Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorvork - Forum Wereldfietser

Voorvork

Beste,

Ik heb een projectje om een racefiets helemaal op te bouwen vanaf het frame.
Heb dus een frame (Diamant) gekocht voor een (heel) mooi prijsje maar er is werk aan.
Ik krijg het voorvork er niet uit. Het heeft ingeperste cups met daar de lagers erin.
Kan iemand me helpen? De "spacers" zijn er uit van de foto maar de vork zit vast.
Het voorvork draait wel op de lagers ...

Bijlagen

Probeer eens DE voorvork... 8)
alle gekheid op een stokje: spacers eraf en dan bovenste lagercup loskloppen. Compressor-ring los wrikken en dan lager van binnenuit met lange schroevendraaier voorzichtig demonteren. Dit is geen IS systeem, maar gewoon ZS.
Bedankt voor de info ... en ook voor het gebruik vh correcte lidwoord ;-)
Ondertussen is alles los en onderaan is er een naaldlager ... is dit standaard? (zie foto's)
Kan ik alles vervangen met een nieuwe Zero-Stack balhoofd?
Uiteraard met de correcte afmetingen in het S.H.I.S. systeem ...

Bijlagen

Of het naaldlager er thuis hoort, geen idee. Best mogelijk. ziet er nog goed uit, wel droog, maar dat gebeurt. Bij mij vielen de naalden er (wel lang geleden) onderweg uit. Mijn advies: neem de ZS world standard met kogels: Cane Creek 40.
Bedankt voor jouw antwoorden, Sjefke
Dentolle schreef:
ma 12 dec, 2022 11:16
Bedankt voor jouw antwoorden, Sjefke
Graag gedaan, maar het was natuurlijk niet ZS, maar EC, external cup, in jouw geval. Ik heb zelf een tiental fietsen met Zero Stack opgebouwd. Dat lag dus, zogezegd, voor op de tong. Cane creek 40 heeft alle varianten.
Sorry.. :oops:
No problem ... Bedankt voor je rechtzetting !!! :)