Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de nieuwe VSF T400 voor wanneer? - Forum Wereldfietser

de nieuwe VSF T400 voor wanneer?

Hallo,

Aangezien ik al een tijdje een eerste vakantiefiets zoek, en ik nu dacht aan VSF T400, gewoon vanwege de prijs, vroeg ik me af of iemand weet wanneer er een nieuwe VSF T400 uitkomt.

Is dat gewoon zoals men zou verwachten begin 2008, of vroeger?

Moest er niks aan veranderen, dan heeft het geen zin te wachten.

Overigens weet ik niet of er elk jaar een nieuwe VSF T400 uitkomt. Wat ik wel weet was dat vorige nieuwe VSF T400 toch wel veel verschilde in positieve zin afgaande op het forum.

Groeten

Willem

Mijn 2007 model heb ik in december 2006 opgehaald bij Marco. Dat zal dit jaar niet veel anders zijn denk ik. Vraag het Marco of anders Eric verkopen, zij kunnen je vast wel vertellen wanneer het nieuwe model beschikbaar is.

Groet,
Robbert

In Nederland worden, naar ik meen, de nieuwe modellen meestal in Oktober gepresenteerd. Ik weet niet of dit Alleen Nederlandse fietsmerken betreft of ook Duitse zoals Gudereit en VSF en wat meer uit overzee komt.

Toch nog even een aanvulling. Ik heb mijn fiets in augustus / september besteld. Specifiek het model 2007 omdat het model 2006 alleen in kanariegeel te verkrijgen was. Ik moest dus tot december wachten maar dat was wat mij betreft het wachten waard. Komende week (geloof ik) is er weer de beurs in friedrichshaven. Voor zover ik weet worden daar alle nieuwe duitse modellen gepresenteerd. Wil je het zeker weten neem dan even contact op met marco of eric. Die weten er veel meer van.

Groet,
Robbert

Hoi,

Nou bedankt , in gedachten ben ik al op m'n volgende fietsvakantie, maar dat is pas in november, en zo lijkt december helemaal niet ver weg meer.

Wat ik begrepen had over de T400, was dat ie niet zo stevig was als de andere (duurdere vakantiefietsen). En ook iets minder afgemonteerd, en iets mindere lakkwaliteit.

Maar voor de rest prima fiets. Ik wou hier in feite geen discussie over kwaliteit van en zo verder lanceren, er is al heel wat over de T400 geschreven op dit forum.

Willem

eliart schreef:Komende week (geloof ik) is er weer de beurs in friedrichshaven.
Komende week is de IFMA (gaap) in Keulen , de Eurobike (waar ik Eric op de kop in de VSF stand aantrof ;) ) is al weer even geleden!

Beste,

Niet dat er iets mis is met de huidige vsf T400. Maar ik zou niet weten waarom ik perse niet zou wachten op een nieuwere versie. Al kan het natuurlijk ook een achteruitgang zijn.

Ik weet niet direct iets, een claxon als bel of zo.Niks mis met een claxon, maar misschien wel op een fiets.

Groeten.

Wilfred
eliart schreef:Mijn 2007 model heb ik in december 2006 opgehaald bij Marco. Dat zal dit jaar niet veel anders zijn denk ik. Vraag het Marco of anders Eric verkopen, zij kunnen je vast wel vertellen wanneer het nieuwe model beschikbaar is.

Groet,
Robbert
Misschien kunnen ze ook zeggen wanneer de nieuwe Koga Randonneur uitkomt!!!!!! Of een aantal andere "bekende trekkersfietsen"????

Je weet maar nooit of het nieuwste model beter is dan die van xxxx jaar daarvoor.

Hallo

Had ik maar niks gevraagd?

Willem
Willem,
spijt van je vraag hoef je niet te hebben, volgens mij vind je via onderstaande link de nieuwe modellen. Op eerste gezicht zie ik ik één grote aanpassing, nml. Magura HS33 ipv HS11. (hoewel er bij Technische Daten weer over HS11 gesproken wordt)

vriendelijke groet, Mikefiets
(tevreden T400 gebruiker)

http://www.fahrradmanufaktur.de/touren/touren.html

Ik krijg de nieuwe VSF T400 (Rohloff) in november binnen. Eerder is niet mogelijk. En hij is standaard in twee kleuren leverbaar (inderdaad het populaire kanariegeel) en anders kun je nog uit vier ander kleuren kiezen tegen meerprijs.

Nieuwe Koga's: oktober, november en december (verschilt per type)
Nieuwe Koga Signature staal: vrijdag heb ik met twee ontwerpers een gesprek, dus ik weet niet wanneer hij klaar is. Ik heb wel al een proefexemplaar gezien.
Nieuwe idworxen: oktober, november.
Nieuwe Snel en Santosjes; komen er niet, want het zijn opbouw-naar-wens-fietsen. Misschien dat Santos eindelijk met de Trekking Light komt.

Van andere goede merken zoals Vittorio, Avaghon en Van Herwerden weet ik niet wat ze gaan doen.

Oh ja, Willen vertrouw de site van VSF niet te veel er staan soms fouten in. Dus dan krijg je een Shimano naafdynamo i.pv. de aldaar beschreven SON...

In oktober is de BikeMotion beurs in Utrecht. Daar zullen een aantal leveranciers staan. Andere merken zullen ook rond de jaarwisseling met nieuwe modellen komen (dus kijk uit naar oude modellen, dat scheelt je weer geld, zoveel verandert er niet :-)

Hoi,

Ik had de indruk dat de informatie op hun site soms in 2 versies komt.

Maar de markt van fietsen is dus blijkbaar volatiel genoeg om elk jaar nieuwe types, veranderde types voor te bedenken. Nou dan wacht ik wel even.

Ik moet zeggen, dat verbaast me ergens toch, misschien is het in Belgiê minder uitgesproken, of alleen in de mountainbikemarkt.

De vakantiefietsenmarkt is hier iets kleiner.

Ik moet zeggen ik zit al een tijdje uit te kijken, moesten fietsendieven niet bestaan zou ik al lang voor een opbouwfiets hebben gekozen denk ik.

Maar omdat zo een VSF T400 er iets minder gelikt uit ziet, heb ik wat minder vrees voor diefstal, en als het dan gebeurt was ie toch niet zo duur). Als je weet dat je fiets zeker tien jaar meegaat, dan is het die prijs wel waard, maar als hij na 1 vakantie al gestolen wordt (nu denk ik misschen negatief) dan had je voor die prijs wel een hele mooie reis kunnen maken.

Willem

Eric Schuijt schreef:Ik krijg de nieuwe VSF T400 (Rohloff) in november binnen. Eerder is niet mogelijk. En hij is standaard in twee kleuren leverbaar (inderdaad het populaire kanariegeel) en anders kun je nog uit vier ander kleuren kiezen tegen meerprijs.

Nieuwe Koga's: oktober, november en december (verschilt per type)
Nieuwe Koga Signature staal: vrijdag heb ik met twee ontwerpers een gesprek, dus ik weet niet wanneer hij klaar is. Ik heb wel al een proefexemplaar gezien.
Nieuwe idworxen: oktober, november.
Nieuwe Snel en Santosjes; komen er niet, want het zijn opbouw-naar-wens-fietsen. Misschien dat Santos eindelijk met de Trekking Light komt.

Van andere goede merken zoals Vittorio, Avaghon en Van Herwerden weet ik niet wat ze gaan doen.

Oh ja, Willen vertrouw de site van VSF niet te veel er staan soms fouten in. Dus dan krijg je een Shimano naafdynamo i.pv. de aldaar beschreven SON...

In oktober is de BikeMotion beurs in Utrecht. Daar zullen een aantal leveranciers staan. Andere merken zullen ook rond de jaarwisseling met nieuwe modellen komen (dus kijk uit naar oude modellen, dat scheelt je weer geld, zoveel verandert er niet :-)
koga signature staal? Daar wil ik wel alles over weten...
klinkt toch wel goed, nu nog Koga Rohloff staal (zonder kettingspanner)

Dag Otto,

jouw wensen worden ingewilligd, want Koga had die vraag al vaker gehoord. De Koga Signature staal (28 inch) komt met uitvalpadden, dus je kunt de kettingspanner weglaten. Dat is dan een optie.

Vorige week vrijdag heb ik een lang gesprek gehad over mijn ideeen voor wat betreft Koga. Uiteraard alleen over hun vakantiefietsen, want van de rest weet ik niet zo heel veel. Dus wie weet hoe ze er in 2009 gaan uitzien? Het programma van 2008 is al nl. klaar. Dit gesprek was met twee ontwerpers van Koga, te weten Olaf (bekend van de Aeroblade) en Daniel (Signature). Mooi dat Koga luistert naar de geluiden uit de markt.

Ik zelf vind een kettingspanner wel fijn, want het is minder werk. Bij sommige merken (Santos en Avaghon) gaat het spannen met een excentrische as of padden niet bepaald soepel! Bij de een beschadigd de cranck, bij de ander zitten flut-inbusbouten en kun je hem niet heel nauwkeurig spannen.
In mijn vakantie (november en december ga ik in Chili fietsen) ga ik overigens de korte kettingspanner uitproberen, die steekt iets minder ver uit.

Eric

Eric Schuijt schreef:Dag Otto,

jouw wensen worden ingewilligd, want Koga had die vraag al vaker gehoord. De Koga Signature staal (28 inch) komt met uitvalpadden, dus je kunt de kettingspanner weglaten. Dat is dan een optie.

Vorige week vrijdag heb ik een lang gesprek gehad over mijn ideeen voor wat betreft Koga. Uiteraard alleen over hun vakantiefietsen, want van de rest weet ik niet zo heel veel. Dus wie weet hoe ze er in 2009 gaan uitzien? Het programma van 2008 is al nl. klaar. Dit gesprek was met twee ontwerpers van Koga, te weten Olaf (bekend van de Aeroblade) en Daniel (Signature). Mooi dat Koga luistert naar de geluiden uit de markt.

Ik zelf vind een kettingspanner wel fijn, want het is minder werk. Bij sommige merken (Santos en Avaghon) gaat het spannen met een excentrische as of padden niet bepaald soepel! Bij de een beschadigd de cranck, bij de ander zitten flut-inbusbouten en kun je hem niet heel nauwkeurig spannen.
In mijn vakantie (november en december ga ik in Chili fietsen) ga ik overigens de korte kettingspanner uitproberen, die steekt iets minder ver uit.

Eric
Ik hoop dat deze in 2009 dan ook in 26inch komt...
Nu lijken merken als Toutterrain, Avaghon, snel,... Nog iets wat beters te bieden.

Is het niet zo dat Rohloff + kettingspanner wat meer olie gebruikt? Dat las ik hier op het forum toch... Dat alleen zou het gemakkelijker spannen al voor een groot deel kunnnen compenseren (als je de tijd bekijkt die je er aan werkt)
Nog een nadeel is dat een kettingspanner een kettingkast uitsluit.

Ik weet wel niets uit eerste hand. Ik lees alles wat ik tegenkom, want ik ben nu in volle zoektocht naar de beste reisfiets voor de toekomst, die dan ook een tiental jaar mijn zonder problemen de wereld kan doen verkennen...

Otto,

neem een ding van mij aan. Op dit forum is veel expertise, maar er wordt ook veel geouwehoerd. Er worden bijvoorbeeld stellingen ingenomen met betrekking tot de vereniging. Maar als puntje bij paaltje komt, durft niemand op een vergadering zijn gezicht te laten zien. Het is nogal makkelijk om anoniem iets op het forum te zetten, dus schat alle antwoorden goed op hun waarde.
Staar je niet blind op alles dat je hier leest. Kijk gerust kritisch naar mijn antwoorden en realiseer je dat ik een winkeltje heb en zelf veel gefietst heb.

Natuurlijk gebruikt een kettingspanner meer olie. De ketting is iets langer, dus moet je er iets meer olie op doen :lol:

Er is maar 1 merk/mens dat/die veel geld heeft durven te investeren in het ontwerpen van een goede kettingkast voor een fiets met Rohloffnaaf en dat is idworx/Gerrit Gaastra. Zakelijk gezien is dat logisch, want er worden er niet veel van verkocht.

De andere oplossing, met een Chainglider van Hebie, is een bijzonder krukkige oplossing. Rohloff zelf is ook niet zo gelukkig met de Chainglider, want ze hebben al twee Rohloff-naven gekregen die op de body waren doorgesleten omdat de zeer slijtvaste Chainglider daarop 'gleed'.

Ik houd het voor dit topic even voor gezien, want er komen steeds weer tegenvragen en een forum is communicatie zonder werkelijk contact.
Ga vooral bij fietsendealers langs die verschillende merken Rohlofffietsen hebben staan en die er zelf op fietsen. Ga testrijden, stel kritische vragen en stel voor jezelf vast wat voor jou prioriteit heeft. Bijvoorbeeld in deze volgorde: Wielmaat? Opmeten/zithouding? Stuurgedrag? Service? Kettingkast? Manier van kettingspannen? Staal of aluminium? Maatbouw of standaard frame? Prijs?
Maar je kunt deze volgorde ook naar eigen inzicht veranderen. Succes!

Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen T400 model 2007 en model 2008 ?? Ik heb gezien dat de Tubus achterdrager in 2007 een LOC-versie was, in 2008 weer "gewoon". Maar zijn er meer verschillen?

En ze zijn inderdaad weer in het zwart leverbaar.

bollehenk schreef:Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen T400 model 2007 en model 2008 ?? Ik heb gezien dat de Tubus achterdrager in 2007 een LOC-versie was, in 2008 weer "gewoon". Maar zijn er meer verschillen?

En ze zijn inderdaad weer in het zwart leverbaar.
Dat er verschillen op een T400 zitten kan ook gewoon toeval zijn.
Wij hebben beide op hetzelfde moment de T400s besteld. Tijdens een jaartje fietsen hebben we naast dat de frame maten verschillend waren nog 11 andere verschillen kunnen ontdekken, zoals bij ons ook de dragers. Het duurde echter wat langer voordat we door hadden dat de stekkertjes bij de achterlichten verschillend waren. Hier merk je overigens ook niet veel van tijdens het fietsen :)

Rinnert

Op het testparcours van de Fiets- en Wandelbeurs zal ik de nieuwe T400 (2008 met Rohloff) neerzetten. Dan kun je zelf kijken en rijden.

Verschillen T400 2008 tov 2007:
- Andere handvatten.
- Tubus Cargo ipv Locc
- B&M led verlichting ipv halogeen

Verschillen T400 Rohloff 2008 tov 2007:
- Hebie Chainglider
- Sugino Messenger Crankset 42t
- Royalgel Respiro zadel
- Andere handvatten
- Nieuwe versie B&M verlichting (IQ)
- Tubus Cargo ipv Locc

Marco