Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grote stevige gravelbike, maar welke? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Grote stevige gravelbike, maar welke?

130 berichten
Dat vind ik wel heel heftig mountainbiken. Daar heb je met jouw lengte en 20 kilo spul ook een heel heftige fiets voor nodig, wat nog steeds niet automatisch betekent dat een dure fiets beter is.
Je wil dus een Kona🙈😉
Ik ambieer een fijne fiets, geen dure. Een stalen Kona is bijvoorbeeld nog betaalbaar met goede garanties, wielset past al met al dus een serieuze kanshebber. Maar aangezien ik geen zin heb elke 2 jaar weer iets anders te moeten kopen wil ik een fiets waar ik een tijd mee vooruit kan. Moet ik daarvoor iets meer betalen dan initieel bedacht had dan sta ik daar open voor om over na te denken. Is het de meerprijs waard?

En avontuurlijk fietsen hou ik van. Bike en hike ;-).

Keuzes,...
Waarom zou je met een Kona niet een tijd vooruit kunnen?
oké dit gaat 'em worden,

https://www.justpedal.nl/nl/off-road-gr ... meset.html

Wel wat plaatjes terugkoppelen als ie straks af is hè :wink:
Jan P schreef:
ma 13 mar, 2023 21:32
Maar aangezien ik geen zin heb elke 2 jaar weer iets anders te moeten kopen wil ik een fiets waar ik een tijd mee vooruit kan.
Of het zien als een ongoing project, waarbij je je ook frame en vork kunt wisselen. Net als je met andere onderdelen van een fiets doet.

Je wielen mee, je groep mee in de voor jou fijnste samenstelling, je remmen mee, zadel, pedalen en stuur naar wens... En dan misschien wel accepteren dat er 1 of 2 tussenstappen in zitten tot die fiets ideaal is. Zo kom je steeds dichterbij wat 'een fiets' uiteindelijk 'jouw ideale fiets' maakt. En misschien is dat op de ene reis de ene fiets en de andere reis de andere fiets? En als die ideale fiets er toch niet blijkt te zijn, weet je wel bij elke stap steeds beter wat je aan die custum framebouwer wil gaan vragen.

En zeker als je frame en vork dan tweedehands kiest kun je met weinig extra kosten echt een hoop uitproberen. En soms tref je er al een balhoofd, trapaslagers en misschien nog wel meer bij aan? ;)

Zoektocht vergroten naar heel de EU zal dan geen overbodige luxe zijn met zo'n maat, maar in Duitsland zitten bijvoorbeeld best een hoop fietsliefhebbers die echt wel van mooie spullen houden en die ook nog wel eens wisselen... Britten overigens ook, maar die zijn wel wat duurder helaas...

Want wie weet worden de routes wel steeds uitdagender gekozen als die zwabber uit je fiets is en verlang je uiteindelijk na een tijdje wel weer terug naar dat rechte stuur van je fully op de steeds technischer wordende stukken in plaats van je dropbars? Ik noem maar wat ;)
Jan P schreef:
ma 13 mar, 2023 20:50
Ik denk dat fimpje goed laat zien wat ik ermee doe op vakanties of iig wat de fiets zou moeten kunnen: https://www.youtube.com/watch?v=rHS4yg4MOII
Weinig baggage en sukkelpaadjes waar je beide handen op het stuur nodig hebt.

Dit gaat toch uitstekend met je huidige fiets?
ChatGPT is in een tel klaar;-P

Large sturdy gravel bike, but which one?
There are many great options for large, sturdy gravel bikes on the market today. Here are a few models to consider:

Specialized Diverge: The Specialized Diverge is a versatile and reliable gravel bike that comes in a range of sizes to accommodate riders of all sizes. It features a lightweight carbon frame, disc brakes, and a Future Shock suspension system that provides a smooth and comfortable ride.

Trek Checkpoint: The Trek Checkpoint is a durable and versatile gravel bike that is designed to handle a variety of terrain types. It features a lightweight aluminum frame, disc brakes, and a range of gearing options to help riders tackle steep hills and rough terrain.

Giant Revolt: The Giant Revolt is a popular gravel bike that is known for its reliability and versatility. It features a lightweight aluminum frame, disc brakes, and a range of tire options to help riders navigate a variety of terrain types.

Cannondale Topstone: The Cannondale Topstone is a sturdy and versatile gravel bike that is designed to handle a range of terrain types, from smooth roads to rough trails. It features a lightweight aluminum frame, disc brakes, and a range of gearing options to help riders tackle steep hills and rough terrain.

Salsa Warbird: The Salsa Warbird is a rugged and reliable gravel bike that is designed to handle the toughest terrain. It features a lightweight carbon frame, disc brakes, and a range of tire options to help riders tackle everything from smooth roads to rough trails.

Ultimately, the best gravel bike for you will depend on your specific needs and preferences, including your budget, the type of terrain you plan to ride on, and your body size and shape. It's a good idea to test ride several models before making a final decision, to ensure that you find a bike that feels comfortable and meets your needs.
Waarom leest chat hier niet mee?
Vast wel, maar je merkt het niet omdat dit forum nog geen half miljoen berichten bevat, en daarbij ook veel onwaarheden, maar volledig ondersneeuwt tussen het oeverloos gekakel op de rest van internet. Dat is op dit moment ook het failliet van ChatGPT: dat de waarheid verwordt tot hetgeen het meest gezegd wordt. Dat is een bijzonder gevaarlijk idee, want bezijden de waarheid.
Dit is een echt heel onthullende tekst. Net als bij veel andere voorbeelden staat er eigenlijk niets. De tekst doet alsof iemand heeft nagedacht voor je, maar dat is compleet fake, en je kijkt er in dit geval zo doorheen. Het doet me denken aan wat ik moest lezen voor een TV programma waar ik een paar jaar terug aan meedeed over examenfraude bij afstudeerscripties die op bestelling geschreven waren door commerciële bedrijven. Ook die teksten hadden eigenlijk geen inhoud en dat was heel makkelijk te zien.
Wim schreef:
di 14 mar, 2023 09:13
De tekst doet alsof iemand heeft nagedacht voor je, maar dat is compleet fake, en je kijkt er in dit geval zo doorheen.
Doet me denken aan een welbekende goedlachse politicus. :D
Zo nu terug naar het onderwerp. Ik had nog een vraag open staan voor TS.
Jan P schreef:
ma 13 mar, 2023 21:32
Ik ambieer een fijne fiets, geen dure.
Al naar een Cotic Cascade gekeken? Die is er tot maat XL/60cm en hangt tussen gravelbike en MTB in. Stalen frame en vork met alle mogelijke bevestigingspunten.
Zelf (178cm, 90 kg, intussen iets lichter) rijd ik op het lichtere broertje, de Escapade. Zelfs die is stevig genoeg om zo nu en dan een stukje MTB-route mee te nemen (met of zonder kampeeruitrusting). Vol bepakt heb ik nooit last van slingeren gehad.

Eigenlijk wil ik gewoon zelf een Cascade... :wink:
Of Sonder, maar dan heb je weer het brexit-geneuzel te overwinnen.

https://us.alpkit.com/collections/sonder-camino
Ik ben heel tevreden over mijn Veloheld IconX. Hier al naar gekeken? Ook in maten XL en XXL. Stalen frame met stalen/carbon voorvork met interne kabelgeleiding voorvork voor verlichting.

Als lekkere fiets om te gravelen. Met bikepacking tassen maar ook met achterdrager en fietstassen gebruikt.
Mocht je bij Justpedal langs gaan, kijk ook eens naar de Singular Peregrine. Mooi frame en dikke banden compatibel.
Allen dank. Maar dit topic kan wat mij betreft een slotje op.

Het is na veel vijven en zessen plus proberen een Rowtag geworden. Hier toch de beste klik mee.
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee!

Maar voor een slotje zal er toch wel een foto van de aanschaf bij moeten toch? ;)
Super!

De budgetstretcher ingezet. Blijkbaar :)

Verder eens met jurr.
Jurr schreef:
vr 24 mar, 2023 18:30
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee!

Maar voor een slotje zal er toch wel een foto van de aanschaf bij moeten toch? ;)
Tadaa :
Afbeelding

Afbeelding

Hij fiets een stuk strakker gevoelsmatig. Vooral bij hard aanzetten.

En ik ga er vanuit dat ik nu klaar ben met fietsen kopen. Dan schrijft alles ook niet af,…