Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF T400 Rohloff versus Gudereit LCR - Forum Wereldfietser

VSF T400 Rohloff versus Gudereit LCR

Hi allemaal,

net nu (na maanden kijken en surfen) ik dacht er is geen scherpere prijs van een fiets met een Rohloffnaaf dan de die van de VSF (wilde deze in augustus dit jaar gaan bestellen), is er nu Gudereit LCR voor € 1899 (weliswaar geen SON naafdynamo, maar wel Shimano DH 71). Alleen krijg ik weinig hoogte wat voor soort materialen die fiets verder biedt. Bijvoorbeeld zitten er exal velgen op, maar welke? Weet iemand meer over deze specifieke fiets. Zie http://www.gudereit.nl/

Ja ik blijf maar doorzeuren, maar ca € 2000 voor een fiets, ik ga da niet over 1 nacht ijs.

Zou dankbaar zijn voor reacties

groeten Walter B.

Exclusiv nur bei uns und für uns - die Gudereit-Exal-Felge. Ultraleichte Hohlkammerfelge mit hoher Stabilität garantiert den echten Fahrgenuß für "Vielfahrer".

van de gudereit site...

eli.

Hoi!

Jaaa, die Deutscher kommen :lol:

1899E, hmmm. Dat is voor een fiets met Rohloff een hele scherpe prijs. Neem eens een kijkje bij de oosterburen op http://www.rad-forum.de, daar rijden er flink wat op Gudereits rond.

Fiets de Wereld (op een T-400 Rohloff),
Whisky

Kan nog wel goedkoper hoor.
Bij Recycle: Diamant Saphir de Luxe Rohloff € 1599

http://www.re-cycle.nl/Resources/Diaman ... ohloff.pdf

@Whiskey

Sie sind schon da.

Alle kwaliteits onderdelen voor fietsen komen mijn inziens al uit Germany; dus zijn ze er al. En wij (ik) als WFer weet kwaliteit te waarderen.

marcoschriek schreef:@Whiskey

Sie sind schon da.

Alle kwaliteits onderdelen voor fietsen komen mijn inziens al uit Germany; dus zijn ze er al. En wij (ik) als WFer weet kwaliteit te waarderen.
oa: Tubus, Rohloff, Magura, Schwalbe, Lumotec, Airwings, SON :)

Waar zijn de nederlandse kwaliteitsonderdelen (behalve sloten)?

Radl der Welt (auf ein Deutsches Fahrrad mit Deutschen Komponenten),
Whisky

whisky schreef:
marcoschriek schreef:@Whiskey

Sie sind schon da.

Alle kwaliteits onderdelen voor fietsen komen mijn inziens al uit Germany; dus zijn ze er al. En wij (ik) als WFer weet kwaliteit te waarderen.
oa: Tubus, Rohloff, Magura, Schwalbe, Lumotec, Airwings, SON :)

Waar zijn de nederlandse kwaliteitsonderdelen (behalve sloten)?

Radl der Welt (auf ein Deutsches Fahrrad mit Deutschen Komponenten),
Whisky
Ja Whisky, tatsachlich, wo sind die Hollander (sorry weet niet hoe de umlauts erop moeten)? Ze zijn er wel, Santos en Koga, maar zelfs IDworx is voor 3/4 duits. 1 ding hebben al die nederlandse merken met elkaar gemeen, ze zijn exponentieel minder scherp geprijsd!! Red bull, Stevens, Gudereit, Patria, Quitmann en ga zo maar door. Nooit geweten dat er zoveel goede Duitse kwalitieitsfietsen te koop waren. Het is jammer dat merken zoals Gazelle en Batavus alleen nog maar in het "middle of the road"genre zitten. In augustus kan ik mijn nieuwe fiets aanschaffen, en ben in verband hiermee al goed aan het trainen op mijn overigens nederlandse Koga. Heb afspraak gemaakt met een collega om volgend jaar in Italie te gaan fietsen(hij heeft een huisje daar, wat een mazzel). Op welke fiets? Nou ben eruit, VSF T400 Rohloff, ik heb mezelf scheel georienteerd, maar voor die prijs met die onderdelen, daar kan geen enkel ander merk tegen op. Trouwens, een Adekruif, een deelnemer op dit forum heeft zijn T400R opgeleukt met een klassieke onderhoudsvrije kettingkast, die ga ik straks even vragen hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Bedankt voor je adviezen en opmerkingen want die hebben zker bijgedragen aan mijn beslissing. By the way, die collega wil ook een VSF T400 R! Nog een vraag aan jou, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, kunnen er op een T400R ook Big Apple (60mm) banden? Er wordt namelijk ook een T400 Big apple met shimano nexus 8 premium door vsf te koop aangeboden met BA 60 mm banden.

Ik laat het forum nog wel weten wanneer ik naar de winkel ben geweest en wat mijn ervaringen daar zijn geweest. Waarschijnlijk ga ik naar Bike4travel binnenkort om voor het eerst even te kijken en er even op te zitten.

Nah, auf weiderschauen,

Walter

Peter Rodenburg schreef:Kan nog wel goedkoper hoor.
Bij Recycle: Diamant Saphir de Luxe Rohloff € 1599

http://www.re-cycle.nl/Resources/Diaman ... ohloff.pdf
Hallo daar,

heb ik ook gezien maar vind de overige onderdelen wel wat minder, en vind, ja beauty lies in the eyes of the beholder, deze fiets er wat minder (degelijk) uitzien. Saillant detail, deze fiets met Rohloff kost evenveel wat Santos als extra vraagt voor een Rohloff op hun fiets (dus naast de bijvoorbeeld 1400 euro die je al kwijt bent voor de basisfiets). Je bent toevallig toch geen familie van een Rotterdams/Haags collega van mij, Piet Rodenburg?

groet walter

Die fiets van Recycle is inderdaad wat goedkoop afgemonteerd. Als je wat essentiele onderdelen, zoals b.v. de bagagedragers, wilt upgraden kom je waarschijnlijk minimaal zo duur uit als een vsf.

Nee, geen familie.

Hoi!
Walter B. schreef:Nog een vraag aan jou, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, kunnen er op een T400R ook Big Apple (60mm) banden? Er wordt namelijk ook een T400 Big apple met shimano nexus 8 premium door vsf te koop aangeboden met BA 60 mm banden. Walter
Goede vraag :-) Ik neem aan dat ze even makkelijk te bouwen zijn maar dat doen ze bij VSF (bewust?) niet. De T-400 Rohloff is denk ik echt bedoeld voor het zware werk en de T-400 big apple met Shimano nexus 8 vooral als onderhoudsarme fiets voor het dagelijkse woon-werk verkeer in de stad.
De Rohloff Big Apple frames zijn ook iets ruimer gebouwd dus je kan niet 1,2,3 Big appels onder je T-400 Rohloff zetten denk ik.

Je zou ze even kunnen mailen, ik ben ook erg benieuwd.

Ik ben tussen de 20e en de 2e in Nederland voor de laatste wereldreis voorbereidingen en ik wil ook nog langs Bike4travel met mijn T-400 dus als je het wat lijkt kunnen we wat afspreken :-)

Fiets de wereld (op Marathon XRs),
Whisky

whisky schreef:Hoi!
Walter B. schreef:Nog een vraag aan jou, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, kunnen er op een T400R ook Big Apple (60mm) banden? Er wordt namelijk ook een T400 Big apple met shimano nexus 8 premium door vsf te koop aangeboden met BA 60 mm banden. Walter
Goede vraag :-) Ik neem aan dat ze even makkelijk te bouwen zijn maar dat doen ze bij VSF (bewust?) niet. De T-400 Rohloff is denk ik echt bedoeld voor het zware werk en de T-400 big apple met Shimano nexus 8 vooral als onderhoudsarme fiets voor het dagelijkse woon-werk verkeer in de stad.
De Rohloff Big Apple frames zijn ook iets ruimer gebouwd dus je kan niet 1,2,3 Big appels onder je T-400 Rohloff zetten denk ik.


Je zou ze even kunnen mailen, ik ben ook erg benieuwd.

Ik ben tussen de 20e en de 2e in Nederland voor de laatste wereldreis voorbereidingen en ik wil ook nog langs Bike4travel met mijn T-400 dus als je het wat lijkt kunnen we wat afspreken :-)

Fiets de wereld (op Marathon XRs),
Whisky

Hi Whisky,

zal Fahrradmanufaktur mailen, maar ik denk dat je gelijk hebt. Bovendien vraag ik me achteraf of die 0,6 mm echt veel uit zal maken (zit geloof ik 54 mm onder). Nou wil best een keer met je afspreken maar pas op het moment als ik mijn nieuwe fiets heb en dat is pas in augustus (ivm van het dan pas kunnen aanwenden van de benodigde liquide middelen). Ik fiets nu nog op zo'n "lullige" Koga Road Runner waarop ik mijn uithoudingsvermogen en kuiten aan het trainen ben. Ben wel benieuwd naar je ervaringen op die fiets van je tijdens je mondiale escapades en of je nav je ervaring de fiets op sommige punten hebt moeten opleuken. Ben overigens wel van plan om een dezer dagen een praatje te gaan houden met Bike4travel want de levertijd schijnt 4-6 weken te zijn. Nogmaals, tenzij de geometrie en/of vormgeving van de fiets iemand niet bevalt, ik vind dat deze fiets door befaamde nederlandse confectie merken niet verslagen kan worden.

Hoewel je binnenkort op wereldreis gaat met je bike, laat ik jou en dit forum nog wel weten wanneer ik die fiets he en wat ik ervan vind (voor wie het wat waard is).

Mocht ik je niet meer spreken zou ik zo zeggen Gute Fahrt en veel plezier!

groeten Walter

Hallo allemaal,

Ik heb zelf bij Bike4travel een T400 Rohloff gekocht, inclusief "klassieke" kettingkast en 60 mm Big Apple banden: het fietst fantastisch.

Die dikke banden passen goed in het frame, maar zitten wel zeer dicht tegen de spatborden aan. Dus als deze even scheef zitten, lopen ze aan.

De kettingkast is ook ideaal. Maar helemaal schoon blijven doet de ketting niet: de kettingkast is niet helemaal dicht aan de achterkant. Hier zie je dan ook dat er toch wel wat vuil aan blijft hangen. Maar je kleren blijven iig schoon. Handig als je je fiets, zoals ik, ook als woon-werkfiets gebruikt. Er zijn ook andere opties qua kettingkast, maar volgens mij allemaal behoorlijk prijzig:
http://www.rohloff.de/en/info/faq/faq_d ... index.html

groet,

Loesdirk

Brrr... een ketting kast.
Rammelt dat ding niet?
Niets voor mij.
Ik vind het juist een prachtig gezicht als ik die ketting rond zie draaien. Kwestie van smaak lijkt mij.
Beste heer Walter.B ik heb u vraag gelezen en ik kan u het beste helpen door ons te bellen want wij zijn gudereit dealer onze telefoon nummer is 0317-312372 als er dan vragen zijn kunt u vragen naar Carlo of Kees jan en die helpen u met al u informatie vriendelijke groeten Mastbergen renkum
[quote="mastbergen"]Beste heer Walter.B ik heb u vraag gelezen en ik kan u het beste helpen door ons te bellen want wij zijn gudereit dealer onze telefoon nummer is 0317-312372 als er dan vragen zijn kunt u vragen naar Carlo of Kees jan en die helpen u met al u informatie vriendelijke groeten Mastbergen renkum[/quote

Dank voor uw reactie, maar inmiddels heb ik al besloten dit jaar een VSF T400 Rohloff aan te gaan schaffen. Het feit dat de dealer zich dichtbij mijn huisadres bevindt heeft hier ook aan bijgedragen. Denk dat het wel goed is dat binnen dit forum goed aandacht moet worden geschonken aan fietsen zals de Gudereit LCR. Ben van mening dat fabrikanten van dit soort hoogstaand kwalitatieve fietsen tegen een prijs die tussen de 1000 - 1400 euro lager ligt met vergelijkbare Nederlandse fietsen een pluim verdienen. Nog steeds, ondanks alle discussies binnen dit forum, is mij nog steeds niet duidelijk de reden van dit enorme prijsverschil. Nogmaals dank voor uw reactie.

groeten Walter B.

Beste walter, een van de redenen is waarschijnlijk dat de duitse markt vele malen groter is dan de nederlandse. . Met name voor dit soort fietsen denk ik. De inkoop van b.v. naven zal toch ook wel gunstiger worden naarmate je er meer afneemt. Mis overigens in de genoemde alternatieven de fietsen van Rose-versand. Maar de vraag naar kartelvorming of prijsafspraken doet zich ook nog steeds voor. met vr. gr. Joost Simons.

jpsimons schreef:Beste walter, een van de redenen is waarschijnlijk dat de duitse markt vele malen groter is dan de nederlandse. . Met name voor dit soort fietsen denk ik. De inkoop van b.v. naven zal toch ook wel gunstiger worden naarmate je er meer afneemt. Mis overigens in de genoemde alternatieven de fietsen van Rose-versand. Maar de vraag naar kartelvorming of prijsafspraken doet zich ook nog steeds voor. met vr. gr. Joost Simons.
Hi,

dat zou idd een verklaring kunnen zijn (had daaraan nog niet gedacht), maar een merk als KOGA heeft toch ook een (grote?) afzetmarkt waaronder Duitsland. Voorts worden ook in Nederland een hoop fietsen verkocht ("we"zijn toch een fietsende natie), ik denk zowel in absoluut als in relatief opzicht. Gazelle en Batavus overigens ook, aangezien ik in Duitsland deze vaak als aparte categorie Holland(fahr)rad worden benoemd. Maar als je gelijk hebt dan krijgen die nederlandse merken het nog knap moeilijk. Ook op innovatief gebied lijkt Duitsland de klok te slaan, ik denk dan aan Magura, SON en Rohloff. Whatever, ik hoop dit jaar nog een VSF T400 Rohloff te bezitten. Bedankt voor je reactie want het is de eerste (plausibele) verklaring die ik in dit forum heb kunnen lezen ter verklaring van het grote prijsverschil.

groeten walter

ik zie op de site van VSF dat de T400 maar tot framemaat 57 te verkrijgen is. Wel spijtig, want voor de rest lijkt het mij wel een interessante fiets. Maar aangezien ik framemaat 61 heb, zal hij niet passen zeker? Of is er iets speciaal aan de geometrie van die fiets misschien?

De T400 heeft een afwijkende frame geometrie.

Zo is de bovenbuislengte van het 57 cm model 608 mm.
Dit komt overeen met een 61 cm traditioneel frame.

Maar er is maar een methode om te zeggen of hij past:
Passen en meten!

Groeten,

Marco de Wit

ottovds schreef:ik zie op de site van VSF dat de T400 maar tot framemaat 57 te verkrijgen is. Wel spijtig, want voor de rest lijkt het mij wel een interessante fiets. Maar aangezien ik framemaat 61 heb, zal hij niet passen zeker? Of is er iets speciaal aan de geometrie van die fiets misschien?
Ottovs,

ik heb inmiddels een T400 Rohloff en ik kan maar 1 ding zeggen"Ich bin begeistert".