Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht

Hallo allemaal

Ijverig aan het trainen?
Hierbij is niet het blindproeven van Belgische bieren bedoeld. :D


Groeten

Ger
Hallo allemaal

Een WF-er (Chris de Gier) heeft een deel van de tocht gefietst en hierbij de data

Van Eijsden naar 3-landenpunt naar Eupen en Monschau (115 km, 1850 m klimmen) en de volgende dag vanaf Monschau via Malmédy naar Maastricht terug (120 km, 1200 m klimmen).

Voor mij was dit de eerste keer door heuvelachtig terrein. Omdat ik
wist dat dit gebied stijle hellingen bevat, heb ik achter een 11-34
cassette gemonteerd, die 34 had ik echt wel nodig om met een 26 voor
nog omhoog te komen (terwijl ik nog geen tent e.d. bij had omdat ik in
een hotel overnachtte). Ter indicatie, de afgelopen weken fietste ik
zonder moeite 100 km aan een stuk door de duinen langs de Noordzee,
maar dit is echt andere koek!



Groeten

Ger
ger1 schreef:Hallo allemaal
Ijverig aan het trainen?
Hierbij is niet het blindproeven van Belgische bieren bedoeld. :D
Ja heerlijk. Daarnet 22 graden, strakblauwe lucht en windstil. Warm!
Dat bier prooef ik met de ogen open!
By the way: Ben jij al eens met een WF-tocht meegeweest?
Groetjes,
Leon
Hallo Leon

Ja, diverse malen.
We hebben echter elkaar nooit ontmoet.

Groeten

Ger
ger1 schreef:Hallo Leonm
We hebben echter elkaar nooit ontmoet.
Tot binnenkort dan maar!
Hoi Ger,

Ik ben weer van de partij, leuk! Ik heb je ook nog een apart aanmeldingsmailtje gestuurd,

jim
ger1 schreef:Van Eijsden naar 3-landenpunt naar Eupen en Monschau (115 km, 1850 m klimmen) en de volgende dag vanaf Monschau via Malmédy naar Maastricht terug (120 km, 1200 m klimmen).

Groeten Ger

Hoi Ger,
Zijn alle dagen rond de 120 km? :roll:
Vrees dat dit voor mij nog echt even iets teveel is van het goeie. Jammer!
Maar veel plezier!!
begrijp ik het nu goed , dat er iedere dag ongeveer 100/120 km gereden wordt met klim werk?

Mario
Hallo allemaal.

Stop de persen.

Nee er wordt per dag "maar" rond de 75 tot 80 km gereden.
Chris (de Gier) heeft een deel van deze tocht gereden.

Hieronder de beschrijving door Chris.

Ik heb de kaarten aangeschaft en vorig weekend heb ik 2/3 van deze tour gereden: van Eijsden naar 3-landenpunt naar Eupen en Monschau (115 km, 1850 m klimmen) en de volgende dag vanaf Monschau via Malmédy naar Maastricht terug (120 km, 1200 m klimmen). Erg mooi!

Chris heeft dus een deel van de tocht in 2 dagen gereden. Over dit stuk doen wij 3 dagen. Alleen vertrekken we niet uit Eijsden, maar uit Hoogcruts dat zijn ongeveer 15 km minder.

Gerustgesteld?

Groeten

Ger
Nu wel ja. Ik zit namelijk in de appeltaarten groep :P
Weet nog niet zeker of ik meega (moet nog wat afspraken verzetten), maar omdat dit mijn eerste WF-tocht zal zijn :? , heb ik wel een paar praktische vragen en die gaan met name over het kamperen. Begrijp uit de informatie dat je elke dag zelf voor je eten moeten zorgen (er wordt dus niet uit eten gegaan?). Hoe zit het met de winkelopeningstijden op Hemelvaartdag en zondag? En voert de route regelmatig door dorpjes/plaatsen? Dan weet ik een beetje wat ik aan eten moet meenemen.
Begrijp ik het verder goed dat er vrij gefietst wordt? Dan kan je 's ochtends toch later vertrekken? Ik ben niet zo'n ochtendmens en al helemaal niet met kamperen :oops: :wink: . (Wil graag wachten tot m'n tentje droog is :wink: .) Of is dat geen WF-mentaliteit :twisted: ?
Monschau e.o. is trouwens wel erg mooi en je kunt er heerlijk Duits brood kopen (herinner ik me van een eerdere vakantie).
:lol:
Iris,

IK ben al een paar keer mee geweest. het is echt de moeite waard. het is altijd heel gezellig. Het gaat er als volgt aan toe:

1) er zijn meestal tussen de 25/30 fietsers
2) er zijn meestal meerdere fiets groepen: een langzame. een snelle, en een hele snelle. je wordt dus ingedeeld naar je voorkeur.
3)de ervaring leert dat we regelmatig langs een supermakt of een restaurant komen. Je kunt dus altijd iets te eten kopen.
4) sommige fietsers gaan na het opzetten van hun tent samen uit eten. je kunt dus gewoon mee gaan.
5) mijn ervaring is dat we iedere ochtend om 09:30 uur vertrekken naar de volgende camping.

mario
Mario,

Bedankt voor je antwoord. Dit geeft me een beter beeld van wat ik kan verwachten. Ik ben zo'n 'eigenheimer' die het liefst alles zelf regelt. Dan kan je ook je route aanpassen aan je behoefte. Maar samen fietsen kan ook heel leuk zijn. En met de route van een ander kom je nog eens op andere plaatsen. Wat dat betreft ben ik er dus wel voor in. Nu nog even zien dat ik mijn agenda kan leegmaken. Woensdag Maastricht zal wel een probleem worden. Maar goed, we zien wel.

:lol:

Iris
Iris,

als je een of meerdere keren bent meegeweest, en je vind het leuk, dan kun je als je toch een
"eigenheimer" bent, en alles toch graag zelf wilt regelen, misschien zelf in Zwolle een mooie route organiseren :P

Mario
Mario,

Het punt is dat ik mijn routes van te voren nooit zo in detail uitstippel als 'jullie wereldfietsers' dat lijken te doen. Ik weet globaal waar ik heen wil, neem de kaart en ga fietsen. Gaat het goed dan fiets ik verder, gaat het minder dat zoek ik eerder een camping/overnachting. Dat is voor mij de ultieme vorm van vrijheid en daarom vind ik o.a. fietskampeervakanties zo leuk. Eerlijk gezegd 'griezel' ik van het idee dat ik nu al zou weten waar ik (bijv.) op 20 juli exact zal zijn, inclusief al geboekte/geplande overnachtingslocatie. Zelfs als je met z'n zessen bent, vind je altijd nog wel wat. Je komt soms in rare/leuke in ieder geval onverwachte situaties terecht. En dat vind ik nou juist zo leuk. :-)

Maar goed, gewoon eens 'klakkeloos' een route volgen heeft ook wel wat. Bovendien wil ik graag wat meer wereldfietsers leren kennen en niet alleen via dit forum. Dus wie weet. Wordt het niet met Hemelvaart, dan wel een volgende keer.

:lol:
Iris,

Ik hou ook wel van we zien wel. Idee is om eens een weekend te organiseren met enkel als programma bijvoorbeeld verzamelen op station Driebergen-Zeist op ... om .. uur en dan wel zien hoe de wind waait. Aanmelden of camping vastleggen absoluut niet nodig. En ook geen verplichting om met de groep mee te fietsen of ermee te eindigen onder het mom van samen uit, samen thuis.

Rutger
Iris-in-Zwolle schreef:Mario,
Het punt is dat ik mijn routes van te voren nooit zo in detail uitstippel als 'jullie wereldfietsers' dat lijken te doen.
...
Zelfs als je met z'n zessen bent, vind je altijd nog wel wat. Je komt soms in rare/leuke in ieder geval onverwachte situaties terecht. En dat vind ik nou juist zo leuk. :-)
Maar goed, gewoon eens 'klakkeloos' een route volgen heeft ook wel wat.
Het lijkt inderdaad soms alsof leden op dit forum allemaal alles van tevoren uitstippelen, maar dat komt denk ik omdat degenen die dat niet doen niet zoveel onderzoek hoeven doen en er dus ook geen rij vragen over hoeven (en willen) stellen op dit forum.
Het is sinds een paar jaar dat ook WF-trektochten helaas tot in detail uitgestippeld worden. Daarvoor gingen we gewoon met 12 à 28 man op weg en zagen we wel welke camping plaats had. Het bleek dat ze bijna altijd plaats hadden met het HV-weekend.
Maar niet getreurd. Zo'n weekend is in de eerste plaats een sociale ervaring en in iets mindere mate een fietstocht. En er kunnen zich al dan niet gewild vanzelf afscheidingsgroepen vormen. (appeltaartgroepen, langslaapgroepen, knooppuntenweigeraarsgroepen, te snelle* groepen, onverhardgroepen en GPS-groepen)
Groeten,
Leon
*: die komen soms later aan op de camping omdat ze steevast fout rijden :lol:
Ik moet nog even bekijken of ik meekan. Ik heb woensdagavond nog een doctoraatsverdediging van een vriend met bijhorend feestje tot laat in de nacht :D

Ik zou dus sowieso pas donderdagavond/vrijdagmorgen kunnen aansluiten. Maar ik neem aan dat dat in principe wel te doen is als ik met de trein tot in Eupen kom en dan naar de camping fiets?

Groetjes,

An
@ Leon en @ Rutger,

Begrijp me goed, ik heb er helemaal niets tegen als mensen (maanden/jaren) van tevoren hun route uitstippelen tot op de millimeter :wink: maar het is niet de manieer waarop ik een reis/tocht uitzet. Daarom wilde ik even weten welke flxibiliteit er is. En verder lijkt het me ook wel eens leuk om te 'profiteren' van een ander z'n harde werk :oops: .

Inderdaad, gewoon een keer ervaren dus. Denk niet dat het met Hemelvaart ga lukken, maar ik zet of off-road-weekend in mijn agenda :roll: .

Ik begrijp overigens wel waarom mensen kiezen voor het uitzetten van een route: je komt vaak over de leukste paadjes/weggetjes waar je anders niet komt omdat er geen richtingaanwijzers staan en met een grote groep elke dag een route uitzetten is soms ook een heel gedoe. Wij losten dat trouwens op door per dag twee 'toerleiders' aan te wijzen :P .

Het lezen van zulk soort routes vind ik ook erg 'arbeidsintensief' en gaat voor mij niet zo goed samen met hard/lekker door fietsen. De enige keer dat ik zo'n route heb gefietst was de Groene Route naar de Middellandse Zee en toen was ik blij dat mijn vriend voorop reed en ik achteraan bezemwagen was :? .

PS. Ben wel blij te horen dat niet iedere wereldfietser zo als, als je uit de fora zou kunnen opmaken. :wink: Was la bang niet door de 'ballotage-commissie' te komen.... :roll:

:lol:
Hoi,

Vraagje: Hoeveel km fietsen is het per dag?