Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is dit in mijn balhoofdbuis? - Forum Wereldfietser

Wat is dit in mijn balhoofdbuis?

Bij het smeren van mijn gebruikte fiets vond ik een blauw ding met draadjes.
Is een dichtgekit plastic ding met aan een zijde twee zwarte draden, de onderzijde, en bovenzijde een stekkertje met twee blauwe en twee rode draden.
Vast om ergens stroom te maken.
Wat kan dit zijn?, wat voor type Wat heb ik nodig om er iets werkends voor te maken?
image.jpg
Binnenin is heel vaag iets van een condensator zichtbar. Lijkt niet op een batterij?
Alvast bedankt!
Ziet er uit als de bufferaccu van een USB-oplader. Je mist de kop (topkap) met elektronica en de USB-aansluiting.
Restantje 'The Plug'? Die hebben al een hoop volgnummers gehad, met best wel wat ellende ook ;)

Reguliere topcap erop bij verkoop en je hoeft tegen de potentiële nieuwe eigenaar niet te zeggen dat ie stuk is gegaan...
Jurr schreef:
do 01 dec, 2022 22:14
Reguliere topcap erop bij verkoop en je hoeft tegen de potentiële nieuwe eigenaar niet te zeggen dat ie stuk is gegaan...
Je zou ook gewoon de boel de boel kunnen laten of de boel er uit trekken.
Een kapje erop en niks zeggen riekt naar het kweken van valse verwachtingen.
Poppink schreef:
do 01 dec, 2022 22:52

Je zou ook gewoon de boel de boel kunnen laten of de boel er uit trekken.
Oh jazeker, ik zeg ook niet dat het netjes is wat de vorige eigenaar van de fiets van TS heeft gedaan....
Poppink schreef:
do 01 dec, 2022 22:52

Een kapje erop en niks zeggen riekt naar het kweken van valse verwachtingen.
...maar valse verwachtingen? Er is gewoon de rommel niet opgeruimd toch? TopicStarter verwachtte er niets omdat de USB aansluiting blijkbaar was verwijderd en er alleen een reguliere balhoofd topcap op zat.
Dat is de voeding van de stuurbekrachtigingspomp. Nu hij los ligt zal het je meer inspanning kosten om bij lage snelheid een korte bocht te draaien. De pomp zelf zal intussen zonder voeding ook kapot gedraaid zijn. Je kunt twee dingen doen; 1) nieuwe voeding en pomp monteren en dat is best prijzig, 2) smallere banden op hogere druk gaan rijden dan merk je amper verschil, 3) de fiets verkopen alsof het gewoon zo hoort en 4) dit euvel als een kans beschouwen en met meer fysieke inspanning hetzelfde resultaat behalen.
???
Grandonneur schreef:
do 01 dec, 2022 23:29
Dat is de voeding van de stuurbekrachtigingspomp. ...
Dat zou voor ebikes geen slecht idee zijn. Ik zie dagelijks wel iemand op een ebike ongecontroleerd door een bocht gaan. Gelijk patent aanvragen dus! 💡
Poppink schreef:
do 01 dec, 2022 22:52
Je zou ook gewoon de boel de boel kunnen laten of de boel er uit trekken.
De kans dat de accu nog werkt en er nog ooit iets mee gebeurt lijkt me klein, dus a.u.b. bij het chemisch afval inleveren.
Leon schreef:
vr 02 dec, 2022 09:21
De kans dat de accu nog werkt en er nog ooit iets mee gebeurt lijkt me klein, dus a.u.b. bij het chemisch afval inleveren.
Ja, en dan weten de Chinezen niet meer waar je bent. Heb je dat weer ...