Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hart van Nederland - Forum Wereldfietser

Hart van Nederland

Ik heb zondag erg genoten en veel opgestoken op de beurs, complimenten !!
Wel vonden wij, men vrouw en ik dat Rotterdam niet zo centraal ligt en zou ik het graag zien dat het in de toekomst iets in het midden van het land zou gebeuren. Wij komen zelf uit Diepenheim en zouden met de trein gaan maar dit lukte niet,( reistijd 4 uur) dus we zijn met de auto gegaan 2,5 uur.
Want als je dan ook nog uit het noorden van het land moet komen is het toch een hele wereldreis voor een wereldreiziger

DUS MISSCHIEN VOLGEND JAAR TOCH MAAR UTRECHT OF AMERSFOORT!!!!!!
Groeten Erick
Hoi Erick,

Helemaal mee eens, wij zijn zelf ook nog altijd op zoek naar de ideale betaalbare lokatie die centraal gelegen is. Alle suggesties zijn van harte welkom, we zijn naarstig op zoek, heb jij ideeën?
Suggesties:
Natuurvriendenhuis Koos Vorrink in Lage Vuursche. Wel minder toegankelijk met het openbaar vervoer, maar wel de mogelijkheid om te overnachten.
Jeugdherberg in Bunnik. Ze hebben bij beiden voor zover ik weet diverse zalen geschikt voor het geven van lezingen, workshops etc.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar fijn dat het zo'n succes was.

Groeten,

Rutger
Het geografisch middelpunt ligt bij Lunteren, gemeente Ede. In de buurt van station Ede-Wageningen is vast ook iets te huur.
Jan Eleveld schreef:Het geografisch middelpunt ligt bij Lunteren, gemeente Ede. In de buurt van station Ede-Wageningen is vast ook iets te huur.

Jan, even een test: waar ligt het geografisch middelpunt van Spanje?

De wereldfietser zit al jaarlijks niet ver van het georgrafisch punt van Nederland: Camping de Harskamperdennen.
Jan Eleveld schreef:Het geografisch middelpunt ligt bij Lunteren, gemeente Ede. In de buurt van station Ede-Wageningen is vast ook iets te huur.
Even off topic:
Het geografisch middelpunt van Nederland is een begrip zonder officiële definitie. Daarom gelden meerdere plaatsen als het geografische middelpunt van Nederland. Hieronder volgen enkele mogelijke definities;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geografisc ... _Nederland.
erick59 schreef:Wij komen zelf uit Diepenheim en zouden met de trein gaan maar dit lukte niet,( reistijd 4 uur) dus we zijn met de auto gegaan 2,5 uur.
:shock:

*is heel even gelukkig in een klein landje te wonen met een dicht wegennetwerk*.
*was zelf op 50 min op de beurs (trein zou 1u30 zijn)*
4 uur met de trein...?

Afbeelding
Rutger schreef:Suggesties:
Natuurvriendenhuis Koos Vorrink in Lage Vuursche. Wel minder toegankelijk met het openbaar vervoer, maar wel de mogelijkheid om te overnachten.
Jeugdherberg in Bunnik. Ze hebben bij beiden voor zover ik weet diverse zalen geschikt voor het geven van lezingen, workshops etc.
Rutger, bedankt voor de suggesties, we kunnen er alvast wat mee.
Iemand nog meer suggesties? Ter vergelijk: in Zjaak hadden we beneden een Brasserie en een grote lezingenzaal. Verder hebben we nog 7 andere zaaltjes/lokalen in gebruik gehad, plus nog de gangen en werkelijk alles was bezet. Dus iets vergelijkbaars.
Theater de Flint in Amersfoort is wellicht een goed idee.
[quote="erick59"]Want als je dan ook nog uit het noorden van het land moet komen is het toch een hele wereldreis voor een wereldreiziger[/quote]
Vanuit het verste station van Groningen zo'n beetje (Uithuizen):
(Klik op de afbeelding voor het normale formaat.)
Naar Ede:
Afbeelding

Naar Rotterdam:
Afbeelding

Concludeer zelf maar aan de hand van het verschil... :roll:


(Even afgezien van dat er een andere locatie gezocht wordt...)
Blanche schreef:
Jan Eleveld schreef:Het geografisch middelpunt ligt bij Lunteren, gemeente Ede. In de buurt van station Ede-Wageningen is vast ook iets te huur.
Even off topic:
Het geografisch middelpunt van Nederland is een begrip zonder officiële definitie. Daarom gelden meerdere plaatsen als het geografische middelpunt van Nederland. Hieronder volgen enkele mogelijke definities;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geografisc ... _Nederland.
Ik begrijp dat Lunteren wel zo ongeveer de minste rechten heeft.
bert sitters schreef:Jan, even een test: waar ligt het geografisch middelpunt van Spanje?
Ik dacht dat Madrid gesticht is op het geografische middelpunt, maar het middelpunt schijnt er toch een paar km ten zuiden van te liggen.
Utrecht en Amersfoort liggen voor de treinende mensch toch het meest centraal. De Kargadoor in Utrecht? Of is dat al te krap?
Ik probeer toch maar weer ontopic te blijven: ja de Kargadoor is te krap evenals Natuurvriendenhuis Koos Vorrink en Jeugdherberg Bunnik. De Flint is flink te duur, we willen geen entreeprijs vragen van 7-8 euro.
Voorlopig blijft Rotterdam de beste score hebben.
Tja, als in Groningen wonende Rotterdammer blijf ik toch vinden dat Rotterdam het centrum van de wereld is, en het was een genoegen er weer naar toe te komen, al hielp de NS deze keer niet mee, en al was het Nivon huis eigenlijk meer mijn echte Rotterdam. Ik zat om 7.44 in de trein en was om 23 uur weer thuis.

Een iets centralere locatie is misschien handig, maar voordat we daartoe beslissen moet er eerst een vraag beantwoord worden: waar kwamen de meeste bezoekers vandaan? Er zijn in principe twee uitersten: de mensen kwamen uit het hele land en het alternatief is dat de mensen toch vooral uit Rotterdam kwamen. In het eerste geval moeten we een centrale locatie zoeken met veel ruimte, en als mensen bereid zijn zo ver te reizen dan willen ze ook wel een hogere toegangsprijs betalen. Als het echter vooral Rotterdammers waren dan moeten we misschien meerdere bijeenkomsten organiseren, in alle grote bevolkingsconcentraties. Ik heb echt geen idee wat de werkelijkheid was.

Wim
Potentieel voordeel van Rotterdam is dat het makkelijker aanreist vanuit Vlaanderen. Maar inderdaad Wim, misschien nog een keer in Rotterdam organiseren en dan een enquete houden onder de bezoekers om uit te vinden waar ze vandaan komen? Of juist een reizend circus maken, zodat fietsers uit elk deel van het land een keer aan hun trekken komen.
Volgens mij moet je niet kijken naar wat geografisch centraal gelegen is maar wat een zo kort mogelijke reistijd per trein oplevert vanuit de verschillende (uit)hoeken van het land. Voor zover je daarover kan spreken in Nederland.....
Dan kom je volgens mij bij een plaats uit waar je met een intercity verbinding kan komen. Wat natuurlijk weer duurdere lokaties met zich meebrengt t.o.v. lokaties in kleinere plaatsen.
Den Bosch scoort wat betreft reisduur betreft helemaal niet zo gek en is natuurlijk vanuit Vlaanderen ook redelijk bereisbaar. Ik ben helemaal niet thuis in Den Bosch dus of er geschikte lokaties te vinden zijn weet ik niet.

@ Jim; Hoeveel vierkante meter is er nodig voor de beurs?
De grote zaal was groot zat. Alleen in de lokaaltjes was soms wat weinig ruimte. En de gangen mochten ook wel iets breder i.v.m. opstoppingen als men er een fiets plaatste.

Over die reistijd ben ik het wel eens. Dat laat ook mijn kleine vergelijk zien.
Maar ik denk dat Utrecht en Arnhem beter kunnen scoren dan Den Bosch. Dan kan Wim ook eens uitslapen op de beursdag. :D

Volgend jaar een workshop 'Techniek van het fietsen' erbij ?
liz schreef:Of een reizend circus maken, zodat fietsers uit elk deel van het land een keer aan hun trekken komen.
Prima idee!
Daarom deze oproep: we zijn nog steeds naarstig op zoek naar diverse locaties. Aan jullie het verzoek mee te denken om locaties te vinden waar we onze Wereldfietsbeurs kunnen organiseren.
De ideale locatie voor een Wereldfietsbeurs voldoet aan de volgende critreria: in elk geval één maar liefst twee grote zalen (capaciteit 50-100 personen) voor dialezingen en workshops, Daarnaast 6 tot 8 kleinere zaaltjes/lokalen voor informanten, discussies, kleine workshops, exploitanten etc etc.
Tevens een catering die 600-800 personen adequaat van koffie/thee/lunch kan voorzien.
En last but-not-least: niet te duur, we zijn immers maar een kleine vereniging en kunnen ons geen Rai, Jaarbeurs of Flint veroorloven (willen we ook niet, we gaan niet de concurrentie aan met ANWB en SNP, die zijn veel te groot voor ons).
Weet iemand zo'n locatie (buiten Rotterdam): laat het ons weten, dan kunnen we daar eens een kijkje nemen en gaan we misschien wel het hele land door met de Wereldfietsbeurs.
Nog een paar puntjes die ook in het ideaalplaatje passen :-)

- voldoende gratis parkeergelegenheid in directe omgeving
- goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer
- keuken
- lift
- leuk restaurant in de buurt voor etentje naar afloop