Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 5 mei tocht België - Forum Wereldfietser

5 mei tocht België

Dit jaar organiseert Anita Matthijsen een 5 mei tocht.
We verzamelen in Breda en rijden langs verschillende LF-routes in België en een klein stukje Nederland.

Voor meer informatie klik hier.
Ja, leuke tocht. Ik heb mij al aangemeld

Ronald
er zal ook weer een Begische delegatie zijn.
groetjes,

Hein
De avond ervoor kan je al kamperen op de Boerderijcamping Etten Leur, daar vindt ook meteen de Algemene Ledenvergadering plaats.
jimvdberg schreef:De avond ervoor vindt ook meteen de Algemene Ledenvergadering plaats.
Blijf het toch vreemd vinden een Alg Ledenvergadering op een doordeweekse dag. Ik als niet ambtenaar heb echt geen vrij op 5 Mei.
Behalve dat 4 mei een doordeweekse avond is en inderdaad niet iedereen de volgende dag vrij is blijf ik het een raar idee vinden om de ledenvergadering op de avond van Dodenherdenking te houden. Ook al begint de vergadering om 20.30 uur, mensen zijn wellicht nog onderweg of willen uit respect dan juist niet onderweg zijn.

Is het een idee de vergadering op een ander moment dat weekend te laten plaats vinden, bijvoorbeeld vrijdagavond 6 mei, zaterdagavond 7 mei?

Annita
Ik als niet ambtenaar heb echt geen vrij op 5 Mei.
Sommige ambtenaren hebben inderdaad een vrije dag, die gewoon verplicht (!) van het tegoed wordt afgehaald. Maar er zijn ook zat ambtenaren die moeten werken op 5 mei hoor. Denk aan de gevangenissen, rijkswaterstaat, douane (belastingdienst), politie (binnenlandse zaken) enzv. :wink:
Wijzelf gaan niet meer naar WF vergaderingen maar ik vind inderdaad dat de vereniging rekening moet houden met het feit dat een hoop mensen niet vrij zijn op die dag terwijl ze wel willen deelnemen aan WF vergaderingen.

Fiets en vergader ze! Wij moeten helaas deze mooie tocht missen.
Jullie hebben allemaal gelijk dat het niet de beste avond is voor een AV-vergadering. En natuurlijk begrijpen we dat lang niet iedereen vrij heeft op 5 mei. Maar we zaten gewoon met een probleem wanneer het te organiseren.

De statuten zeggen dat in het voorjaar een AV-vergadering plaatsvindt. We hadden echter geen capaciteit om een apart weekend te organiseren rond de AV (oftewel, er was niemand die een extra weekend kon organiseren).
Dus proberen we de AV aan te sluiten op een weekend die reeds wordt georganiseerd. Dit jaar komen daarvoor in aanmerking:
- paasweekend: de organisatie vond door omstandigheden pas heel laat in heel korte tijd plaats, dus helaas geen geschikte camping gevonden waar ook vergaderd kan worden;
- hemelvaart: dat is voor een AV te ver weg en een aantal bestuursleden is dan zelf niet aanwezig;
- pinksteren: stond niet op de agenda vanwege te weinig organisatoren;
- blijft over het 5-mei weekend; aangezien we dat weekend in België fietsen leek het ons niet heel praktisch om op 6 of 7 mei de AV-vergadering te houden, derhalve de avond ervoor 4 mei.
Kortom, wijzelf waren ook niet gelukkig met deze uitkomst, maar het was eigenlijk de enige mogelijkheid, of zien we nog iets over het hoofd?

Overigens is ook een belangrijke oorzaak dat er nu te weinig mensen zijn die iets kunnen organiseren, dus zal ik binnenkort een oproepje doen voor de Activiteitencommissie, die is duidelijk onderbemensd.
Bedankt voor de uitleg vanuit het activiteitenbestuur Jim!
Zet het geheel in een iets ander en zeer begrijpelijke context.
prima uitleg!
Het lijkt alsof ik eindelijk weer een keertje mee kan met een WF weekend!!!
:D
Hoi iedereen,

Ik ben enkel vrijdag aanwezig geweest, maar het was geweldig!
Hopelijk kan ik snel weer mee op een tochtje!

Lieve groetjes,
Kelly
Heya,

Ik ben na een rit van 120 km weer thuis in Rotterdam (zaterdag en zondag in één keer gereden met een paar uitstapjes). Het was een fantastisch weekend!
Anita: dank voor de organisatie;
en alle andere, in het bijzonder de middengroep: dank voor de gezelligheid.

Tot een volgende keer.

Marijn
Was weer heerlijk 4 dagen d'r tussen uit. Weer een mini-vakantie voorbij.
Rustige landelijke paadjes door mooi groen België. Zo fietsen is leven als een god in Frankrijk ;-)

Afbeelding

en meer...

@Anita: ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad vanaf Maastricht! ben benieuwd naar je verhaal...
Ook ik ben weer thuis na mijn vuurdoop bij de wereldfietsers
Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en heerlijk gefietst.

Met de snelle groep fietsen was een bijzondere ervaring en ik had niet verwacht dit tempo zo te kunnen volgen

Ik wil iedereen bedanken voor de steun informatie en aangeboden "faciliteiten" waaronder heet water.

Veel informatie heb ik opgedaan om de juiste uitrusting te kunnen aanschaffen
De volgende keer heb ik beslist een brander in een van de tassen

Kees Schouten Nieuwkoop
Anneke schreef:Was weer heerlijk 4 dagen d'r tussen uit. Weer een mini-vakantie voorbij.
Rustige landelijke paadjes door mooi groen België. Zo fietsen is leven als een god in Frankrijk ;-)

Afbeelding

en meer...

@Anita: ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad vanaf Maastricht! ben benieuwd naar je verhaal...
Mooie foto's Anneke!
een tocht in België en ik zie wijn en stokbrood, dan vermoed ik dat je een land te ver zat ;-)

België = bier en frieten hé ;-)
Wat een mooie foto's Anneke! Zo waren we er toch nog een beetje bij. Ook wij zaten in België mar het lukte niet om aan te sluiten bij jullie. Omdat het weer in Bretagne naadje was, hebben we last minute gekozen voor een tocht vanaf huis door Belgieë naar Maastricht. We zijn via de LF1 tot Slag van Nieuwpoort, Midden Vlaanderenroute 6 en de Ravel 1 door Walonnie naar Maastricht gefietst. We zijn benieuwd of er nog meer foto's volgen.
België = bier en frieten hé
Met dat bier is het ook zeker wel goed gekomen (en hakt er goed in na een dag fietsen in de warmte :wink: )
Mmmmmmmm TRIPLE!
:D