Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend 25,26 en 27 september 2009 - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend 25,26 en 27 september 2009

We verzamelen vrijdagmiddag/avond op:
Landgoed de Wildert
Pagnevaartdreef 3
4744 RE Bosschenhoofd
http://www.landgoeddewildert.nl/site.html

Dit is heel goed aan te fietsen vanaf station Oudenbosch(3KM), Roosendaal(10KM) en Etten-Leur(8KM).

Routebeschrijving:

Vanaf station Oudenbosch:
Ga met het stationsgebouw in je rug links af.
Eerste weg links het spoor over, alsmaar rechtdoor tot in Bosschenhoofd.
In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Westen
Rijksweg A16 richting Breda. Na Moerdijkbrug A17 richting Roosendaal. Afslag 22 richting Oudenbosch. In Oudenbosch rechtsaf bij Pico Bello benzinestation (richting Bosschenhoofd). In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Zuiden, Noorden en Oosten
Rijksweg A16 richting Breda. Afslag 16 richting Etten-Leur A58. Afslag 21 Bosschenhoofd. In Bosschenhoofd voor de kerk rechts. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".


We staan op het veld: "De Zwaluw" staat goed aangegeven bij de ingang van de camping, er is daar ook een apart parkeerterrein.
Kosten: 8 euro per persoon per nacht, inclusief douche en toiletpapier. Auto 1 euro per nacht.


Aan de voorzijde van het landgoed bevindt zich "Auberge d'n Haard". Dit restaurant is geopend.
Niet goedkoop, wel gezellig. Bij slecht weer kunnen we er wel wat drinken 's avonds!
http://www.aubergednhaard.nl/

We blijven twee nachten op deze camping.
Zaterdag hebben we een aantal routes.

Lauran fietst een lange route in een rustig tempo, ongeveer 100 KM.

Hetty fietst een route met o.a. een bezoek aan de wereldberoemde basiliek van Oudenbosch

Als het druk is neemt Gijs ook een groep mee.

Ook op zondag fietsen we een route.

Houdoe,

Lauran, Hetty en Gijs
déjà vue? :wink:
Wij reserveren de speciale bruidssuite weer! :lol:
Ha Hetty, Lauran en Gijs,

Het is nog ver weg, maar ik zet de datum toch vast in mijn agenda. Leuke manier om, na het offroadweekend (nog meer) mensen te leren kennen. Echter, behalve voor de gezelligheid, kom ik ook om te fietsen. Dus als je schrijft
Hetty Willemsen schreef:Zaterdag hebben we een aantal routes.
Lauran fietst een lange route in een rustig tempo, ongeveer 100 KM.
Hetty fietst een route met o.a. een bezoek aan de wereldberoemde basiliek van Oudenbosch
Als het druk is neemt Gijs ook een groep mee.
Ook op zondag fietsen we een route.
dan is mijn vraag: hoe wordt er gefietst? Welke afstanden? Welk tempo? En omdat het een weekend op locatie is, fietsen mensen op hun vakantiefietsen of nemen ze racefiets of MTB mee? Heb daar, zoals gezegd, geen ervaring mee.
:lol:
Het ene weekend is nog niet voorbij en het andere dient zich al aan. He lekker nog even fietsen nu het nog met mooi weer kan!
Ik ga bij mooi weer vanuit de regio Den Haag op de fiets naar dit weekend op vrijdag 25 september. Misschien zelfs met een omweg en vertrek op donderdag 24 september. Als iemand zin heeft om mee te fietsen, kan dat.
Ik kom normaalgezien ook! Dit keer is het "maar" een kleine twee uurtjes reizen :lol:
We zitten inmiddels drie weken voor het najaarsweekend en het wordt hoog tijd om wat meer informatie te geven.

Wat gaan we vrijdagmiddag doen? Tent opzetten, boodschappen doen, potje koken, koffie zetten, vuurtje stoken, genieten van zwak alcoholische dranken en sterke verhalen, enz. Liefhebbers kunnen nog even mee naar onze tuin, kijken bij ons pas geboren kalfje: Herman

Voor zaterdag, 10.00h, hebben we 3 fietsroutes uitgezet. 50 - 75 - 100 km. Alledrie de routes beginnen en eindigen op de camping en gaan via het oude vestigingsstadje Willemstad. Dit stadje sukkelt, zo in het najaar, een beetje in slaap, en moet nodig worden overvallen door een honderdtal Wereldfietsers. Eens kijken of ze wat appeltaart in voorraad hebben daar.
De 50 km route doet het zoals gebruikelijk rustig aan. Hetty doet deze route en deze keer gaat ze aan het eind van de route, op veler verzoek, door Oudenbosch, naar de wereldberoemde basiliek. De toren ervan kan worden beklommen wat uiteraard een schitterend uitzicht geeft. Via de supermarkt gaat ze uiteindelijk weer naar "De Wildert", waar we kamperen.
Lauke doet de 100 km route. Het zal wat rustiger gaan dan vorig jaar, want toen werd er soms zelfs geraced. We gaan met omweggetje naar Willemstad. Na de koffie nemen we de Volkeraksluizen en de Haringvlietbrug en hebben we een hele mooie route door de Hoekse Waard naar de Kiltunnel en de Moerdijkbrug.
De route terug naar Bosschenhoofd gaat door Moerdijk, de mooie Brabantse polders en Zevenbergen.
Onze Gijs fietst de 75km route, uiteraard ook door Willemstad.
De verschillende routes staan, uitgewerkt met knooppunten, op papier. Er kan dan in een groep worden gefietst, maar het kan ook individueel.

En verder: boodschappen doen, potje koken, koffie zetten, vuurtje stoken, genieten van zwak alcoholische dranken en sterke verhalen, enz.

Op zondag hebben we een hele mooie fietsroute van 50km door de bossen bij Zundert en de Rucphense heide. We weten daar een mooi plekje voor de koffiestop
't Ossekopke is een mooi plekje... :wink:

Klinkt goed allemaal, Zal nog kijken, maar ik verwacht wel te komen.

Het lijkt wel prijzig te gaan worden... :roll:
Hoi Mensen,
Helaas kan ik mijn werkomgeving deze keer niet ontdekken, mijn knie gooit roet in het eten.
Groetjes, Marco
Dag WF-ers

Ik kom niet naar het najaarsweekend. Helaas, maar door een overvolle agenda is het voor mij onmogelijk te komen.
Het weekend erna trouwt mijn jongste zoon ( op Ameland) en ik ben een beetje betrokken bij de voorbereidingen. Hier zit toch meer werk in dan van te voren gedacht, dus prioriteiten stellen.

Ik wens jullie allen een goed fiets en gezelligheidsweekend toe.

Groet

Jans
Jammer Jans.In ieder veel plezier met de voorbereidingen en de trouwerij op Ameland.

Het weer ziet er in ieder geval goed uit voor ons! (Kies Breda op onderstaande webpagina). Vrijdag ga ik dus fietsend heen, aansluiters welkom.

http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... laats.aspx
Marco Geurts schreef:Hoi Mensen,
Helaas kan ik mijn werkomgeving deze keer niet ontdekken, mijn knie gooit roet in het eten.
Groetjes, Marco
Ha die Marco,

Kun je niet gewoon voor de gezelligheid komen, of is kamperen te lastig en te pijnlijk met jouw knie.
Gijs, Hetty, Joske en Lauran, het weer ziet er echt goed uit voor een weekend in het westen van Brabant. Ik denk dat ik maar een gaatje vrij ga maken.
En anders nemen we Marco toch gewoon achterop? :lol:
Hoi Mensen
ik wil ook komen (!1e keer) lijkt mij leuk stuk te fietsen en info te vergaren
ben zelf een beginende wereld fietser.
als allles goed gaat zien jullie mij vrijdag avond
groet Niels
Nou weet je dat wel zeker :?:
Ik weeg geen 30 kilo hoor... :roll:
Maar ik heb onder tussen andere plannen gemaakt, dus mensen het is jammer maar deze keer kom ik niet :(
Ik wens jullie veel plezier :!:
Groetjes, Marco 8)
Annetje schreef:En anders nemen we Marco toch gewoon achterop? :lol:
Marco Geurts schreef:Nou weet je dat wel zeker :?:
Ik weeg geen 30 kilo hoor... :roll:
Ik ook niet hoor :lol: Nou onderschat je me toch, Marco!

Veel plezier dit weekend, we zullen aan je denken!

Groetjes,

An
Wij zijn al even op het terrein "De Zwaluw" gaan kijken.
Het gras is gemaaid en de bruidssuites liggen er mooi bij.
Ook de vuurkorf zal weer twee avonden aan mogen, dus 's avonds warmte van het vuur en zoals het weer aan laat zien overdag van de zon.
De glasbak hebben ze speciaal voor ons leeg gemaakt, en de douche een paar graatjes warmer gezet!
Het beloofd dus een mooi wereldfietsers-weekeind te worden!
Hetty Willemsen schreef:Wij zijn al even op het terrein "De Zwaluw" gaan kijken.
Het gras is gemaaid en de bruidssuites liggen er mooi bij.
Ook de vuurkorf zal weer twee avonden aan mogen, dus 's avonds warmte van het vuur en zoals het weer aan laat zien overdag van de zon.
De glasbak hebben ze speciaal voor ons leeg gemaakt, en de douche een paar graatjes warmer gezet!
Het beloofd dus een mooi wereldfietsers-weekeind te worden!
Is Herman voorbereid op alle belangstelling?
Allemaal een heel leuk weekend en hopelijk lekker weer.
Hetty en Lauran mag het maar weer net zo gezellig zijn als vorig jaar!
Dit jaar vieren we najaar in Sicilie.
Tot een volgend weekend.
Groetjes
Gudy
Veel plezier - ik kruip grieperig in bed, en zal jullie niet laten meegenieten.
Wim
Ja, jammer dat het mij ook niet gelukt is!!!

Zaterdag de jaarlijkse Broer- en Zussendag, alleen de organisators weten wat we deze dag gaan doen.! (afsluiting met prima etentje en een goed drankje)

Daarom voor vrijdag ook maar een avondje met Herman van Veen geboekt.( Emmerich am Rhein)

Ik wens iedereen een zonnig maar vooral ook een prettig fietsweekend.

Wil.