Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ideale gewichtverdeling - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

ideale gewichtverdeling

Zo'n matje (Decathlon?) zou je eventueel kunnen gebuiken als harnas voor je stuurrol.

Een foam matje zal denk ik robuuster zijn dan een opblaasbaar zitkussen, maar wel meer ruimte innemen.

Ik neem soms een stoeltje mee, maar meestal volstaat een plastic zak. Een stevige plastic zak weegt 25-30 gram en kan je ook gebruiken voor boodschappen doen en douchen.
Fedor schreef:
wo 16 nov, 2022 23:46
Zoals een stoeltje ;)

Mijn Helinox (510 gram) gaat in de verkoop en er komt waarschijnlijk een opblaasbaar zitkussen (70 gram) voor terug :)
En dit terwijl de meestten juist bij het ouder worden liever iets meer comfort ervaren :)
mdw schreef:
do 17 nov, 2022 11:47
En dit terwijl de meesten juist bij het ouder worden liever iets meer comfort ervaren :)
Ja maar ik zit langer op de fiets dan op een stoeltje :)
Fedor schreef:
wo 16 nov, 2022 23:46
LHTJoost schreef:
wo 16 nov, 2022 23:03
Precies…en alles wat je thuis laat…(vul maar in).
Zoals een stoeltje ;)

Mijn Helinox (510 gram) gaat in de verkoop en er komt waarschijnlijk een opblaasbaar zitkussen (70 gram) voor terug :)
Dat is wel een heel grote stap, :o je zou ook eerst mijn type krukje kunnen proberen dat is 300 gram...
en trouwens een mobiele telefoon weegt ongeveer 200 gram. lekker rustig om die thuis te laten.
Als je objectief bekijkt hoeveel gewicht aan electronica men tegenwoordig meesleept telefoon, battery pack, fiets computer, voor en achter lamp, op laders een aansluiting camping stekker. dan kom je snel op 1 kg. en soms een kleine laptop of tablet en fototoestel . wel moeilijk om een beetje afstand te nemden van het jachtige always on life style op die manier wat toch dacht ik het doel is van beetje fietsen :wink:
Gewoon een beetje strepen ;)

De...
robgru schreef:
do 17 nov, 2022 13:44

[...] mobiele telefoon [...]
...gaat bij mij mee, want mijn navigatie draait daarop. Maar kan bij mij wel ook een rol vervullen als...
robgru schreef:
do 17 nov, 2022 13:44

[...] fiets computer [...] kleine laptop [...] tablet [...] fototoestel [...]
...en die hoef ik dus los niet mee te nemen. Ook...
robgru schreef:
do 17 nov, 2022 13:44

[...] krukje [...] aansluiting camping stekker [...]
...blijven bij mij thuis (-:
robgru schreef:
do 17 nov, 2022 13:44
... Als je objectief bekijkt hoeveel gewicht aan electronica men tegenwoordig meesleept telefoon, battery pack, fiets computer, voor en achter lamp, op laders een aansluiting camping stekker. dan kom je snel op 1 kg. en soms een kleine laptop of tablet en fototoestel ...
Het gaat dan ook niet alleen om gewicht, maar (juist) ook om volume. Een powerbank bijvoorbeeld is heel compact, en een Helinox stoel niet.
willem.m schreef:
do 17 nov, 2022 14:04

Het gaat dan ook niet alleen om gewicht, maar (juist) ook om volume. Een powerbank bijvoorbeeld is heel compact, en een Helinox stoel niet.
Juist. En al dat extra volume heeft ook weer grotere en/of meer tassen nodig, waardoor gewicht weer toeneemt ;)
willem.m schreef:
do 17 nov, 2022 14:04
Het gaat dan ook niet alleen om gewicht, maar (juist) ook om volume. Een powerbank bijvoorbeeld is heel compact, en een Helinox stoel niet.
Het stoeltje zat bij mij in een alleshouder, maar door herschikking heb ik die ruimte nu nodig voor een bidon. De gewichtsafname is daarnaast natuurlijk ook meegenomen (want natuurlijk had hij ook in de stapel op de bagagedrager gekund ;)).
Poppink schreef:
wo 16 nov, 2022 08:30
PhilipBe schreef:
wo 16 nov, 2022 00:20
..... dat de hub een stille "roller" hub is, geluidloos bij het coasten.....
Huh?
Screenshot_20221119_081928.jpg
Ah!
Nu nog even opzoeken wat coasten is.
to coast - (van een persoon of voertuig) gemakkelijk bewegen zonder kracht te gebruiken.
"they were coasting down a long hill"
Poppink schreef:
za 19 nov, 2022 12:50
Ah!
Nu nog even opzoeken wat coasten is.
In goed Nederlands heet dat freewheelen - pedalen stil houden terwijl het achterwiel draait.

Carl
Maar het tikken van je freewheel wil je toch niet missen?
LHTJoost schreef:
za 19 nov, 2022 17:37
Maar het tikken van je freewheel wil je toch niet missen?
Tot je eens per toeval zo'n hub koopt....

Niets is zo "Zen" als zonder getik de "pedalen stil houden terwijl het achterwiel draait"...
Freewheeling Franklin ! https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Fab ... k_Brothers
Coasten is dus cruisen zonder motor.
Mét motor klinkt het zo: https://www.youtube.com/watch?v=eAwUesMFM1E&t=25