Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afgebroken bagagedrageroogje - Forum Wereldfietser

Afgebroken bagagedrageroogje

M'n stalen Koga frame heeft tijdens de laaste vlucht moeten toegeven aan een stapel Samsonites, waar kan ik (het beste) een bagagedrageroogje weer aan m'n frame laten lassen/solderen? En quanta questa?
Zuiz schreef:M'n stalen Koga frame heeft tijdens de laaste vlucht moeten toegeven aan een stapel Samsonites, waar kan ik (het beste) een bagagedrageroogje weer aan m'n frame laten lassen/solderen? En quanta questa?
Tiggen, en kijk ook goed naar het nokje aan de andere kant
Afbeelding
m-gineering schreef:Tiggen
Waar ligt Tiggen :shock: :?:
Leon schreef:
m-gineering schreef:Tiggen
Waar ligt Tiggen :shock: :?:
Als je bij Solderen bent, verder doorrijden naar Lassen, en daar even verder vragen :D

Ok, stel ik heb Tiggen gevonden, waar ben ik dan aan het juiste adres? :D

In elke provincie Framebouwen ligt wel een dorpje Tiggen. Helaas zijn de provincies Framebouwen van het grote Wereldfietsrijk bijna alemaal veroverd door de Chinezen. Maar er is nog een heel klein dorpje over.... in het noorden van het land van de Laaglandfietsers.
Wim

Alle gekheid op een stokje. Behalve Marten in het verre Kielwindeweer kan Vittorio in Heerhogowaard dit natuurlijk ook prima. Omdat Snel en Avaghon hun maatframes niet zelf maken weet ik niet of ze nog iemand hebben die zo'n reparatie kan doen.
Als de verzekering niet betaalt kun je misschien ook kiezen voor een goedkope en makkelijker oplossing. Veel traditionele frames hebben een driehoekige opening in de achterpad. Daar is meestal wel iets mee te beginnen. Blackburn leverde er vroeger beugels voor, en bij mijn hoogbejaarde stalen raceframe heeft de fiesenmaker er destijds een ringetje achter gezet waar hij aan een kant een stuk af had geslepen/gezaagd om het passend te maken. Zo maakte je vroeger van een racefiets een vakantiefiets... Ik weet natuurlijk niet wat voor padden je hebt, maar het zou best kunnen lukken als je een oudere stalen Koga hebt.
Wim

Hi,

weet zowiezo dat er in Koudekerke ook iemand zit die customframes bouwt dus dat zou ook een optie kunnen zijn. Ligt ook een beetje aan je lokatie.

Succes der mee

Bas
Zuiz,

Je hebt TIG lassen, (Tungsten Inert Gas) en je hebt ook MIG Lassen,en nog wel meer, ga maar googlen.

Een van de voordelen is dat je met relatief dunne materialen kan werken, zoals dat bij elektrisch lassen al moeilijker word. Daar is de las vlam hoger van temperatuur, waardoor je bij dunne plaatmaterialen er gewoon een gat in brand, inplaats van dat je iets aan elkaar gelast krijgt.

He, dat komt dus bij Koga toch meer voor! 2 Jaar geleden ook meegemaakt en thuisgekomen ben ik nogal boos geworden op mijn fietsverkoper. "nee dat dunnetjes aangelaste oogje laat nooit los, eerder breekt het frame af" Nou, mooi niet dus. Toen is de zaak keurig door Koga geregeld, onder garantie, ook al was de fiets al 5 jaar oud, is de fiets helemaal naar Friesland geweest en ik mocht niet eens mee. :wink: