Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 5 mei 2010 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 5 mei 2010

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Geïnspireerd door het gezegde 'in mei leggen alle vogels een ei', is het misschien wel leuk om deze keer eens langs het Naardermeer en de Vecht te fietsen. Dat deden we nog niet eerder.
Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes in je agenda: 5 mei. 2 juni en 6 juli, 4 augustus, 1 septemberen 6 oktober. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Hi Koert,
Dit keer probeer ik er weer bij te zijn. 2 juni fiets ik ergens in de Extremadura en zal er niet bij kunnen zijn.
Hartelijke groet,
Jan de Boer
Amsterdam

Woensdag is het weer zover.
De weersverwachting is prima; frisjes maar droog.

De route die ik in gedachten heb:
Berlagebrug knp.56, Ringvaart Watergraafsmeer, knp.55, Nesciobrug, knp. 59, 15, Muiden, knp. 16, Weesp knp. 44, 45, Fort, Vecht, Sluisje knp. 47, 37, Karnemelksloot, knp.34, 49, 48, Weesp, knp. 44, 43, 63, Driemond, Gaasp, knp. 58, Wat drinken bij de Omval, Berlagebrug knp. 56
.
Koert,

Gaat mij helaas niet lukken morgenavond.

Groeten en veel plezier

Jans
Ah, het wordt mooi weer, dus ik ben maar weer eens van de partij...
(tenzij het om zes uur nog erg druk is in de winkel :cry: )
Ik ben ook van de party :D.
Leuke tocht!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop er in juli weer bij te zijn.
Fijne vakantie iedereen!
Jan de Boer
Koert Schouten schreef:Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Geïnspireerd door het gezegde 'in mei leggen alle vogels een ei', is het misschien wel leuk om deze keer eens langs het Naardermeer en de Vecht te fietsen. Dat deden we nog niet eerder.
Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes in je agenda: 5 mei. 2 juni en 6 juli, 4 augustus, 1 septemberen 6 oktober. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Je ziet al aan de foto's van Jan dat het weer een zeer geslaagd Rondje was.
Mooi weer, lang licht en de grote opkomst stonden daarvoor garant.
Vanaf de Berlagebrug fietsen we oostwaarts om via de Nesciobrug de oostelijke oever van het Amsterdam Rijnkanaal te volgen. Na een stukje LF20 bereiken we Muiden om vanaf daar langs de Vecht naar Weesp te rijden. Hier doorkruisen we het oude centrum en vervolgen onze weg langs de Vecht. Bij het sluisje schieten we het jaagpad op van de Weespertrekvaart. Links van ons het natuurgebied rond het Naardermeer. Vóór de Hilversumse Meent slaan we af en rijden verder langs de Karnemelksloot tot het Hamerfort. Weet je dat je hier tot 1965 in 'het Karnemelksebad' een duik kon nemen. Het bad stond in open verbinding met de sloot en het Naardermeer. Het Fort maakt deel uit van de Stelling van Amsterdam. Geen bom heeft het gebouw ooit bedreigd maar in 1973 schudde het bouwwerk op zijn grondvesten toen ik mijn vrouw voor het eerst zoende; gezeten op het dak terwijl de zon in het Naardermeer zonk. Nu, 37 jaar later is de romantiek er wel een beetje af, maar gezoend wordt er nog steeds. In de Naardense vesting vinden we een cafeetje waar we gelaafd worden met koffie en korenwijn en gevoed met apennootjes. De waardin schatte het goed in met zo'n zooitje ongeregeld. Aangesterkt fietsen we linea recta met bakstagse wind langs de Muiderstraatweg terug naar ons beginpunt.

Heb je ook zin in een Rondje Amsterdam en een feessie? Op 2 juni vieren we de 2e verjaardag van het Rondje Amsterdam; 19.00 uur Berlagebrug. Zie voor mededelingen elders op het forum.
Ik heb dat lammetje nog gestreeld en ik geloof dat het ervan genoten heeft. Ik in elk geval wel, alsook van de medefietsers, waarvan ik ook enkele gestreeld heb. Het landschap streelde mijn ogen, vooral bij het Naardermeer, de de La Chouffe mijn tong. Uiteindelijk was ik streelbezopen van geluk en bevrijding.
Over strelen gesproken. Het zwangere witte katje van een vriendin was net onrustig door de verbouwing, die klaar moet zijn als de kittens komen. Ik ging haar strelen om haar te bedaren en dat werkte goed. Ik heb haar wel 3 kwartier gestreeld, onderwijl ze zich waste. Ineens voelde ik krampen in haar buik. Ze opende haar pootjes en ik heb de buik nog vijf minuten reiki gegeven. Toen dook ze een hokje in. Vijf minuten later piepte de eerste kitten.