Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hart van Nederland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hart van Nederland

Misschien is een schoolgebouw een mogelijkheid. Een aula is er zeker, vaak ook een kantine en heel veel schoollokalen voor de workshops en informatiekraampjes.

Annita
Met zoiets zat ik inderdaad ook al in gedachten. Catering kun je ook los inhuren. Één of meerdere beamers zijn vaak ook al voorhanden.

Misschien een losbandig idee: een hotelschool benaderen...? Die leerlingen moeten immers ook oefenen met catering. Én je hebt genoeg keukens tot de beschikking. :D Qua prijs lijkt me dat er ook wel wat vriendelijks te regelen moet zijn.
Annita schreef:Misschien is een schoolgebouw een mogelijkheid. Een aula is er zeker, vaak ook een kantine en heel veel schoollokalen voor de workshops en informatiekraampjes.

Annita
Mooi idee. Dan kan er misschien ook een spannende diapresentatie gegeven worden over spannende fietsreizen voor de pubers? Ze zouden dan ook gratis toegang kunnen krijgen voor de beurs. Het is een idee. Het is ook een doel om wat meer jongeren geinteresseerd te krijgen.

Rutger
Een mogelijke locatie voor Bergen op Zoom? :
Zoomvliet Hotelschool
Horeca, Toerisme & Recreatie
Meeussenstraat 13
4611 BP Bergen op Zoom
Tel: 0164 28 10 20
Fax: 0164 28 10 39

Parkeergarage tegenover, parkeerterrein op 2 min. loopafstand. Chinees op ca. 8 min. lopen. Japanner op ca. 10 min. lopen.
(Restaurants in BoZ)
Oproep
Huren van een schoolgebouw met aula of sportzaal
Het huren van een schoolgebouw voor een eendaagse beurs is niet zo eenvoudig, scholen zijn daar eigenlijk niet op ingesteld. Of niet op gesteld.
Maar niet geschoten is altijd mis, dus zoeken we dan ook iemand die nauwe contacten heeft met een school (als directeur, of lid van schoolbestuur, als docent, of anderzijds) zodat we via via misschien een ingang hebben om een schoolgebouw te huren. Het gaat ons natuurlijk om een centraal gelegen locatie, huur pakweg 500 euro (mag ook ietsje meer zijn, hoor).
Robert Jan je woont zelf in Bergen op zoom dus 50 min reizen denk ik.
Kijk maar eens naar het bericht van Wim uit Groningen deze is dus ook lang onderweg, EN DIT MAAKT VOOR DE FIETSERS UIT HET NOORDEN EN HET OOSTEN VAN HET LAND WEL MOEILIJK OM ER TE KOMEN. Dus ik vindt het dat we het voor iedereen aantrekkelijk moeten maken om naar de beurs toe tekomen, en niet je voor dag en dauw moet vertrekken om voor 10.00ur ergens te moeten zijn.
Utrecht is voor de meesten het handigste natuurlijk. Maar nogmaals, als we voornamelijk Rotterdammers hadden dan kunnen we beter twee of drie keer iets doen in een kleinere accommodatie, of in elk geval rouleren. Anders hebben we in Utrecht weer alleen maar Utrechters, en dat schiet niet op.
Wim
Het lijkt mij dat een dergelijke beurs ook succesvol kan zijn op meerdere plaatsen op verschillende locaties in het land. Maar daar zijn natuurlijk meer enthousiaste vrijwilligers voor nodig zoals Suzanne, Inge en Jim. Ik herinner me dat er vroeger ook een beurs was in Groningen, maar weet dat niet zeker.


Rutger
Ik heb het idee dat er koortsachtig nagedacht wordt door de 3 bollebozen. Inmiddels ben ik in ieder geval aan het informeren in West-Brabant. Wie helpt nog meer met locaties te 'inventariseren'?

@Erick: je moet natuurlijk wel met de juiste redenen aankomen bij zulke ideeën :wink:, niet 4 uur roepen wanneer de reistijd 2:09 is. En we moeten de Belgische geïnteresseerden niet vergeten. Mocht een (1) centrale plaats interessant zijn, dan denk ik dat Arnhem voor iedereen redelijk aan te reizen is.
Arnhem is heel eerlijk voor iedereen ver weg.
Wim
Waarom zoeken jullie het niet iets noordoostelijker, bijvoorbeeld Apeldoorn, Deventer of Zwolle. Maar ik geef toe, Arnhem is natuurlijk de beste keuze :wink:
Rutger schreef:Het lijkt mij dat een dergelijke beurs ook succesvol kan zijn op meerdere plaatsen op verschillende locaties in het land.
Dan missen we het ontmoetingselement van Wereldfietsers vanuit het hele land. Dat lijkt me jammer. Bovendien worden de deelbeurzen dan kleiner en heb je kans dat de beste organisatoren geen zin hebben om meerdere keren per jaar een gelijkende beurs te organiseren.
Deze keer was het vervelend dat de aanreistijd vooral groter was door de afstand tot het station, dat heb ik van meerdere mensen gehoord.
Mijn reistijd van adres naar adres zou volgens 9292OV minimaal 3,5 uur hebben geduurd, afgezien van NS-werkzaamheden, storingen en het kopen van een chipding dat ik nog niet heb.
Met de auto duurde het 1 uur en 50 minuten.

Vincent: de treinreis naar Deventer vanuit Maastricht gaat via Utrecht... :(

Leon
Als centrale plaats zou dat te ver weg zijn voor Zeeland en de Belgische geïnteresseerden.

Arnhem is vanuit:
* Groningen 2:20
* Maastricht 2:13
* Vlissingen 2:43
* Den Helder 2:58
* Almere 1:42 - 2:52
* Brussel 3:16
* Antwerpen 2:35

Waarbij vanuit al deze plaatsen tussen 9 en half 11 een aankomst mogelijk is.
Maar wellicht kiest men voor de decentrale oplossing voor volgend jaar :wink:.

Oh, en het is natuurlijk ook redelijk een 'knooppunt'. Dus vanuit veel richtingen kun je hier naartoe (i.t.t. bijvoorbeeld Deventer, Ede, etc.)
Leon schreef: Vincent: de treinreis naar Deventer vanuit Maastricht gaat via Utrecht... :(

Leon
Ja, dat is altijd een probleem. Er gaan geen intercity's vanaf Limburg recht omhoog. Naar het oosten wordt het nog erger. Hoe ver is het met de trein van Maastricht naar Enschede, een uurtje of 4? Er ligt bijvoorbeeld ook geen spoor tussen Arnhem en Apeldoorn maar wel een snelweg. :(
Dat is wat ik bedoelde: Arnhem is heel eerlijk voor iedereen ver weg. Dat maakt Utrecht ideaal. Het enige probleem is hoe je daar aan betaalbare accommodatie komt.
Wim
Vorig jaar was er een Noorwegenbeurs in een KERK in Amstelveen.
Deze kerk lijkt mij te klein voor een WFbeurs maar misschien is er een grotere kerk met wat zaaltjes die toevallig net op 'onze' zondag niet gebruikt wordt. En dan in of in de buurt van Utrecht? De zondag inruilen voor de zaterdag?

Het entreegeld voor de beurs R'dam was prettig laag. Met mijn kleine portemonee zou ik best 5 tot 8 euro willen betalen. Wanneer de beurs in Utrecht of Den Bosch is, speel ik weer 'kiet' met het goedkopere treinkaartje. Daar zal ik niet de enige in zijn.

Loes.
Op gezocht er is een NIVO centrum in Utrecht altijd meerdere zalen enzo en ik denk dat ze de wereld fietsers wel een club vinden waar ze onder dak aan willen verlenen.
Adres is Rotsoord 20 utrecht kon zo even geen tel of mail adres vinden.

Martin
Leuk al dat meedenken alvast voor volgend jaar ;-)

Zjaak, het gebouw waar we nu in zaten in Rotterdam, is een van de locaties van de welzijnsorganisatie waar ik werk. Misschien zijn er nog meer van dergelijke locaties elders in het land te huur. In Utrecht hebben we al bij zo'n organisatie geïnformeerd, daar is helaas niets dat groot genoeg is... Ze verwees ons door naar de Jaarbeurs!

Dus: naast scholen, kerken, nivonhuizen, kunnen ook nog de welzijnsorganisaties in den landen aan het lijstje worden toegevoegd.

Wie o wie heeft de gouden tip?
AL lijkt het me niet helemaal centraal, ik ben iemand aan het polsen voor schoollocatie in Oss...
Suus schreef:Nog een paar puntjes die ook in het ideaalplaatje passen :-)

- voldoende gratis parkeergelegenheid in directe omgeving
- goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer
- keuken
- lift
- leuk restaurant in de buurt voor etentje naar afloop
Op deze criteria scoort Zjakie behoorlijk hoog.
Zeker als je bedenk dat Rotterdam wbt bereikbaarheid grofweg het middelpunt is van Nederland en Vlaanderen.
John.