Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar allround fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

op zoek naar allround fiets

Ik heb het even opgezocht, mijn 5 jarige fietsverzekering anwb koste 537 eu, eerste 3 jaar 100% vergoeding met maar 1 slot, ik heb een tweede abus erbij, want dieven moet je het zo moeilijk mogelijk maken ook al krijg ik 100% vergoed met 1 ringeloren. 4e jaar van verz 75% vergoeding , 5e jaar 60% daarna doen ze me een nieuw aanbod…
Dat is 9 eu per maand, het is maar net wat je duur vind….ik vind het een koopje voor mijn gemoedstoestand ….hierdoor gebruik ik de fiets elke dag…..

En koga wts was 4800 eu geloof ik, dus dure fiets dure verz????

En door de xt schijfremmen is het heerlijk fietsen hier in Groningen stad, je staat op de mm stil bij wijze van spreken en ik fiets behoorlijk tempo, dus de koga is prima stadsfiets voor mij.

Uiteraard gebruik ik mijn oude opoe fiets ook nog wel in de stad want die kan je overal tussen proppen bij het parkeren…


Gr ej
ej groningen schreef:
di 21 feb, 2023 18:50
Ik heb het even opgezocht, mijn 5 jarige fietsverzekering anwb koste 537 eu,
Mijn goede fiets kostte 700 euro. :D
Mijn Koga kostte me 537 euro en vind ik ook best een goede fiets.

(-:
Hahahah dikke prima natuurlijk!

Maar reageerde op opmerking dure fiets kopen voor dagelijks gebruik niet doen en verz is veel te duur, wilde niet poshen met aanschafprijs dure fiets oid

En natuurlijk is mijn fiets duur en hierdoor verz ook veel geld maar wilde aangeven dat het dus wel kan voor nog geen 10 eu in de maand.

Flesje wijn in de week is duurder….

Gr ej
Jan#biker247 schreef:
ma 20 feb, 2023 20:53
En bewaar een zoekopdracht op marktplaats, soms komt er een nagenoeg nieuwe (particuliere) fiets voorbij die aan je eisen voldoet.

[...]

Bijvoorbeeld deze:

[...]
Is iemand bij het aanbieden van drie nieuwe fietsen van hetzelfde merk wel een particulier?

Of eerder 1 van de...
Jan#biker247 schreef:
ma 20 feb, 2023 20:53
[...] opkopers [...]
...misschien?

Wat ik me ook afvraag bij de tweede link die je stuurt van een fiets met alleen maar demo-kilometers:
Jan#biker247 schreef:
wo 22 feb, 2023 08:57
Misschien is dit wat:

[...]
Een stap verder kan natuurlijk ook nog. Misschien is Tilburg wel Boxtel?

Of nog een stap verder... en/of is Jan misschien wel "Fietser" en/of "m"?

Of toch puur toeval? Ik weet het niet, maar met twee soortgelijke links in 1 topic...?
Jurr schreef:
wo 22 feb, 2023 09:10
Jan#biker247 schreef:
ma 20 feb, 2023 20:53
En bewaar een zoekopdracht op marktplaats, soms komt er een nagenoeg nieuwe (particuliere) fiets voorbij die aan je eisen voldoet.

[...]

Bijvoorbeeld deze:

[...]
Is iemand bij het aanbieden van drie nieuwe fietsen van hetzelfde merk wel een particulier?

Of eerder 1 van de...
Jan#biker247 schreef:
ma 20 feb, 2023 20:53
[...] opkopers [...]
...misschien?

Wat ik me ook afvraag bij de tweede link die je stuurt van een fiets met alleen maar demo-kilometers:
Jan#biker247 schreef:
wo 22 feb, 2023 08:57
Misschien is dit wat:

[...]
Een stap verder kan natuurlijk ook nog. Misschien is Tilburg wel Boxtel?

Of nog een stap verder... en/of is Jan misschien wel "Fietser" en/of "m"?

Of toch puur toeval? Ik weet het niet, maar met twee soortgelijke links in 1 topic...?

‘Misschien’ kan ik hier beter niet op reageren.
Toeval bestaat niet, dat heet Synchroniciteit.
Tilburg is geen Boxtel, anders hadden ze het wel Boxtel genoemd.
En idd ik ben een fietser en heet Jan. Een echte fietsliefhebber zelfs. Leg al mijn km’s af op een tweewieler.
En ja het is toeval dat die advertenties op elkaar lijken. (Of misschien toch Synchroniciteit?)
En particulier stond tussen haakjes.
Mijn fiets werd particulier aangeboden en bleek gewoon in een fietswinkel te staan. Nog nieuw en met garantie gekocht. Dat kan natuurlijk ook. Zolang de prijs maar goed is.

@Lena35: nogmaals succes met het vinden van een fiets.
Groet, Jan
Jan#biker247 schreef:
wo 22 feb, 2023 19:36

‘Misschien’ kan ik hier beter niet op reageren.
Het had zomaar zo kunnen zijn dat iemand sluikreclame voor zijn eigen fietsen stond te maken, zeker toen die tweede forumpost nog volgde.

Maar als het niet zo is dan is dat fijn te horen. Dank voor je bericht en mijn excuses.
Van lena35 horen we niks meer. Ik neem aan dat ze inmiddels halverwege Rome is met een mooie nieuwe fiets.. ?
Misschien wil ze wel een knalgele Wijchense Vittorio ;)

Of toch een Avaghon Atlas? ;)
Fietsenmaker in de buurt? Kan.
Of service verder weg. Ligt er uiteraard aan waar je woont.

Met een dergelijk budget zou ik zonder twijfel naar Sector2Bikes in Rhenen gaan. Vooraf een afspraak maken en dan op voor goede koffie en een fietsgesprek naar Rhenen.
Bedankt voor de feedback en nee, ik zit nog niet halfweg Rome. Het uitkijken naar een fiets biedt alvast de nodige voorpret maar ook keuzestress. Vorige week naar de wandel en fietsbeurs geweest in Gent (woon in België). Ik had gehoopt daar wat meer reisfietsen te zien, maar eigelijk had alleen Santos een hele grote stand met veel testfietsen. Koga was er ook maar alleen met ebikes, jammer. Dat santos misschien wel de beste reisfietsen heeft, kan ik best begrijpen. Ook de prijs is er naar en ook de profilering marketing natuurlijk.
Als budget had ik tussen 3000 en 5000 euro opgegeven. Als ik fietsen configureer zoals de VDV en koga travel S kom ik rond de 3000 a 4500 uit (met rolhoff en riem) maar dan wel bijvoorbeeld zonder son dynamo of zonder de dikste schijfremmen. Bij een Santos gaat dit al richting boven de 6000 euro. Ik wil best voldoende investeren in mijn fiets want zal ook mijn laatste worden maar het mag ook geen overkill zijn. Naar Rome wil ik wel eens fietsen maar niet door de Andes :D
Zonder riem en met gewone v brakes spaar je heel wat geld zonder dat het iets afdoet aan de kwaliteit van de fiets. Er zit ergens in Vlaanderen ook nog een heel goede bouwer van stalen maatframes, maar ik ben even de naam vergeten.
Vlerick in De Pinte?
lena35 schreef:
do 23 feb, 2023 12:02
Vorige week naar de wandel en fietsbeurs geweest in Gent (woon in België). Ik had gehoopt daar wat meer reisfietsen te zien, maar eigelijk had alleen Santos een hele grote stand met veel testfietsen.
In Utrecht komend weekend zul je naast Santos ook Avaghon, idworx en Jongerius treffen als ik de exposantenlijst mag geloven. Ook Vittorio staat er. En misschien heeft Koga in Utrecht wel de non-ebikes bij zich?
lena35 schreef:
do 23 feb, 2023 12:02
Dat santos misschien wel de beste reisfietsen heeft, kan ik best begrijpen.
Daar valt over te twisten ;) Goede fietsen wel, of ze de beste zijn kan per persoon zomaar iets heel anders zijn dan een Santos.
lena35 schreef:
do 23 feb, 2023 12:02

Als budget had ik tussen 3000 en 5000 euro opgegeven. Als ik fietsen configureer zoals de VDV en koga travel S kom ik rond de 3000 a 4500 uit (met rolhoff en riem) maar dan wel bijvoorbeeld zonder son dynamo of zonder de dikste schijfremmen.
Bij bijvoorbeeld een nieuwe Avaghon lukt je dat ook onder de 5000 euro als ik de configurator bekijk.
Wim schreef:
do 23 feb, 2023 12:41
Zonder riem en met gewone v brakes spaar je heel wat geld zonder dat het iets afdoet aan de kwaliteit van de fiets.
Met riemaandrijving en hydraulische velg- of schijfremmen lukt dat ook wel onder de 5000 euro, maar bij Santos wordt dat nieuw uit de configurator wel moeilijk. Mocht TopicStarter toch een nieuwe Santos willen, kijk zoals gezegd eens bij voorraadmodellen en demofietsen in de gewenste maat bij diverse dealers.

Maar naast Santos zijn er voor TS nog genoeg andere opties die voldoen aan de in de startpost kenbaar gemaakte wensenlijst, waarvan er een aantal hier in dit topic al genoemd zijn. Duitse merken zouden bijvoorbeeld ook nog meegenomen kunnen worden in de overweging. Ook bijvoorbeeld een merk als Jan Janssen heeft misschien wel iets naar wens binnen budget?
lena35 schreef:
do 23 feb, 2023 12:02
Dat santos misschien wel de beste reisfietsen heeft, kan ik best begrijpen. Ook de prijs is er naar en ook de profilering marketing natuurlijk.
Dat een bedrijf veel marketing gebruikt zegt volgens mij niet dat ze de beste zijn. Mijn plaatselijke dakdekker adverteert niet. Waarom zou hij?
Santos maakt zeker geen slechte fietsen al is het mijn smaak niet. De prijzen zijn echter bizar voor wat uiteindelijk gewoon Chinese alu confectieframes zijn, opgebouwd met onderdelen die ieder ander ook gebruikt of kan gebruiken.
Dat is het hem juist. Door de profilering marketing van Santos is het precies of een 'echte' fietser perse met een santos moet rijden om een 'echte wereldfietser' te zijn.
Ach, er staan in dit topic ondertussen al genoeg aanknopingspunten om je op een regenachtige vrije dag verder online te kunnen verdiepen in eventuele alternatieven toch...?
lena35 schreef:
do 23 feb, 2023 12:02
...of zonder de dikste schijfremmen.
Waarom wil je de dikste schijfremmen? Het zal vast beter zin onder extreme omstandigheden (ga je dat doen?) maar de meerprijs is dan ook erg pittig. Ik heb met "standaard" schijfremmen iig nooit problemen gehad.