Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie herkent dit logo van zadelpen? (Edit: blijkt M:part) - Forum Wereldfietser

Wie herkent dit logo van zadelpen? (Edit: blijkt M:part)

Ik heb afgelopen najaar in Engeland mijn zadelpen vervangen omdat de orginele was afgebroken.
Nu vraag ik mij af welk merk ik nu heb en nog belangrijker, wat is de kwaliteit?
Herkent iemand dit logo?
IMG_20221127_121324.jpg
Geen idee waarom hij de foto 90 graden draait.. :evil:
Google Lens vindt iig niets... ook zoeken op seat post brand logo levert niets op.
Fedor schreef:
zo 27 nov, 2022 13:00
Google Lens vindt iig niets... ook zoeken op seat post brand logo levert niets op.
Had ik idd ook al op gezocht. Zonder resultaat...
Het hoeft niet het merk van de zadelpen te zijn, maar kan ook de fiets fabrikant zijn die de bestelde zadelpennen laat voorzien van een eigen logo.

Net als bijvoorbeeld Santos tegenwoordig doet, vroeger kwam je daar op stuur, stuurpen en zadelpen veelal Ritchey tegen, maar tegenwoordig vooral het A'tje uit het Santos logo.

Een fietsenmaker heeft vaak wel een bak vol zadelpennen omdat klanten bijvoorbeeld een ander kleurtje, lengte, setback en/of merk willen.
Ik heb de winkelier even een berichtje gestuurd, Hij zal het toch wel weten neem ik aan.

Wordt vervolgd
Blijkt een "M Part" te zijn. Lijkt verrekte veel op deze...
https://www.cyclebasket.com/m9b0s512p33 ... et_Seatpin

Wat kan ik hiervan verwachten? Kwaliteit of meteen vervangen...?
"M:Part" is één van de vele merken van Madison.

Ik zie in waarom je hem zou willen vervangen tenzij hij beschadigd is.
daulagari schreef:
zo 27 nov, 2022 14:12
"M:Part" is één van de vele merken van Madison.

Ik zie in waarom je hem zou willen vervangen tenzij hij beschadigd is.
Op zich is de noodzaak er op dit moment niet. Is niet beschadigd of zo. Maar met het oog op een mogelijke lange fietsreis van ca 6500 km is vervanging een overweging....
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 14:15
Op zich is de noodzaak er op dit moment niet. Is niet beschadigd of zo. Maar met het oog op een mogelijke lange fietsreis van ca 6500 km is vervanging een overweging....
Ligt er aan hoe de vorige aan zijn eind is gekomen. Op zich is dit niet e.o.a. obscuur Ali-merk neem ik aan. Zou regulier gebruik dus met gemak moeten aankunnen.
Geen rare vorm, lijkt ook geen rare bevestiging te zijn. Als de diameter goed is en de lengte lang genoeg dan zou ik als 'ie geen rare beschadigingen en/of dubieuze voorgeschiedenis heeft 'm lekker laten zitten.
Fedor schreef:
zo 27 nov, 2022 14:38
Ligt er aan hoe de vorige aan zijn eind is gekomen.
Ik tilde mijn fiets altijd op aan het zadel (ik weet het, vragen om problemen). Bij volle bepakking werd hem dat uiteindelijk te veel.
Jurr schreef:
zo 27 nov, 2022 14:46
... als 'ie geen rare beschadigingen en/of dubieuze voorgeschiedenis heeft 'm lekker laten zitten.
Nieuw uit de verpakking
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 15:10
Fedor schreef:
zo 27 nov, 2022 14:38
Ligt er aan hoe de vorige aan zijn eind is gekomen.
Ik tilde mijn fiets altijd op aan het zadel (ik weet het, vragen om problemen). Bij volle bepakking werd hem dat uiteindelijk te veel.
Dat je zadel dan sneuvelt kan ik me nog voorstellen (gemengde bouw en puur gericht op belasting van bovenaf) maar een geheel metalen zadelpen? Daar loopt de hele dag iemand van zeg 80 kilo op te stuiteren.
Edit: Fedor was me voor.g

Lekker laten zitten, tenzij je in de Ergotectabel alléén in de categorie 6+ terecht kunt.
Leon schreef:
zo 27 nov, 2022 16:55
Edit: Fedor was me voor.g

Lekker laten zitten, tenzij je in de Ergotectabel alléén in de categorie 6+ terecht kunt.
?
Jurr schreef:
zo 27 nov, 2022 14:46
....en de lengte lang genoeg....
22 cm in de framebuis. Is dat genoeg voor een chromoly frame (Koga Miyata Randonneur)
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 19:16
Leon schreef:
zo 27 nov, 2022 16:55
Lekker laten zitten, tenzij je in de Ergotectabel alléén in de categorie 6+ terecht kunt.
?
https://www.ergotec.de/nl/118.html
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 19:26
Jurr schreef:
zo 27 nov, 2022 14:46
....en de lengte lang genoeg....
22 cm in de framebuis. Is dat genoeg voor een chromoly frame (Koga Miyata Randonneur)
In principe kan de minimumlengte van je frame afhangen maar 22 cm is wel heel veel. Lang genoeg dus.
Het rare is dat zodra je van een vulbus gebruik maakt (ik weet niet of dat het geval is bij jouw fiets) je sowieso alleen de eerste paar cm gebruikt. De rest van de pen zweeft dan in de zitbuis.

Meestal staan er bovendien "minimal insert"-streepjes op de zadelpen.
Leon schreef:
zo 27 nov, 2022 19:45
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 19:26
Jurr schreef:
zo 27 nov, 2022 14:46
....en de lengte lang genoeg....
22 cm in de framebuis. Is dat genoeg voor een chromoly frame (Koga Miyata Randonneur)
In principe kan de minimumlengte van je frame afhangen maar 22 cm is wel heel veel. Lang genoeg dus.
Het rare is dat zodra je van een vulbus gebruik maakt (ik weet niet of dat het geval is bij jouw fiets) je sowieso alleen de eerste paar cm gebruikt. De rest van de pen zweeft dan in de zitbuis.

Meestal staan er bovendien "minimal insert"-streepjes op de zadelpen.
Ik gebruik geen vulbus. De zadelpen gaat zonder toeters en bellen het frame in.

Minimal insert streepjes staan er wel op geloof ik, maar die gaat ook al heel ver de framebuis in. Minimal insert streepje heeft meer betrekking op de zadelpen toch? En niet zo zeer op het frame...
Weer heel wat geleerd vandaag.

Dank allen voor de reacties
Bronsky schreef:
zo 27 nov, 2022 19:26

22 cm in de framebuis. Is dat genoeg voor een chromoly frame (Koga Miyata Randonneur)
Klinkt helemaal prima. Zou ik me geen zorgen over maken.

Waar je wel eens kritisch naar zou kunnen kijken voor het maken van een grote reis met bagage, als je dat niet al gedaan hebt, is je achterwiel.

Dat is eigenlijk bij elke fiets waarmee je op reis wil met bepakking al zo, maar bij een Koga wat eerder. Koga wilde net als Santos in sommige fietsen namelijk wel eens een 40 spaaks achterwiel monteren, waarbij er in de precies dezelfde flenzen van de achternaaf waar normaal 2x16 of 2x18 gaten in zitten... 2x20 gaten kwamen. Meer spaken klinkt sterker, maar met meer gaten in dezelfde flens werd dat het zwakke punt. Die flenzen willen dan ook wel eens breken.

Mocht je 'gewoon' een 36 spaaks achterwiel hebben dan is dat probleem er niet zo snel.