Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekend "Offroad " fietsen en kamperen in twente (24-26 jun) - Forum Wereldfietser

Weekend "Offroad " fietsen en kamperen in twente (24-26 jun)

De organisatie van deze toertocht is in handen van Richard Kruimelaar.

Een weekend op je fiets bepakt en bezakt met je kampeeruitrusting een uitdagende en afwisselende tocht maken waar we voornamelijk fietsen over bospaden, zand en landwegen afgewisseld door stukjes mtb achtige routes door het grensgebied van Twente en Duitsland. De tocht is bedoeld voor de fietser met enige offroad ervaring. Sommige stukken zijn erg smal en soms zul je echt even van je fiets moeten stappen.

Max aantal deelnemers is 20. Eventueel is de groep te splitsen

Wat is het plan:

Vrijdag: 24 juni ca 50 km

Net na de middag verzamelen we in het gehucht Hoge Hexel ( dichtbij Nijverdal en wierden). Van hieruit gaan we over velden, bospaden, zand en landwegen dwars door het " vecht en beneden gebied" via Ommen naar Hardenberg. Hier kunnen we overnachten op een leuke natuurcamping. Voor de liefhebbers is er de mogelijkheid voor een verfrissende duik in een nabijgelegen recreatieplas. Voor de fanatieke mtb's is er nog een extra rondje mtb route mogelijk.

Zaterdag 25 juni ca 85 km

Vandaag gaan we de grens over bij Bruchterveld en gaan dwars door " de Itterbecker heide". Een afwisselend gebied met kleine paden door ruwe bossen en stukken heide. We slingeren langs en over de grens tussen Nederland en Duitsland naar "het Lütterzand" en vervolgen ons pad naar losser. Hier kunnen we overnachten op een "eigen" veldje op een leuke svr camping dichtbij het centrum van Losser.

Zondag 26 juni ca 75km

Via "De Lonnerkerberg" gaan we over het vliegveld Twente.
Verder volgen we een stuk van de "oude Regge" om uiteindelijk weer bij ons vertrekpunt in Hoge Hexel aan te komen.

Klik hier voor meer info en om je in te schrijven (inloggen vereist)
Activiteitencommissie schreef:
ma 16 mei, 2022 15:32
De organisatie van deze toertocht is in handen van Richard Kruimelaar (hier stond zijn emailadres).
Zullen we Richard niet de komende jaren een extra dosis spam in z'n mailbox geven door z'n mailadres zo snel mogelijk weg te halen uit de startpost op een publiek forum?

Verder uiteraard, leuk initiatief!
Ziet er gaaf uit! Weer een nieuw hoekje van NL (voor mij althans)!
als ik geen kar achter mijn fiets had was ik zeker meegegaan.
Ken de omgeving dus wel een aanrader.
Dat niet-leden € 10 administratiekosten moeten betalen is een gotspe. Tijdens de laatste ledenvergadering is gesproken over € 5. € 10 getuigt niet van een gastvrije instelling en is voor mij reden om mijn fietstochten vooralsnog bij overige activiteiten te plaatsen.
Uit nieuwsgierigheid:
Waar belanden de inkomsten uit administratiekosten uiteindelijk: bij de organisator of bij de vereniging? Oftewel: is er een relatie tussen middel en doel?

Overigens vind ik het een leuk initiatief: de 'uithoeken' van NL fietsend ontdekken.
Overigens vind ik het een leuk initiatief: de 'uithoeken' van NL fietsend ontdekken.

Zo dus ik woon in een uithoek, !!
Ik kom zelf uit de Achterhoek en heb vijf jaar gestudeerd in Twente. Dus het is met een knipoog 😉
Waar belanden de inkomsten uit administratiekosten uiteindelijk: bij de organisator of bij de vereniging?
Bij de vereniging. Een kleine barrière voor niet-leden vind ik prima, maar € 10 is te veel. De vereniging heeft een extra softwaremodule moeten aanschaffen om deelname van niet-leden geautomatiseerd mogelijk te maken. Zoals je gemerkt hebt ben ik sowieso voorstander van het vragen van een kleine aanbetaling. In het verleden te vaak meegemaakt dat zich uiteindelijk nog erg veel deelnemers afmelden.
Bert van Sprang schreef:
di 17 mei, 2022 08:55
De vereniging heeft een extra softwaremodule moeten aanschaffen om deelname van niet-leden geautomatiseerd mogelijk te maken.
Dat is een manier om er tegenaan te kijken. Een andere is: de vereniging heeft een extra softwaremodule aangeschaft om mogelijk te maken wat eerder ook mogelijk was, maar door automatiseringskeuzes opeens niet meer kon.
willem.m schreef:
di 17 mei, 2022 07:27
Uit nieuwsgierigheid:
Waar belanden de inkomsten uit administratiekosten uiteindelijk: bij de organisator of bij de vereniging? Oftewel: is er een relatie tussen middel en doel?
Goede vraag voor "bestuur en beleid"
eindgebruiker schreef:
di 17 mei, 2022 11:59
Bert van Sprang schreef:
di 17 mei, 2022 08:55
De vereniging heeft een extra softwaremodule moeten aanschaffen om deelname van niet-leden geautomatiseerd mogelijk te maken.
Dat is een manier om er tegenaan te kijken. Een andere is: de vereniging heeft een extra softwaremodule aangeschaft om mogelijk te maken wat eerder ook mogelijk was, maar door automatiseringskeuzes opeens niet meer kon.
En ook de gpx tracks van de tochten blijken achter slot en grendel te zitten nu. Hierdoor kunnen deelnemers die geen lid zijn van de WF maar wel ingeschreven zijn en extra betaalden er niet aan. En leden van de Vakantiefietser kunnen al helemaal niet meer inschrijven via dit systeem. Dat moet blijkbaar handmatig gebeuren nu.
Trieste evolutie.
nicolevelo schreef:
di 17 mei, 2022 19:48
eindgebruiker schreef:
di 17 mei, 2022 11:59
Bert van Sprang schreef:
di 17 mei, 2022 08:55
De vereniging heeft een extra softwaremodule moeten aanschaffen om deelname van niet-leden geautomatiseerd mogelijk te maken.
Dat is een manier om er tegenaan te kijken. Een andere is: de vereniging heeft een extra softwaremodule aangeschaft om mogelijk te maken wat eerder ook mogelijk was, maar door automatiseringskeuzes opeens niet meer kon.
En ook de gpx tracks van de tochten blijken achter slot en grendel te zitten nu. Hierdoor kunnen deelnemers die geen lid zijn van de WF maar wel ingeschreven zijn en extra betaalden er niet aan. En leden van de Vakantiefietser kunnen al helemaal niet meer inschrijven via dit systeem. Dat moet blijkbaar handmatig gebeuren nu.
Trieste evolutie.
Dat roept om Revolutie!

Ik zou van alle activiteiten een overige activiteit maken. En dan zijn alle problemen opgelost.
Marjan schreef:
di 17 mei, 2022 19:59
nicolevelo schreef:
di 17 mei, 2022 19:48
eindgebruiker schreef:
di 17 mei, 2022 11:59


Dat is een manier om er tegenaan te kijken. Een andere is: de vereniging heeft een extra softwaremodule aangeschaft om mogelijk te maken wat eerder ook mogelijk was, maar door automatiseringskeuzes opeens niet meer kon.
En ook de gpx tracks van de tochten blijken achter slot en grendel te zitten nu. Hierdoor kunnen deelnemers die geen lid zijn van de WF maar wel ingeschreven zijn en extra betaalden er niet aan. En leden van de Vakantiefietser kunnen al helemaal niet meer inschrijven via dit systeem. Dat moet blijkbaar handmatig gebeuren nu.
Trieste evolutie.
Dat roept om Revolutie!

Ik zou van alle activiteiten een overige activiteit maken. En dan zijn alle problemen opgelost.
Maandag is de algemene ledenvergadering.
Beetje jammer dat we nu dit topic kapen. De leden hebben zich duidelijk uitgesproken dat ook niet-leden tegen betaling van een kleine bijdrage (genoemd is € 5) ongehinderd deel kunnen nemen aan de activiteiten. Dat het nu nog niet vlekkeloos loopt wijt ik aan opstartproblemen, Jammer dat onze niet-leden daar de dupe van worden.
Leuk dat je dit weekend organiseert, Richard!
Toch nog eens kijken of er niet wat ruimte in de agenda te maken is...
Jurr schreef:
ma 16 mei, 2022 16:21

Zullen we Richard niet de komende jaren een extra dosis spam in z'n mailbox geven door z'n mailadres zo snel mogelijk weg te halen uit de startpost op een publiek forum?
Dat is nu aangepast in de startpost. Maar als je de link volgt met meer informatie... dan staat z'n emailadres nog vrolijk vermeld. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Forum moderators zie ik regelmatig posts aanpassen om telefoonnummers en/of mailadressen te verwijderen, terwijl de activiteitencommissie deze dan weer gewoon op forum en website plaatst?

Bert van Sprang schreef:
di 17 mei, 2022 22:37
Beetje jammer dat we nu dit topic kapen.
Ach, aan aandacht geen gebrek zo. Met steeds nieuwe posts wordt het een soort onofficieel 'sticky topic' toch? ;)

Steeds meer mensen zullen zo weten dat er op 24 tot 26 juni te fietsen is in Twente (-:
nicolevelo schreef:
di 17 mei, 2022 19:48
eindgebruiker schreef:
di 17 mei, 2022 11:59
Bert van Sprang schreef:
di 17 mei, 2022 08:55
De vereniging heeft een extra softwaremodule moeten aanschaffen om deelname van niet-leden geautomatiseerd mogelijk te maken.
Dat is een manier om er tegenaan te kijken. Een andere is: de vereniging heeft een extra softwaremodule aangeschaft om mogelijk te maken wat eerder ook mogelijk was, maar door automatiseringskeuzes opeens niet meer kon.
En ook de gpx tracks van de tochten blijken achter slot en grendel te zitten nu. Hierdoor kunnen deelnemers die geen lid zijn van de WF maar wel ingeschreven zijn en extra betaalden er niet aan. En leden van de Vakantiefietser kunnen al helemaal niet meer inschrijven via dit systeem. Dat moet blijkbaar handmatig gebeuren nu.
Trieste evolutie.
Externen kunnen een account aanmaken en daarmee inschrijven voor WF activiteiten. Daar vallen leden van de vakantiefietser onder.
Dat externen-accounts niet bij GPX bestanden kunnen is een foutje en is gemeld bij iemand die daar wat aan kan doen.
Nog een reden om €10 te rekenen: een van de dobbers waar de vereniging op drijft is de leuke en veelzijdige activiteiten die we organiseren. Lid worden moet lonen. Met €10 per activiteit kun je tot 2 activiteiten meedoen zonder dat een lidmaatschap voordeliger is. Vanaf 3 activiteiten (je gaat dan structureel mee lijkt mij) heeft het nut om een lidmaatschap (22,50) te nemen. Zo steun je de vereniging en help je het voortbestaan.
Een weekend op je fiets bepakt en bezakt met je kampeeruitrusting een uitdagende en afwisselende tocht maken waar we voornamelijk fietsen over bospaden, zand en landwegen afgewisseld door stukjes mtb achtige routes door het grensgebied van Twente en Duitsland. Sommige stukken waren erg smal en soms moest je echt even van je fiets afstappen.

Het was een prachtige tocht waar als het ware geen einde aan kwam!

Richard Kruimelaar heeft er voor iedereen een prachtig weekend van gemaakt en we zullen zeker nogmaals met hem mee gaan.

Barbara Janssen
Gerlof Homan

Bijlagen