezingen die ik heb gegeven tijdens bijeenkomsten van de Wereldfietser. Ik denk
dat dit ging over tochten die ik maakte op IJsland, door de Rocky Mountains in 1997 (gedeeltelijk met Marco Geurts) en Nieuw-Zeeland. Ik zou zeggen gewoon eens kijken of er een ouderwetse dia-avond of middag georganiseerd kan worden, want vijfenveertigminuten voor zestigduizend kilometer fietsen is wel erg kort. Leuk om dit samen met anderen te doen.

Maar zoals Fokko schreef: alle reacties zijn welkom.

Groeten,

Rutger
Wellicht zou dit eens mijn eerste Live kennismakking met de WF zijn ?

denk er nu aan om op zaterdag aan te sluiten, het hele weekend kan ik niet.
ik kom met Ov op zaterdagmorgen vanuit Utrecht,
is dat te doen naar de harskamperdennen?
ben er een paar jaar geleden wel eens geweest maar dan met een auto voor een bezoek aan een feestelijke bijeenkomt van Stichting Klein Verzet. (bij sommige van jullie mischien beter bekend als Dick en Els)

ik zie twee mogelijkheden
utr-apeldoorn en 18 km vs met de NS of utr barneveld met NS en de connexxion valleilijn ook zo'n 15km vs
Dat is dan al zo;n 30-35km fietsafstand extra buiten de tocht,

Hoe lang is zo'n dagtocht? en hoe snel ? zelf fiets ik gemiddeld 16-20p/u
of zal ik dan al meteen afhakken bij jullie :oops:

normaal fiets ik dagtochten van 70-100km

groet
Jasmon
Ha die Jim,

Ik kom gewoon! Lijkt mij weer leuk. Het eten wordt dankzij onze onvolprezen meesterkokkie Inge weer een feest. Bedankt voor de organisatie. Zou leuk zijn om al die mensen die zich verschuilen achter een schuilnaam op dit forum gewoon eens face to face te ontmoeten.

Groetjes uit Brussel,

Bert
Vanaf Barneveld Noord is het ongeveer 10 km. Je moet hiervoor in Amersfoort wel overstappen op de lijn Ede-Wageningen, de trein richting Apeldoorn stopt hier niet. Vanaf Apeldoorn is het grofweg 20 km (meer als je de weg niet kent en over de geasfalteerde wegen gaat)
Vanaf het station Apeldoorn kun je via de onvolprezen knooppunten naar de Harskamper dennen fietsen. Wel oppassen voor de grijze e-bikers die je grijnzend voorbij stuiven als je de klim naar Hoog-Soeren maakt. Het eerste stukje kun je inkorten door in de hoofdstraat (winkelgebied) linksaf de Asselsestraat in te gaan en alsmaar rechtdoor te rijden/weg en fietspaden volgen tot Halte-Assel. Dan via Radio Kootwijk het fietspad langs de zandverstuiving te nemen naar de camping. Je kunt ook bij Halte assel rechtdoor over de heide naar de camping.
Eric op de Fiets schreef:Het eerste stukje kun je inkorten door in de hoofdstraat (winkelgebied) linksaf de Asselsestraat in te gaan en alsmaar rechtdoor te rijden/weg en fietspaden volgen tot Halte-Assel
Om het nog moeilijker te maken, het eerste stukje Asselsestraat heet Korenstraat (ook niet fietsen) gevolgd door het Leienplein, daarna begint de Asselsestraat pas echt. Let er ook op dat het stuk via Radio Kootwijk (waar een mooi betonnenfietspad ligt) nogal aan de smalle kant is, ook de route over de Asselsestraat en vervolgens pad is niet al te breed. Er zijn natuurlijk meer wegen naar de Harskamperdennen, allen hebben hun voor en nadelen, de beloning zit hem in de diversiteit van de natuur die je onderweg tegenkomt, ongeacht welke route je neemt.
Pman schreef:
Eric op de Fiets schreef:Het eerste stukje kun je inkorten door in de hoofdstraat (winkelgebied) linksaf de Asselsestraat in te gaan en alsmaar rechtdoor te rijden/weg en fietspaden volgen tot Halte-Assel
Om het nog moeilijker te maken, het eerste stukje Asselsestraat heet Korenstraat (ook niet fietsen) gevolgd door het Leienplein, daarna begint de Asselsestraat pas echt. Let er ook op dat het stuk via Radio Kootwijk (waar een mooi betonnenfietspad ligt) nogal aan de smalle kant is, ook de route over de Asselsestraat en vervolgens pad is niet al te breed. Er zijn natuurlijk meer wegen naar de Harskamperdennen, allen hebben hun voor en nadelen, de beloning zit hem in de diversiteit van de natuur die je onderweg tegenkomt, ongeacht welke route je neemt.
Dit stuk herken ik van een paar weken geleden toen ik vanuit Apeldoorn terug fietste naar Utrecht en met 25 graden en BFT 4 in de rug over dat betonnen fietspad bij radio kootwijk vloog. :lol: (was toch wel gerust dat ik de helm ophad)

mijn voorkeur zou nu zijn de kortste maar welicht minst mooie aanrijroute, ga ervanuit dat ik het mooie tesamen met jullie fiets :wink:

denk dat ik voor Barneveld Noord kies, nu nog even uitzoeken hoe dat met de trein zit, kaartjes in cominatie met twee spoorvervoerders heb tot nu toe altijd alleen NS gehad.
Jasmon, als ik ga dan ga ik vrijdagmiddag al. Hoe dat met het spoor zit weet ik ook niet, sinds de komst van meerdere vervoerders en die OV-Chip doe ik eigenlijk alleen nog maar internationale reizen met de trein, de rest fiets ik wel. Het stuk van Barneveld Noord naar Harskamperdennen gaat door agrarisch gebied met veel kippen en varkensboeren, wat het landschap betreft idd niet echt aantrekkelijk, aangezien het maar iets van 12 km is is dat leed in een half uur over als je de wind mee hebt tenminste.
Bij deze wil ik een aftrap geven voor een route voor zaterdag:
Harskamp-Nuldernauw-Harderwijk-Garderden-Harskamp = 78 km
Rijden route met de klok mee

GPS: http://www.bikemap.net/route/1159655

Knoopunten:
70-73-78-79-83-94-6-4-37-38-32-9-10-11-50-53-51-85-84-83-82-81-59-58-81-71-70
Hi, Jim,

Mijn e-ombouwset is net binnen. Nog even monteren en dan hopen dat mijn verwachtingen uitkomen.

Ik kom dan fietsend naar Harskamperdennen. Uiteraard meeëten.

De kookkunsten van Inge en haar ploeg wil ik niet missen.

Tot 19 augustus.

Groet

Jans
Roald schreef:Bij deze wil ik een aftrap geven voor een route voor zaterdag:
Harskamp-Nuldernauw-Harderwijk-Garderden-Harskamp = 78 km
Rijden route met de klok mee

GPS: http://www.bikemap.net/route/1159655

Knoopunten:
70-73-78-79-83-94-6-4-37-38-32-9-10-11-50-53-51-85-84-83-82-81-59-58-81-71-70
Roland, denk een leuke route, bedankt,
wel een vraagje, je noemt ook knooppunt 10, deze kom ik nergens op kaarten tegen?
wel zie ik dat 9 en 11 ons door Hardewijk zal voeren, dicht langs het Dolfinarium, wellicht dat knooppunt 10 daar dan ergens zit?

[edit] knoopunt 10 staat niet op de routeplanner van Falk maar daar zit een foutje in
Wel netjes op alle andere online kaarten en ook gewoon op de kaart van de fietsbox 2011, dus [/edit]
Jans Kinds schreef:Hi, Jim,

Mijn e-ombouwset is net binnen. Nog even monteren en dan hopen dat mijn verwachtingen uitkomen.

Ik kom dan fietsend naar Harskamperdennen. Uiteraard meeëten.

De kookkunsten van Inge en haar ploeg wil ik niet missen.

Tot 19 augustus.

Groet

Jans
Ha die Jans,

Leuk je weer te zien!

Wordt volgens mij een geweldig weekend!

Groetjes uit de Ardennen,

Bert
Op beide dagen bestaat er de mogelijkheid om een off-road tocht te rijden. Zaterdag leidt de route via Radio Kootwijk naar Apeldoorn. De route op zondag gaat via mooie heide gebieden richting Ede en terug.

Dus zin in een mooi mountainbike avontuur en schuw je de mulle zandpaadjes en modderpoelen van de Veluwe niet dan ben je van harte welkom om aan te sluiten. Het is wel handig als je een fiets hebt met brede banden. Vertrek vanaf de camping is beide dagen om 10:00 uur. Beide routes zijn ca 60km.

De route zaterdag:
http://www.bikemap.net/route/1173948

De route zondag:
http://www.bikemap.net/route/1173958

Martijn