Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies tweedehands vakantiefiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Advies tweedehands vakantiefiets

Wat er met die Sensa aan de hand is weet ik niet. Twee achtertassen op een alu damesfiets moet kunnen zou je denken. Helaas is de foto niet helemaal duidelijk. Ik meen te zien dat er behalve de achtertassen nog iets anders op de drager ligt, en wat er in de tassen zit weet ik evenmin. Totaal moet het natuurlijk niet teveel worden. Verder lijkt ook de voorkant me wat kort. Tot slot staat het stuur zo te zien vrij hoog (of is de fiets gewoon te klein?). Ik kan het niet goed zien.

Tja en dan zijn er banden. Ik heb me ooit nogal sceptisch uitgelaten over de Marathon Greenguard en kreeg toen van Schwalbe een set om uit te proberen. Ik heb er een paar honderd kilometer mee gereden en ze toen weggegeven. Ze waren door de dikke rubber laag en de stugge wangen langzaam, oncomfortabel en inderdaad dribbelig. Ik hou van soepele banden omdat die meer comfort geven en sneller zijn. Het lekkerste zijn dan de diverse door Panaracer onder eigen naam en onder andere namen zoals Compass/Rene Herse geproduceerde banden. De heel dunne van Herse/Compass zijn in mijn praktijk toch wat al te kwetsbaar gebleken (maar wel heel fijn). De eigen Panaracer banden zijn minder kwetsbaar maar niet beschikbaar in heel brede maten. Ik zelf gebruik op mijn vakantiefiets dus de 55/559 Almotion van Schwalbe, waarvan ik ooit een voorraadje heb ingeslagen toen Schwalbe de 559 uit het assortiment haalde. Wat mij betreft is het een prima band. Op de traditionele Nederlandse 28 inch fiets zou ik proberen de 40mm versie te monteren, of eventueel de Marathon efficiency (een soort Almotion met iets minder profiel zo te zien).
Wim schreef:
za 04 mar, 2023 10:27
Wat er met die Sensa aan de hand is weet ik niet. Twee achtertassen op een alu damesfiets moet kunnen zou je denken.
Er zijn ook slappe aluminiumframes. Dat verbaasde mij ook maar ik heb het zelf eens mogen voelen toen iemand me vroeg op zijn bepakte fiets plaats te nemen.
Nog een voorbeeld komt morgen: viewtopic.php?f=8&t=38310#start
Een forumfiets kan natuurlijk ook:

viewtopic.php?f=11&t=38334

Ziet eruit als een hoop fiets voor je geld.
Weer een forumfiets die misschien wat zou kunnen zijn:

viewtopic.php?f=11&t=37399
Beide dank voor de tips!
Beter laat dan nooit: wij zijn, mede door jullie tips, enkele weken geleden geslaagd een mooie Koga Wordtraveller op de kop te tikken bij ons in de buurt voor een geschikte prijs. Er zat nog wat achterstallig onderhoud aan (met name in de aandrijflijn, maar moest ook de remmen weer gangbaar maken en een voorband vervangen), maar dat heb ik zelf gedaan en met de prijzen bij diverse Duitse webshops valt de ‘schade’ hard mee.
Al met al zijn we erg tevreden. Nu nog een beetje finetunen met stuur(hoogte) en stuurpen en dan zijn we er :-)
Bedankt voor jullie tips, adviezen en het meedenken!

Bijlagen

Dat ziet eruit als een leuke fiets (-:

Veel plezier en veel veilige kilometers ermee toegewenst!