Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nexus Sg-8r20 naaf defect - Forum Wereldfietser

Nexus Sg-8r20 naaf defect

Hallo mensen,

Helaas heeft mijn naaf van mijn fiets het begeven, het is een Shimano Nexus SG-8R20 naaf. Nu kwam ik er achter dat het lastig is een nieuw binnenwerk van dit type te kopen, het is nergens verkrijgbaar?

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld een SG-8R31 binnenwerk te monteren? Waar zitten de verschillen in tussen deze naven? Of adviseren jullie dan een tweedehands wiel te kopen? Volgens mij weet je dan nog steeds niet wat je koopt dus mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe naaf monteren.

Ik hoor graag jullie mening en tips zijn altijd welkom!

Groeten,
Jan
Ik weet niet welke zoekmachine jij gebruikt maar de zoekterm "nexus SG-8R20 " levert bij mij als tweede link op een Nexus 8 binnenwerk SG-8R20 bij DrBeyk voor €190.

Bij z'n prijs zou je ook aan een vervangend wiel kunnen denken, zie bijv. Laufräder für Fahrräder "Nabenschaltung 8 Gang"
Bedankt voor je reactie, deze site had ik inderdaad al gevonden maar ben daar niet bekend mee. Daarnaast hebben ze geen afbeeldingen o.i.d. op de site, kwam bij mij niet echt over als een betrouwbare webwinkel. Jij wel ervaring met deze site?
Kurbelix heeft hier 52 zoekresultaten op het forum, zou wel goed moeten komen lijkt me. Te vinden als je het bij de zoekbalk van het forum intikt.

En dan kun je er gelijk een Nexus Premium of Alfine8 naaf in kiezen.
Rp2003 schreef:
do 16 mar, 2023 21:18
Jij wel ervaring met deze site?
Ja, ik heb goede ervaringen met Kurbelix, twee maal een voorwiel met dynamo en beide keren prima. Wel goed opletten wat je besteld.

Zoals @Jurr al schrijft er is meer over geschreven op het forum.