Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Batterij in fietscomputer - Forum Wereldfietser

Batterij in fietscomputer

Op een dag raakte de batterij van mijn fietscomputertje leeg. Het ging om een Sigma Sport 401. Er zat zo'n rond kwik-gevalletje in van 1,5 volt. En natuurlijk nergens een winkel te bekennen of andere winkels hebben ze niet in voorraad. Maar mijn gehoorapparaat gebruikt ook hetzelfde soort batterij, qua formaat en voltage. En daar had ik wel een doosje Premium Zinc Air met nieuwe batterijen voor in mijn stuurtas zitten. Ik nam er eentje uit en deed deze in het fietscomputertje. En wat gebeurde er nou? Hij sloeg op tilt en allerlei digitale cijfertjes gingen knipperen. Nieuwe batterij weer eruit gehaald maar het computertje leek nu total loss. In deze technocratische wereld zie ik soms de bomen door het bos niet meer....
Hoi,
Misschien is éérst de fietscomputer stuk geraakt, heeft zonder dat jij het zag raar zitten doen en snel de batterij leeggetrokken. Daarna heb jij er een verse batterij ingestopt en heeft het rare trucje zich nog een keer herhaald.
Ik vermoed dat je het ding hebt weggegooid, maar in zulke gevallen is het altijd nog wel te proberen om de zaak open te leggen en te laten drogen. Dat si mij gelukt met een CD-speler en een TV met bloemen-watergeef-schade :D
Groeten,
Leon
Leon schreef:Hoi,
Misschien is éérst de fietscomputer stuk geraakt, heeft zonder dat jij het zag raar zitten doen en snel de batterij leeggetrokken. Daarna heb jij er een verse batterij ingestopt en heeft het rare trucje zich nog een keer herhaald.
Ik vermoed dat je het ding hebt weggegooid, maar in zulke gevallen is het altijd nog wel te proberen om de zaak open te leggen en te laten drogen. Dat si mij gelukt met een CD-speler en een TV met bloemen-watergeef-schade :D
Groeten,
Leon
Hallo Leon,
Ik heb met deze fiets de afgelopen jaren alleen bij droog weer gefietst. De zwarte Giant staat in mijn 2e huis in Zweden. De fietscomputer heb ik losgeklikt en in een la bewaard. Zo ook tijdens mijn gewone verblijf in Nederland. Kijk maar op de foto; je ziet de letters dood in de fietscomputer staan, net boven het getal 401. Klik hier om te vergroten (wat heeft www.mijnalbum.nl grotere voordelen dan gewoon geplaatste foto's in de topics): http://www.mijnalbum.nl/Album=ZQ3KQYNW . Pas in juni 2008 kom ik weer terug, met een nieuwe fietscomputer en andere fietsonderdelen. De voorbladen 42/52 zijn nu bijv. versleten.
Groeten van Martin.