Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Old Man Mountain AC Lowrider - Forum Wereldfietser

Old Man Mountain AC Lowrider

Vanmiddag heb ik bij de Bever een aantal voordragers bekeken van het merk Old Mountain. Het is bedoeld voor een Gudereit Lcr-45 plus, geveerd. Helaas viel me op dat de duurdere rekjes allemaal aan de remnokjes worden bevestigd. Gezien ik een Magura met snelsluiter heb zou ik dan gebruik moeten maken van speciale beugeltjes - die ze daar natuurlijk niet hebben. -

De Old Man Mountain AC Lowrider leek het beste te passen, maar zoals ik las op de site van M-gineering zou deze alleen geschikt zijn voor een starre vork. Tenminste als het dezelfde is. De winkelprijs is €57,-. Vraag ik me dus af of deze nu wel of niet kan op een geveerde-vork. En waarom, als het niet kan? De bedoeling is om er twee Orlieb-tassen aan te hangen. Natuurlijk niet met bakstenen gevuld :lol:

Vond het trouwens al een verademing dat bij de Bever rekjes konden worden bekeken. Bovendien lagen er alle Ortlieb-tassen en veel materialen voor vakantie-fietsers. Er is hier n.l. geen enkele fietsenboer die zo'n uitgebreid assortiment heeft voor dit soort spulletjes. En natuurlijk is het ook altijd even leuk tentjes te bekijken.
Demy schreef:Vond het trouwens al een verademing dat bij de Bever rekjes konden worden bekeken. Bovendien lagen er alle Ortlieb-tassen en veel materialen voor vakantie-fietsers. Er is hier n.l. geen enkele fietsenboer die zo'n uitgebreid assortiment heeft voor dit soort spulletjes. En natuurlijk is het ook altijd even leuk tentjes te bekijken.
Wel eens bij de vakantiefietser in Amsterdam wezen kijken :idea:
Demy schreef:Er is hier n.l. geen enkele fietsenboer die zo'n uitgebreid assortiment heeft voor dit soort spulletjes.
Demy,
Sinds kort zit Cycletrend ook in Drachten, (burg. wuiteweg 94), ze zitten al bijna 10 jr. in Groningen, en hebben ook een afdeling Trekking.(oa ortlieb, santos, idworx, stevens, tubus)

roosje
roosje schreef:
Demy schreef:Er is hier n.l. geen enkele fietsenboer die zo'n uitgebreid assortiment heeft voor dit soort spulletjes.
Demy,
Sinds kort zit Cycletrend ook in Drachten, (burg. wuiteweg 94), ze zitten al bijna 10 jr. in Groningen, en hebben ook een afdeling Trekking.(oa ortlieb, santos, idworx, stevens, tubus)

roosje
Bedankt Roosje voor de tip. Was afgelopen zondag nog in Drachten op de fiets. Was er trouwens mooi uitgestorven toen.

OMM dragers worden geimporteerd door M-gineering in Kiel Windeweer. Fiets er eens langs, is mijn suggestie. Of bel Marten.
Wim

Willem Jongman schreef:OMM dragers worden geimporteerd door M-gineering in Kiel Windeweer. Fiets er eens langs, is mijn suggestie. Of bel Marten.
Wim
Hoi Willem,

Ik heb de site van Martin bekeken en daaruit bleek er een dealer te zijn in Leeuwarden. Ik ben er toen langs gegaan en wat bleek.... Ze hadden niet één OMM op voorraad. Sterker nog. Ze hadden helemaal geen rekjes en waren ook niet van plan om deze op voorraad te nemen daar ze alleen ligfietsen verkopen en kwam vraag er naar bijna niet voor. Via internet bestellen kan altijd natuurlijk. Alleen wil ik gewoon eerst zien of het past. Groot was dan ook mijn verbazing dat OMM wel lag bij de Bever, die juist weer niet in de Dealerlijst staat. De meeste modellen worden bevestigd op de remnokken. Gezien ik Magura's heb met een snelsluiting past dat gewoon niet. Bovendien komt het rekje tegen de remklauw aan. Het enige rekje wat wel zou passen zou volgens de site niet geschikt zijn voor geveerde vorken. Vandaar mijn vraag dus. Kiel Windeweer lijkt me te ver weg om even een bezoekje op de fiets aan te brengen.

Hi,

zelf rij ik al weer jaren met een lowrider van cordo, deze zit met een klem vast rond de vorkpoten.

Maar tubus heeft zelf ook 2 oplossingen voor een verende voorvork,
de eerste is de tubus swing

Afbeelding

Deze is bedoelt om je bagage boven het kroonstuk van je voorvork te plaatsen.

Verder hebben ze 2 systemen om op een vork zonder nokjes toch een lowrider te monteren. Zelf vind ik ondertstaande klemmetje de beste optie:

Afbeelding

Zulk soort beugeltjes hebben ze ook van cordo (kan alleen van thuis uit niet in de catalogus....)

Opties genoeg zou ik denken.

Succes.

Bas

Was het mijn opzet om bij mijn fiets een voordrager te zoeken, maar lijkt het wel of je een fiets bij je voordrager moet gaan zoeken.

Als ik hier zo op het forum lees dan wordt de Tubus Swing niet zo positief beschreven. Dan weet ik ook niet meer wat ik er van moet denken. De cordo zou dan een alternatief kunnen zijn, hoewel ik die persoonlijk niet zo mooi vindt. Ligt hier natuurlijk nergens, maar blije fietsboeren weten met een grote :lol: te meldden dat die besteld kan worden. (en maar klagen dat winkels klanten verliezen door internet)

Nogmaals wezen kijken naar een OMM Sherpa bij de Bever. Deze zou aan de bovenkant op de nokken van de remmen passen en onder op de as? In de verpakking zat in ieder geval een lang dun asje met schroefdraad zijnde bedoeld om als snelsluiter te fungeren. Dit past toch nooit? Mijn wielas is veel dikker en is ook niet hol. Ik vraag me dan ook werkelijk af wat ze met die snelsluiter van plan zijn. Als ik de OMM voordragers dan op een rijtje zet, is het of een ingenieus systeem of prijzig staal wat de val van de dollarkoers probeert goed te maken.