Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De som der delen is meer waard dan een hele fiets - Forum Wereldfietser

De som der delen is meer waard dan een hele fiets

Zeker voor een wat oudere fiets is het juiste onderdeel niet altijd, moeilijk of helemaal niet te vinden.
Heb je het onderdeel eenmaal gevonden dan blijkt dat je daar soms de hoofdprijs voor mag betalen.

Waarom dan niet een fiets gekocht met de gewenste onderdelen. Met die gedachte ging ik op zoek.
Zo gezegd zo gedaan. Een x-trail gekocht met Shimano 105 (3x10) voor 200 euro.

Daar heb ik al van gebruikt: het zadel, de pedalen en de velgen.

In reserve de derailleurs, remhoeven en de shifters.

Nog beschikbaar frame, crankstel, zadelpen, stuur en voorbouw.
Niet mijn bedoeling dit te verkopen, maar is er een lid die dit best kan gebruiken dan mag dit voor een klein prijsje weg.

Afbeelding
is dit misschien een leuke basis voor een fixie-achtige stadsfiets ?
Beetje afhankelijk ook van de maximale bandenmaat die erin past.
Met dat soort namen op het frame als complete fiets vaak niet veel waard, terwijl er best wel eens een prima afmontage tussen zit. Met mountainbikes net zo. Het loont bij oudere fietsen al snel om een complete fiets te kopen en de rest weer wegtegeven/doorteverkopen/opvoorraadtehouden. Leuk om te zien ook als iemand er ondanks de minder gewilde naam dan weer wat leuks van heeft gemaakt. Of misschien zelfs samenvoegt met een andere fiets met andere ontbrekende of kapotte onderdelen?

En ach, op vakantie met kampeerspullen kun je ook prima op een Snel of Vittorio, maar ja... daar staat nu eenmaal geen Koga of Santos op... Met weinig bagage lukt het je zelfs nog wel met het frame uit de startpost ;)
wat is de framemaat?
hoogframe schreef:
di 25 okt, 2022 17:38
wat is de framemaat?
56 (hart trapas tot bovenkant van zadelbuis)
Frame is verkocht