Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie herkent dit logo van zadelpen? (Edit: blijkt M:part) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wie herkent dit logo van zadelpen? (Edit: blijkt M:part)

Leon schreef:
za 25 feb, 2023 20:59
Een zadelpen waar 27,2 ingestanst staat vervangen door een van ook 27,2 mm?
Omdat mijn nieuwe misschien toch een tolerantiefout heeft of omdat het gewoon een slechte pen is (materiaal, coating,...??)
Post Moderne Bracer comp II lijkt dezelfde als de originele.
Jurr schreef:
za 25 feb, 2023 21:05
Bronsky schreef:
za 25 feb, 2023 20:57

Het het bestellen van deze zadelpen de oplossing zijn?
Vooral het creëren van een nieuw probleem, namelijk het introduceren van een verende zadelpen van dubieuze kwaliteit ;)
? De originele was (99% zeker) dezelfde. Een die heeft het toch 16 jaar vol gehouden.
Blijft dat ik nog nooit gezien heb dat een zadelpen dunner werd in het gebruik, wel dat zadelstropoen openbraken.
Bronsky schreef:
za 25 feb, 2023 21:13

? De originele was (99% zeker) dezelfde. Een die heeft het toch 16 jaar vol gehouden.
Soms kan zo'n ding nog verrassend lang meegaan ja, maar toch wordt ten opzichte van je originele verende zadelpen een vaste zadelpen doorgaans gezien als een upgrade hier ;)
Ik heb mijn zadelpen afgelopen week behandeld met haarlak. Tot nu toe (zo'n 75 kilometer later) zit hij nog steeds op zijn plek. Terwijl eerder de pen bijna een centimeter gezakt was na een ritje van 30 kilometer.

Voorzichtig positief dus...
Ik had ooit ook hetzelfde probleem. De pen was "te dun geworden". Dus ik kocht een dikkere. Helaas net iets te dik. Ik realiseerde me echter dat ik inmiddels uit de groei was en heb de pen toen toch eenmalig er in gekregen. Ik zal niet zeggen hoe, om de toepassing van geweld niet te verheerlijken.

Een minder gewelddadige optie is het toepassen van tweecomponentenlijm. Die truc heb ik ooit toegepast om een balhoofdstel met te veel speling te monteren.
Leon schreef:
vr 03 mar, 2023 19:30
Ik had ooit ook hetzelfde probleem. De pen was "te dun geworden". ...
Hoe kan dat?
De pen was niet de dun maar de strop uitgelubberd van te hard aandraaien.
Het zag er ongeveer net als op jouw foto uit.
Stalen frame of alu?
Vorige weekend de sleutelcursus gevolgd in Kiel Windeweer. Marten heeft zijn deskundig oog er even op laten vallen. De zadelpen bleek ovaal. Scheelde wel een halve kilometer (edit: millimeter natuurlijk) of zo.

Inmiddels de zadelpen vervangen door een nieuwe. De zadelstrop lijkt nog wel oke.