Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar allround fiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

op zoek naar allround fiets

Mee eens betreft de schijfremmen, heb op de koga en de mtb de XT schijfremmen en zeer tevreden!!!!!!!!

Is koga opeens zoveel duurder geworden? Ik heb XT, SON, Riem en rohlof onder de 5000 eu…maar ja, wat is niet duurder geworden….

Bij de Fietser in Ede kan je koga testen, ook de WTS, zie hun site.

Nee is geen promo praatje Koga..
Want nogmaals, zit positie is erg belangrijk. En dan kan een fiets nog zo mooi zijn qua specs en foto’s…het gaat om het erop fietsen…..en dan 1 zit lekker op koga, de ander weer op een ander merk….

Gr ej
Goede schijfrememn remmen heel goed, maar schijfremmen zijn ook kwetsbaarder.
Ik zoek ook een allround fiets en ben mij aan het inlezen hier en op de sites van verschillende fietsmerken. Maar is niet gemakkelijk als je eerder een leek bent. Zoveel keuze van merken van kwaliteitsvolle fietsen zoals het rijtje hierboven al werd genoemd: Idworks, Santos, Koga, ...
Ik kwam nog een merk tegen namelijk
MTB Cycletech. Iemand ervaring met dit merk?
Fedor schreef:
di 21 feb, 2023 17:34
Ik heb zo’n dure fiets voor all-round gebruik. Koga WT-S. [...]

2 goede sloten (vouwslot en beugelslot) en soms een extra kabel voor de wielen. Altijd aan vast punt vastmaken. Zo te zien is er bij mij nooit een braakpoging ondernomen.
Idem, maar dan een Santos met uitbundig kleurenschema voor de dagelijkse kilometers. Goed vastzetten, niet bang zijn. Het is wel de fiets die ik gebruik om de (hoofd)stad uit te fietsen en einde dag weer terug te komen. Voor de grootstedelijke heksenketel is er een stalen ros van Azor, met een nogal typisch frame, lekker zwaar, erg stevig, één versnelling en terugtraprem. Mijn beide fietsen vallen op en dat vind ik op alle fronten hartstikke goed. Het is enorm incourante handelswaar.

Daarbij kun je prakkiseren over diefstal. Beter is het om verzekerd en wel gewoon op de fiets te stappen en te bedenken dat vooral de elektrische (bak)fiets geliefd is bij het geboefte, of juist het oude spul dat voor een paar tientjes geheeld wordt.
Petra3 schreef:
vr 24 feb, 2023 13:57
[...]

Ik kwam nog een merk tegen namelijk
MTB Cycletech. Iemand ervaring met dit merk?
Zelf niet, maar op de forum zoekfunctie kom je wel wat tegen:

search.php?keywords=Cycletech