Additionally, paste this code immediately after the opening tag: linkse en rechtse draad op pedalen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

linkse en rechtse draad op pedalen

Miranda[/quote]

De oplossing is heel simpel, smeer een kleein beetje vet op het schroefdraad van de crank voor je het pedaal erin schroeft.[/quote]

Gebruik daarvoor kopervet, dit blijft beter zitten dat andere smeermiddelen.

Die garantie op een gedore sleutel geldt niet meer als je er een pijp van 70 cm overheen zet en er vervolgens iemand van 100 kg op laat duwen.
Bij Shimano op de site vond ik onlangs een verhelderend schetsje over linkse en rechtse draad op pedalen:
http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... have0.html

Overigens: een schat aan info over hun producten; voorbeeldig
MVG
Hans

cornelese schreef:Miranda
De oplossing is heel simpel, smeer een kleein beetje vet op het schroefdraad van de crank voor je het pedaal erin schroeft.
Gebruik daarvoor kopervet, dit blijft beter zitten dat andere smeermiddelen.
Ik kan alleen maar een MIRNA vinden die in dit draadje post, dus waar jij de naam MIRANDA opduikelt is mij geheel onduidelijk. En de tekst die je haar toe dicht is volgens mij (Haike) van mij. Ik meld het maar even om het duidelijk te houden, niet omdat ik m'n eigen tekst zo goed vindt.

Dat Kopervet beter blijft zitten is mij niet bekend wel dat het beter roestvorming tegengaat. volgens mij is het niet echt een smeermiddel, ik zou het iig. niet in m'n lagers als smeermiddel gebruiken.

Mirna is een afkorting die ik gebruik op het internet, in het echte leven heet ik Miranda, vandaar de verwarring, vrees ik.

't is me trouwens gelukt om na heel wat gepruts ook het tweede pedaal te vervangen en ik kan dus al een weekje genieten van het mooie zomerweer op soepele nieuwe trappertjes :D

Dus bedankt voor de tips!

Miranda

Mooi zo! Is dat ook weer duidelijk,

enne trap ze :wink: