Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldfietsersbeurs - Forum Wereldfietser

wereldfietsersbeurs

Hallo Wereldfietser,

Ook in 2009 wordt er weer een Wereldfietser-beurs georganiseerd en wel op zondag 29 november in activiteitencentrum Zjaak in Rotterdam. Wij zijn op zoek naar enthousiaste leden die willen helpen de beurs opnieuw tot een groot succes te maken!
Help mee op de Wereldfietser-beurs !

Het is gezellig, het is interessant en hartstikke leuk: Als informant meehelpen op de Wereldfietsbeurs op zondag 29 november. Wij hopen dat de beurs weer net zo'n succes zal zijn als vorig jaar. En dat kan niet zonder jouw hulp!
Meld je aan voor één van de volgende onderdelen:
• Heb je altijd al graag aan anderen willen vertellen waar je gefietst hebt en wat daar zo leuk aan was? Dat kan, we zoeken informanten die hun verhalen willen vertellen. Verhalen vertellen kan via een stand of via een lezing. Hieronder staan een aantal onderwerpen voor lezingen, weet jij hier alles van meld je dan aan! Heb je zelf een leuk idee, laat het dan ook weten!
• Heb je speciale kennis die je wilt delen, ook dat kan. We zoeken mensen die een workshop willen verzorgen over fietsonderhoud, gps tochten, planning van een (wereld)fietstocht, eten & koken onderweg, bepakken & bezakken en het maken van een weblog.
• We zijn ook op zoek naar standhouders van de Wereldfietser-stand. Draag je enthousiasme over de vereniging uit aan mensen die geïnteresseerd zijn en verkoop T-shirts, tijdschriften, boeken, maar vooral hoe boeiend het is om te reizen per fiets.
• En tenslotte is er natuurlijk ruimte voor commerciële standhouders op deze dag
Wat krijg je er voor terug?
• Gratis entree voor de beurs (op momenten dat je niet staat ingeroosterd ben je vrij om de beurs te bekijken)
• Lunch, koffie en thee
• Veel enthousiasme en interesse van andere beursbezoekers
• Heerlijk om je verhaal te kunnen vertellen aan anderen
Geef je snel op!
Commerciële standhouders geven zich op bij Suzanne (slvonk@gmail.com)
Informanten en standhouders voor de stand van De Wereldfietsers geven zich op bij Inge (Inge.meere@gmail.com)
Wil je een workshops geven, dan kun je je aanmelden bij Jim (jimvdberg@gmail.com)
Locatie:
Let op: de beurs is dit jaar niet in het Nivon gebouw, maar in Activiteitencentrum Zjaak aan de Maria Wesselingstraat 8 in Rotterdam.

• Fietsen in het zonnige Europese zuiden
• Fietsen in koude gebieden (bijv. IJsland, wintertrektochten)
• Vrouw alleen op reis
• Extreme tochten
• Senioren op de fiets

Tot de 29ste!
Suzanne, Jim en Inge
Leuk!
Ik wil wel in de WF-stand.
Inge je hebt een mail van me gekregen.
Wie komt er ook helpen?
Klinkt wel leuk op zich!

Ook een workshop geven op gebieden die mij liggen, zie ik wel zitten.
Inge, ik zou nog even naar de dag/datum kijken: in de eerste regel van jouw bericht heb je het over zaterdag 29 november, verderop staat zondag 29 november, en volgens mij klopt dat beter :!:
Beurs is tot nu toe altijd op zondag geweest. Grote verandering is de verhuizing van het Nivon gebouw naar Zjaak. Ben heel benieuwd! veranderingen zijn altijd leuk. Al is het maar om te bekijken hoe het nu is geworden. Dus iedereen op naar Sjakie :lol:
Waar in Rotjeknorrrr is de Maria Wesselingstraat met Zjaak?
bert sitters schreef:Waar in Rotjeknorrrr is de Maria Wesselingstraat met Zjaak?
ff googelen Bert op googlemaps (zie A)

http://maps.google.com/maps?client=safa ... =nl&tab=wl

Kunnen de vrijwilligers hun fiets daar veilig (binnen) parkeren?
Blanche schreef:
bert sitters schreef:Waar in Rotjeknorrrr is de Maria Wesselingstraat met Zjaak?
ff googelen Bert op googlemaps (zie A)

http://maps.google.com/maps?client=safa ... =nl&tab=wl

Kunnen de vrijwilligers hun fiets daar veilig (binnen) parkeren?
Oef, dat is bijna in Capelle aan den IJssel. Een stuk verder weg van Rotterdam-Centraal dan het NIVON.
Maar vrij dicht bij NS Rotterdam Alexander.
Wim
bert sitters schreef:Oef, dat is bijna in Capelle aan den IJssel. Een stuk verder weg van Rotterdam-Centraal dan het NIVON.
Nee hoor, veel dichterbij:)
robdewaal schreef:Inge, ik zou nog even naar de dag/datum kijken: in de eerste regel van jouw bericht heb je het over zaterdag 29 november, verderop staat zondag 29 november, en volgens mij klopt dat beter :!:
Inderdaad Rob, bedankt, het is uiteraard zondag, Inge heeft het inmiddels gewijzigd.
Gezocht: emailadressen van Bert (met ligfiets) en Ben Huven en Ingrid Stikkellorum!

Deze adressen heb ik op het WF weekend in Harskamperdennen gekregen, maar helaas helaas, zijn ze zoek. Uit mijn tas gevallen, weggegooid...?!

Wie helpt en weet hun mailadres?

Hartelijk dank alvast!
Afbeelding
2e handsmarkt !

Heb je op zolder nog een overtollig matje, slaapzak, fietszadel o.i.d. liggen? Dat komt goed uit, want de Wereldfietser organiseert een 2e handsmarkt op 29 november a.s. tijdens de Wereldfietsersbeurs in Rotterdam.

Het gaat om allerhande spullen die te maken hebben met vakantiefietsen in de breedste zin van het woord. Al je overtollige kampeermaterialen, fietstassen, zadels, boeken, kaarten enz. kunnen immers weer goed gebruikt worden bij een nieuwe eigenaar.
De 2e handsmarkt begint om 10.00u en eindigt om 12.00u.

Natuurlijk overbodig om te melden dat je spullen nog in goede staat moeten verkeren zodat de nieuwe eigenaar er weer veel plezier aan kan beleven.
Afbeelding
De eerste keer: heb ik ook een nieuwe fiets nodig?

Wie voor het eerst op fietsvakantie gaat heeft al veel spullen nodig. Een nieuwe fiets is dan een hele uitgave, zeker als je nog niet weet of je het wel leuk zult vinden, en omdat je eigenlijk ook nog niet weet wat je nodig hebt voor jouw soort fietsvakantie.

Willem Jongman bespreekt de diverse soorten fietsen die er al in de schuur zouden kunnen staan, en wat je daar wel mee kunt (eventueel met een kleine aanpassing), en wat toch vooral niet. Tot slot bespreekt hij waar je op moet letten als het dan toch nodig is iets te kopen.
Afbeelding
Voorbereiden van een wereldreis

Wie droomt er niet van om ooit eens een wereldreis op de fiets te maken? Om inspiratie op te doen geven Mike en Ineke een workshop "Voorbereiden van een wereldreis". Allerlei aspecten komen aan bod waar je bij gewone vakanties niet aan denkt zoals verzekeringen, gezondheid, reserveonderdelen, contact met thuis, enz.

Moet je enorm getraind zijn om een wereldreis te beginnen, krijg je heimwee naar huis, hoeveel kaarten moet je wel meenemen, hoe kom je tijdig aan de noodzakelijke visa, zijn de landen wel veilig, is het klimaat wel goed als ik er fiets? Tijdens de Wereldfietsersbeurs krijg je antwoord op al deze vragen.
Ik lees net het het volledige programma van de wereldfietsbeurs in Rotterdam.
En ik ben blij dat ik af en toe uit de WF-kraam weg mag om de lezingen en workshops bij te wonen. Grote complimenten aan de organisatie, dit wordt een heel leuke beurs. :wink:

Gaan we na afloop nog ergens eten?
Wat een mooi programma! En zoveel verschillende dingen. Dat wordt racen van het een naar het andere onderwerp. Dit wordt een gave dag.
Uit eten? Gezellig!
Ja goed hè, dat wordt nog weer mooier dan de vorige keren!
Ik ga maar niet alle onderwerpen die op de beurs aan de orde komen hier op het forum in de herhaling gooien, want inderdaad staat alles al hier mooi op een rijtje. En binnenkort zelfs op een heuse eigen website !
Dus, allemaal komen, de entree is 3 euro, ouderwets goedkoop.
Even een technisch vraag je over de bereikbaarheid van de info,

Als ik de link naar de pagina van het beursoverzicht mail aan een kennis, dan komt er de mededeling dat je ingelogd moet zijn om dit te kunnen bekijken....

Zo komen er natuurlijk niet veel "nieuwe mensen" op af, ook een beetje lastig om zo mensen mee uit te nodigen....

Is dit werkelijk afgeschermde info, of een technisch hiaatje?

Roald
Roald, kijk even op www.wereldfietsbeurs.nl. Ik moet de data nog een beetje aanvullen maar de basis is klaar. Iedereen kan hier alles vinden.

inge