Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentocht, 24 oktober - Forum Wereldfietser

Huttentocht, 24 oktober

Huttentrektocht ( met eigen hut ) – 24 tm 25 oktober
Veel weekenden werden geannuleerd dit jaar vanwege Corona. Het Harskamperdennenweekend ging wel door en de deelnemers waren duidelijk blij weer samen te zijn en samen te fietsen. Daarom besloten om de huttentocht, inmiddels ook een klassieker, in iets aangepaste vorm door te laten gaan.

De tocht gaat op zaterdag vanaf Station Hoogeveen door het mooie Drenthe om te eindigen in de provincie Groningen. De routes gaan over verharde wegen, fietspaden en mogelijk hier en daar een stukje onverhard. De routes zullen ca 70 km bedragen. We overnachten zaterdag op zondag op camping de De Kapschuur in Stadskanaal. Zondag fietsen we via een andere route, ook ca 70 km terug naar Hoogeveen. Onderweg liggen wat dorpjes op de route voor o.a. koffie. In Stadskanaal zijn een aantal supermarkten waar je inkopen kunt doen voor het avondeten, als je zelf je potje klaarmaakt.

Op camping de Kapschuur staan we op een groepsveld, is er een overdekte kampvuurplek en is er de mogelijkheid om aan een barbecue mee te doen. Ook heeft de camping hutten en diverse andere accommodaties.

Kosten voor de overnachting van zaterdag op zondag in een tent zijn ca. € 9,- pp. Kosten van een overnachting in één van de accommodaties is volgens de tarieven van de camping. Deelname aan de barbecue is € 21,50 .

Vanwege de Corona zijn er een aantal beperkingen in deze editie van de Huttentrektocht: - het maximaal aantal deelnemers is 30 - een hut of andere accommodatie boek je zelf - we volgen de op dat moment geldende regelgeving van het RIVM
Het maximum van 30 deelnemers heeft te maken met de gemeenschappelijke binnenruimte. Hier kunnen maximaal 30 personen op veilige afstand van elkaar binnen zitten. Ook heeft de kampvuurplaats beperkt plek, waardoor het aantal deelnemers beperkt dient te blijven.

Een trekkershut of accommodatie boek je dit jaar zelf. De camping raadt aan om de hut met maximaal 2 personen te gebruiken, wanneer je niet uit één huishouden komt. Zoek je een maatje voor een hut dan kun je een oproep op het forum plaatsen. Een hut kun je boeken via https://campingdekapschuur.nl/online-reserveren , de tarieven vind je op https://campingdekapschuur.nl/tarieven .

De kosten voor de barbecue zijn 21,50 exclusief consumpties. Die worden apart afgerekend. Er kan rekening gehouden worden met vegetarische wensen of allergieën.

Kosten voor de camping en barbecue wil ik graag van te voren innen en centraal afrekenen. Hierover stuur ik nog nadere informatie.

In principe begint de tocht zaterdagochtend om 10 uur vanaf station Hoogeveen. Aangezien uit de inschrijvingen blijkt dat er veel belangstelling is om vrijdags al op een camping bij Hoogeveen te verzamelen heb ik een kleine camping gereserveerd, ca 5 km vanaf het station Hoogeveen. De camping heeft een binnenruimte voor max 20 man.

Om het veilig te houden voor iedereen respecteren we de regelgeving van het RIVM op dat moment. Omdat de besmettingscijfers toenemen kan het zijn dat er de komende maand extra maatregelen komen. Deze zullen we opvolgen.

Vanaf zaterdag 26 september is het mogelijk om in te schrijven voor het weekend.
Ook volgt er later meer en gedetailleerder nieuws op het forum over de invulling van het weekend. Hou de komende week het forum dus in de gaten voor meer nieuws over de mogelijkheid om in te schrijven.

Met vriendelijke fietsgroet,
Ruud van Poelgeest

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.

Geef je hier op voor deze activiteit

Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit/huttentocht
Leuk! :D
Is dit een offroad of een onroad rit?
Onroad
Bedankt voor de info. Ik ben meer voor de offraod tochten :P
Er is op dit moment geen plek meer beschikbaar. Wil je toch mee, geef je dan op voor de wachtlijst.
Komt er plek vrij, dan neem ik contact met je op.

Groet,
Ruud
ruudvp schreef:
ma 28 sep, 2020 13:06
Er zijn op dit moment nog 2 plekken beschikbaar. Wil je mee, wacht dan niet te lang met opgeven.

Groet,
Ruud
Goed zo Ruud! succes!
Ik heb zojuist een email gestuurd aan iedereen die zich ingeschreven heeft. Het kan echter zijn dat het bericht in je spambox terecht is gekomen. Dus heb je je opgegeven, maar geen email kijk even in je spambox.
Ook niks in je spambox? Dan is mogelijk je e-mailadres niet juist geregistreerd. Pas dit aan of stuur even een email aan huttentocht2020 at outlook.com .

Groeten,
Ruud
Zo, die inschrijvingen gingen hard. Sta op de wachtlijst. Hoe lang is die? Moet ik de hoop al opgeven mee te kunnen? (Geen) tijd stoppen in zaken vrij houden?
cdj schreef:
do 01 okt, 2020 23:00
Zo, die inschrijvingen gingen hard. Sta op de wachtlijst. Hoe lang is die? Moet ik de hoop al opgeven mee te kunnen? (Geen) tijd stoppen in zaken vrij houden?
Om je gerust te stellen. Je bent de alarmschijf :wink:
ruudvp schreef:
do 01 okt, 2020 23:07
cdj schreef:
do 01 okt, 2020 23:00
Zo, die inschrijvingen gingen hard. Sta op de wachtlijst. Hoe lang is die? Moet ik de hoop al opgeven mee te kunnen? (Geen) tijd stoppen in zaken vrij houden?
Om je gerust te stellen. Je bent de alarmschijf :wink:
Ik moest even opzoeken wat dat dan zou betekenen, maar ik geloof dat het positief is :)

Ik heb van 17-21 okt al een fietstochtje van enschede naar lauwersoog gepland, deze kan er mooi achteraan. Ben dan toch al in het noorden :)
Jeeej, ik mag mee :) wanneer komen de gpx tracks en de info welke camping geselecteerd is voor vrijdagavond?
cdj schreef:
vr 09 okt, 2020 17:35
Jeeej, ik mag mee :) wanneer komen de gpx tracks en de info welke camping geselecteerd is voor vrijdagavond?
Aangepast ! - Gezien de mogelijkheid van nieuwe maatregelen dinsdag 13 oktober, verstuur ik nadere en daardoor actuele informatie woensdag 14 oktober.

Volgend weekend zijn de tracks met zekerheid beschikbaar.

Groet,
Ruud
Ik zie net elders dat het bestuur de activiteiten heeft afgelast, terwijl wij volgens mij makkelijk aan alle regels kunnen voldoen. Alleen kop koffie wordt weer lastig. Zijn er liefhebbers die op persoonlijke titel alsnog een stukje willen fietsen? Volgens mij is wel geconstateerd dat samen fietsen niet tot besmettingen leidt. En versta me niet verkeerd, ik zoek niet de randjes op, maar doe wat nog is toegelaten.
m.i is niet het bestuur wat de activiteit heeft afgelast maar de overheid.
Gisteravond is verteld dat sportactiviteiten 4 personen buiten het maximum is. Voor mij was het toen meteen duidelijk dat eea niet zou doorgaan.
Bert van Sprang schreef:
wo 14 okt, 2020 15:05
Ik zie net elders dat het bestuur de activiteiten heeft afgelast, terwijl wij volgens mij makkelijk aan alle regels kunnen voldoen. Alleen kop koffie wordt weer lastig. Zijn er liefhebbers die op persoonlijke titel alsnog een stukje willen fietsen? Volgens mij is wel geconstateerd dat samen fietsen niet tot besmettingen leidt. En versta me niet verkeerd, ik zoek niet de randjes op, maar doe wat nog is toegelaten.
Noodzakelijke verplaatsingen is er ook nog 1 die genoemd is.
is het noodzakelijk dat er 30 mensen afreizen naar Hoogeveen wat nu ook nog eens een brandhaard is?
"Noodzakelijke verplaatsingen" wordt volgens mij niet genoemd, wel "advies zo min mogelijk te reizen, ook in eigen land.", waar ik overheen gelezen had is de maximale groepsgrootte van 4 personen. Deze vind ik overigens niet te rijmen met de regel dat er nog wel binnenactiviteiten met maximaal 30 personen plaats mogen vinden.
Bert van Sprang schreef:
wo 14 okt, 2020 15:52
"Noodzakelijke verplaatsingen" wordt volgens mij niet genoemd, wel "advies zo min mogelijk te reizen, ook in eigen land.", waar ik overheen gelezen had is de maximale groepsgrootte van 4 personen. Deze vind ik overigens niet te rijmen met de regel dat er nog wel binnenactiviteiten met maximaal 30 personen plaats mogen vinden.
Er valt zoveel niet te rijmen. Betekent niet dat de overheid niet z'n best doet al die beslissingen en de gevolgen daarvan tegen elkaar af te wegen. In de "routekaart" die gisteren ook is gepubliceerd is te zien dat zelfs in lockdown nog 100 man (!) binnen bij een begrafenis aanwezig mogen zijn en zelfs 250 als het buiten gehouden wordt. Dat wordt feest dan, wanneer er tientallen sterven per week gedurende lockdown.

Overigens is het niet per se zo dat ze een gevaar zien in een sportende club mensen van meer dan 4, maar ze willen reisbewegingen en motivatie verlagen om mensen zo veel mogelijk op 1 plek te houden. Als de reden weggehaald wordt om naar zumba in het park te gaan met 30 man, zijn er minder bewegingen en minder kans op besmetting. Zo simpel is het eigenlijk. Niet de activiteit zelf is zo erg, meer de reisbewegingen en contactmomenten die het tot gevolg heeft.
Ik zou voorafgaand aan de huttentocht nog met een clubje van enschede naar lauwersoog fietsen en die heb ik ook afgezegd. Want meer dan 4 sowieso en hoewel trein en camping nog mag, voelt het toch nu te immoreel om vrolijk verder te gaan alsof het allemaal wel kan en er niets aan de hand is.

Dus ergens ook wel blij dat de WF ook heeft besloten de tocht af te blazen, anders zou ik wel weer erg aan mijn eigen inschattingsvermogen gaan twijfelen :D

Uiteraard an sich niet leuk dat de tocht niet doorgaat, ik keek er erg naar uit weer eens met jullie mede-fietsgekkies :wink: op pad te gaan.
Ik vroeg me een paar weken geleden al af of het verstandig was om de huttentocht door te laten gaan. Hoe voorzichtig je ook probeert te zijn, in een groep zijn er altijd wel een paar 'Grapperhausmomentjes'. En hoe groter de groep is, des te groter is de kans dat er wat fout gaat en een flink aantal mensen besmet wordt. Voor mij was dit de reden om me dit jaar niet op te geven voor de huttentocht. Ik kies er dan liever voor om te gaan fietsen met een veel kleiner groepje mensen die ik wat beter ken. Zo hebben we dit jaar met z'n vieren een alternatieve pinkstertocht gemaakt (zie hier), met z'n achten een tocht in juli (zie hier) en zijn we in augustus ook nog met een paar fietsvrienden op stap geweest.
Ook nu is zoiets nog mogelijk, maar als teveel mensen stiekem dingen in grotere groepen blijven doen, zitten we de komende winter in een echte lockdown.