Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelpen met fijnafstemming voor hoek (helling). - Forum Wereldfietser

Zadelpen met fijnafstemming voor hoek (helling).

Ik krijg mijn nieuwe zadel die met zadelstrop is bevestigd maar niet goed afgesteld. Die kleine vertanding werkt alles tegen. Ik heb dus een patent zadelpen nodig. Kan iemand er één aanraden met een traploze fijnafstelling?
Ik rijd al jaren met Thomson op bijna al m'n fietsen. Nieuw vind ik ze wat prijzig, dus dan koop ik ze tweedehands op marktplaats. Net als de rest van bijna alle niet-slijtagedelen van m'n fiets.

Soms even wachten tot het juiste maatje, model of kleur voorbij komt maar het aanbod is vaak ruim genoeg.
Even met Google op Thomson zadelpen gezocht. Als ik het goed zie ligt het onderste deel van de klem in een schaal en dan kun je de helling van het zadel aanpassen door de voorste of achterste bout aan te draaien. Klopt dat zo ongeveer?
Zojuist de Ray 6+ van Ergotec besteld. Die zit op level 6+ dus redelijk overkill maar dan weet ik wel zeker dat er met de zadelpen nooit iets gebeurd.
Hiermee blijft je zadel zeker op zijn plek. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. 👍
Met pakjes met allerlei Ergotec level6-spullen mag je ook mijn sinterklaasmand vullen. :D

BTW: ik heb gisteren, en vandaag ook, helemaal niks gekocht.
BTW: ik heb gisteren, en vandaag ook, helemaal niks gekocht.
Ikke wel, maar iets wat we toch al wilden kopen en nu 15% goedkoper was, kunnen we mooiw 2 keer van gaan eten.
Lemwise schreef:
za 26 nov, 2022 13:34
Als ik het goed zie ligt het onderste deel van de klem in een schaal en dan kun je de helling van het zadel aanpassen door de voorste of achterste bout aan te draaien. Klopt dat zo ongeveer?
Zoiets ja.
Leon schreef:
za 26 nov, 2022 19:16

BTW: ik heb gisteren, en vandaag ook, helemaal niks gekocht.
Ik wel, bij Bike4Travel.

(-:
Leon schreef:
za 26 nov, 2022 19:16
BTW: ik heb gisteren, en vandaag ook, helemaal niks gekocht.