Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een vooruitziende blik - Forum Wereldfietser

Een vooruitziende blik

Februari dit jaar heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding van " As* "
Topic: viewtopic.php?f=11&t=37130&p=419890#p419890
Geschikt voor een Garmin GPSmap 60CSx
Dit oudere type gebruik ik op mijn racefiets en dacht: "altijd handig een extra houder "
En dat bleek een juiste keuze te zijn.
Slechts enkele maanden later brak de houder in tweeën a,g,v, een schokgolf door het frame toen ik op een onbewaakt ogenblik door een gat in de wegdek reed. De GPS viel op de grond en ongelukkiger wijze reed ik er ook nog overheen met het achterwiel. Dat was de genade klap voor de GPS. Maar nog dezelfde dag schoorde ik het zelfde type GPS op marktplaats voor 50 euro. Eind goed al goed.

De GPS moest, nieuwsgierig als is ik ben, uit elkaar. Toch een wonderlijk apparaat.
Afbeelding
🤔💡
2BAF006B-EE7D-47D4-9F67-9CBDBD86C70D.jpeg
Vooruitziende blik? 🤔
2BAF006B-EE7D-47D4-9F67-9CBDBD86C70D.jpeg
zijn die ergens los te koop? Ik had er zo een, maar die is onlangs doorgesleten.
Ik zou er de omschrijving veiligheidskoordje of 'strap hang wrist' , keycord kliksluiting of polsbandje als zoekfunctie gebruiken. Dan kom je een groot aantal tegen op internet webshops.

Ook gebruikt bij digitale camera's.
Als zowel de GPSMap als de houder stuk waren, waarom dan niet gelijk een wat modernere Edge voor op de racefiets? Veel lichter en de klikhouder laat echt niet los van een gat in de weg.
(Ja ok, kost wat meer)
bast1aan schreef:
za 22 okt, 2022 13:10
Als zowel de GPSMap als de houder stuk waren, waarom dan niet gelijk een wat modernere Edge voor op de racefiets? Veel lichter en de klikhouder laat echt niet los van een gat in de weg.
(Ja ok, kost wat meer)
Zit daar ook aan te denken maar ooit een Edge gehad en ik gebruik maar een heel klein deel van de functionaliteit en ook de bediening vond ik verwarrend (dus daarom nu een lekker simpele Etrex). En kan een Edge ook tracks laden en laten zien op de kaart?
Ik ben ook lang fan geweest van Etrex maar neig nu toch naar een Edge. En dan vooral vanwege de mogelijkheid tracks vanuit je telefoon te uploaden. Ja dus, dat moet zeker kunnen.
joukon schreef:
za 22 okt, 2022 12:59
Ik zou er de omschrijving veiligheidskoordje of 'strap hang wrist' , keycord kliksluiting of polsbandje als zoekfunctie gebruiken. Dan kom je een groot aantal tegen op internet webshops.

Ook gebruikt bij digitale camera's.
Zi'n koord kan je makkelijk zelf maken van een stukje stevig touw of elastiek. Ik heb dat zelf gedaan met een stukje tentstokelastiek. Evt. even met behulp van een dunner stukje koord door het oogje geleiden. Kosten: 0 euro. En uit duurzaamheidsoogpunt is het ook beter om te gebruiken wat je al hebt.
Bijzonder: in het ene draadje wordt vliegen gerelativeerd (niet door jou Willem) en in het andere draadje gaat het over het gebrek aan duurzaamheid door de aanschaf van een koordje.
Ha ha, dat bedacht ik me zojuist ook.
Het is gruwelijk moeilijk hier consequent in te zijn. Dit touwtje heb ik altijd aan mijn telefoon hangen omdat het glas al eens kapot is gevallen en het oog wil ook wat. Ik ben op dit moment bezig met de voorbereidingen voor een extreem duurzaam pand in Enschede. Daarvoor rijdt ik inmiddels 2x per week met een benzineauto naar Enschede, staat er dadelijk op de bouwplaats een aggregaat te ronken (wat erg lange doorlooptijden bij Enexis) en komen er allemaal dieselaangedreven vrachtwagens materiaal leveren. Het gaat nog even duren voordat we helemaal duurzaam zijn. Bovendien moet je de hele tijd lastige keuzes maken: tweedehands, niet zo efficiente warmtepomp of een spiksplinternieuwe dsuperzuinige?
joukon schreef:
za 22 okt, 2022 12:59
Ik zou er de omschrijving veiligheidskoordje of 'strap hang wrist' , keycord kliksluiting of polsbandje als zoekfunctie gebruiken. Dan kom je een groot aantal tegen op internet webshops.

Ook gebruikt bij digitale camera's.
Ik heb er destijds gewoon eentje van een oud cameraatje gehaald dat in een doos zat op zolder. Er liggen er ook zat bij de kringloop. Voor 2,50 euro krijg je er een flutcameraatje bij, of iets anders.
Fedor schreef:
za 22 okt, 2022 13:14
Zit daar ook aan te denken maar ooit een Edge gehad en ik gebruik maar een heel klein deel van de functionaliteit en ook de bediening vond ik verwarrend (dus daarom nu een lekker simpele Etrex). En kan een Edge ook tracks laden en laten zien op de kaart?
Ja. Scherm is ook even groot als van een GPSMap 60CSX, zit alleen veel minder 'vlees' omheen. Tracks kan je met smartphone erheen sturen (Garmin Connect en daarna bluetooth) of op de ouderwetse manier via USB.

Ik gebruik zelf een Edge 830 als vervanger van de GPSMap 60CSX voor lange fietsreizen, dit bevalt goed. Of een Edge voor jou een volledig vervanger is voor je Etrex zou je moeten uitzoeken (willem.m heeft hier een goed draadje over), maar ik reageerde vooral op TS die graag een GPS heeft speciaal voor racefietsen, dan is een Edge ideaal.

Nog een ding: ik weet dat de Edge 530/830/1030 een goede batterijtijd heeft, bij oudere versies kan dit tegenvallen.
LHTJoost schreef:
za 22 okt, 2022 13:16
En dan vooral vanwege de mogelijkheid tracks vanuit je telefoon te uploaden. Ja dus, dat moet zeker kunnen.
Kan met de 66 serie ook.
Die mij uitstekend bevalt.