Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2010 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2010

Aangezien ik nog geen topic kon vinden over (voor mij) de tocht der tochten van de Wereldfietser begin ik er zelf maar eentje.

Ik heb erg veel zin om dit jaar wederom van de partij te zijn en hoop weer vele anderen tegen te komen. Voor mij is de paastocht altijd zo'n beetje de start van mijn seizoen. Ik heb er dan ook sinds ik lid ben nog maar één gemist.

De tocht gaat zoals te lezen is bij de activiteiten dit jaar in de Nederlands-Belgisch-Duitse Bermudadriehoek plaatsvinden, wat weer eens wat anders is. Ik ben echter wel bang dat ik de lange nacht bij het paasvuur zal moeten missen.
Nou ja.... misschien kunnen we zelf ons kampvuur maken.

Groeten en tot Pasen! (en natuurlijk eerst nog de fiets-en wandelbeurs).

Richard
sorry vraag verkeerd begrepen in eerste instantie.
Hee Richard, een poos niet gezien! Waar was je met de wintertocht?

Ik ben er met de paastocht natuurlijk ook weer bij, evenals de hemelvaarttocht (die meteen het begin van mijn vakantie zal zijn).
De route is als volgt (tip: print dit voor jezelf alvast uit):

vrijdag 2 april Eindhoven-Weert 66km
van station Eindhoven:
- de Vestdijk in (tussen BCC en SNS-bank)
- na 1,5km links Stratumsedijk
- na 500m schuin links Leenderweg
- na ruim 1km grote rotonde driekwart
- na 400m rechts Hindelaan
- volg nu bordje Knooppunt 27
- Knooppunt 76
50 (ontmoeting deelnemers uit Heeze)
52
53
54
56
36
217
218
220
201
213
216
39
80
82
76
78
77
nr 75 nog 2km volgen: camping de Ijzeren Man

zaterdag 3 april Weert-Haelen 47km
Terug naar kanaal richting Lozen
75
85
87
dan LF 5 richting Thorn
voor Neeritter: 25
25
26
31
44
43
41
46
nr 49 nog 1km volgen, dan rechtsaf voor camping
Tip Ursula molen tussen Haelen en Roggel

zondag 4 april Haelen-Susteren 75km
terug naar 46
45
38
bij het kanaal pakken we LF3 op naar Maastricht
eraf bij nr. 27 (Berg aan de Maas)
29
23
18
16
20
nr 22 nog 3km volgen: camping Hommelheide

maandag 5 april Susteren- Venlo 77km
22
1
68
69
72
71
77
78
79 grens
volg nu de 2LR
via Niederkruchten
Brüggen
Lobberich
tot aan de grens: daar LF13 volgen
tot station Venlo
Marc v G schreef:Hee Richard, een poos niet gezien! Waar was je met de wintertocht?
Tja Marc, ik ben bang dat ik toen hoog in de sneeuw zat. Niet op de fiets maar op de skies. Misschien volgend jaar weer.
In ieder geval staat de Paastrektocht in mijn agenda hoor.

Jim,......... dat zijn wel heeeeeeeeeeeeeel veel nummertjes die we moeten volgen joh!
Je hebt hem niet toevallig al als track beschikbaar? ;)
Richard B schreef:Jim,......... dat zijn wel heeeeeeeeeeeeeel veel nummertjes die we moeten volgen joh! Je hebt hem niet toevallig al als track beschikbaar?
Tsja, wij oudjes kunnen dat nog gewoon uit het hoofd leren, maar of de patat-generatie dat nog kan ? Voor hen en alle anderen heb ik GPS-tracks gemaakt: klik hier.
:idea: :idea: ik zie al een paar leuke afsnijroutes. :lol: :lol:
Afsnijden ?
Niks daarvan, het enige wat er afgesneden gaat worden zijn stukken van een limburgse vlaai :D
Ik moet alleen kijken hoe ik op tijd in Eindhoven kan komen. Vrijdag 2 april is geen feestdag, dus voor 9:00 mag de fiets niet mee in de trein. Ik moet echter al de trein van 8:22 nemen om op tijd in Eindhoven te zijn. Dat gaat dus niet lukken.
Oh jee, dan heb ik hetzelfde probleem... Ik moet vanuit Leuven komen dus nog een stuk vroeger vertrekken. En het laatste stuk is door Nederland :)

Groetjes,

An
Marc van Glabbeek schreef:Ik moet alleen kijken hoe ik op tijd in Eindhoven kan komen. Vrijdag 2 april is geen feestdag, dus voor 9:00 mag de fiets niet mee in de trein. Ik moet echter al de trein van 8:22 nemen om op tijd in Eindhoven te zijn. Dat gaat dus niet lukken.
Dat is inderdaad een probleem waar ik bij het overnemen van de organisatie van deze Paastocht niet bij stil gestaan heb. De afstand naar de camping in Weert is 77km, dus niet al te ver. Ik denk dat het verstandig is om het vertrek te verlaten naar uiterlijk 11.00 Ik zal Jim vragen om dit aan te passen

Ronald van der Perk.
Nu ik in je mailtje zie staan 'Goede vrijdag' begin ik te twijfelen of de fiets toch niet eerder in de trein mag die dag. Maar op de site van de NS is hier niets over terug te vinden. Ze geven aan dat op feestdagen de 9:00-uur-regeling niet geldt, maar nergens staat welke dagen als feestdagen wordt gezien.
Maar HIER staat dan weer wél 2 april bij... :roll:

Volgens mij weten ze het zelf ook niet meer. :lol: Oh, eigenlijk hoort hierbij deze emoticon: :( . Want het is natuurlijk diep triest dat je niet gewoon op de site van de in Staatseigendom zijnde treinvervoerder, niet iets simpels als vervoersvoorwaarden kunt terugvinden...
Jim,

ik wil me ook aanmelden om nog eens mee te gaan met de paastocht.
Ik heb ook op de treinplanner gezien dat ik om 7.00 uur in Antwerpen zou moeten vertrekken naar Eindhoven.

groeten,
Hein
De treinreiswinkel vertelde mij laatst dat de 9 uur grens voor fietsvervoer niet geldt met een kaartje van en naar het buitenland. Dus de Belgen zitten goed.
Wim
Ronald van der Perk schreef:Dat is inderdaad een probleem waar ik bij het overnemen van de organisatie van deze Paastocht niet bij stil gestaan heb. De afstand naar de camping in Weert is 77km, dus niet al te ver. Ik denk dat het verstandig is om het vertrek te verlaten naar uiterlijk 11.00 Ik zal Jim vragen om dit aan te passen

Ronald van der Perk.
Prima, het vertrek wordt dus definitief om 11.00 uur vanaf station Eindhoven.
Wim schreef:De treinreiswinkel vertelde mij laatst dat de 9 uur grens voor fietsvervoer niet geldt met een kaartje van en naar het buitenland. Dus de Belgen zitten goed.
Wim
Klopt! Heel ver verborgen staat het op de ns website in de algemene voorwaarden. Ik heb het ooit opgezocht zo'n jaar geleden maar weet niet meer precies waar het staat. Maar als je een internationaal ticket kan laten zien dan zit je goed. Wij zijn er waarschijnlijk niet bij. Veel plezier allemaal!
Is er ook een route in GPX bestandformaat beschikbaar?
Sinds ik windows 7 heb, werkt Garmin's MapSource meer als MapCrash. "6.15.11 Works with Windows Vista", Dus niet met Windows 7. EasyGPS works always, alleen niet met Garmin's GDB bestanden :roll: