Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin edge 1030+ - Forum Wereldfietser

Garmin edge 1030+

Sinds een aantal jaren fiets ik met een Garmin Edge 1030+ en altijd zeer tevreden mee geweest.
Sinds een aantal tochten in de kou geeft de snelheidsmeter niet de juiste waarde aan.
Als ik rond de 21 kmh fiets geeft de edge 8 kmh aan.
Vandaag gaf de snelheidmeter o.oo aan.
De navigatie deed het wel.
Ik kreeg een tip om een externe snelheidsmeter op het wiel aan te brengen.
Edge geeft wel aan een snelheidsmeter te hebben gevonden maar nog steeds geen resultaat.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mischien domme vragen, maar:
- Is dit gekomen na een update?
- Heb je 'm al een keer gereset?
- Fietste je toevallig in het bos?

Op het web lees ik over vergelijkbare problemen (overigens niet vanwege de kou) met onjuiste snelheidswaarden na een update, zowel zonder als met extra sensoren.

Ik heb zelf de Edge 530 en die geeft soms onjuiste snelheidswaarden aan als ik onder bomen fiets. (Dat doet-ie zelfs slechter dan de eTrex 30.)
Dat van het onjuist aangeven onder de bomen, daar hebben ook apparaten van andere merken last van.
Als je thuis alles terugleest op Strava of waar dan ook dan wordt het correct weergegeven.
Misschien is dat apparaat heel slim. In de accu te weinig vermogen om continu te berekenen en te laten zien wat de snelheid is, laten we dat maar uitschakelen.
Is het een idee om die snelheidssensor ook in te stellen? Geen idee welke het is, die van Wahoo of BBB doen het overigens ook als je Garmin ANT+ of BT ondersteunt.
Ik had al een reset uitgevoerd maar deed niets.
Na verloop van tijd weer eens een reset uitgevoerd en hij deed het weer normaal.
in een testbericht heb ik wel gelezen dat de 1030 tot -20 normaal moet functioneren dus twijfel of dat het probleem is.
Toch eens kijken naar de 1040 want die is schijnbaar verbeterd m.b.t. satellieten.
Vind hem alleen een beetje prijzig.
MTB fietser schreef:
ma 30 jan, 2023 14:31
Ik had al een reset uitgevoerd maar deed niets.
Na verloop van tijd weer eens een reset uitgevoerd en hij deed het weer normaal. ...
Bedoel je dat de 1030 nu geen probleem meer heeft met het weergeven van de snelheid? Zo ja, dan is dat goed nieuws!
klopt.....doet het weer normaal.
Jaren totaal geen problemen gehad.
Mooi! Soms is de oplossing eenvoudig.