Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remkabel knikt bij de handremmen aan het stuur - Forum Wereldfietser

Remkabel knikt bij de handremmen aan het stuur

Bij verschillende fietsen die ik heb treedt het fenomeen op, dat de kabels (buitenmantel) knikken net na het verlaten van de handrem. Is hier iets aan te doen, zonder de kabels in het geheel te vervangen. Ik dacht bv aan een soort stevige krimpkous of iets anders dat ik er overheen kan schuiven. Iemand een idee?

Mvg,

Martijn
martnil schreef:
za 17 sep, 2022 17:31
Ik dacht bv aan een soort stevige krimpkous of iets anders dat ik er overheen kan schuiven.
Ja hoor, krimpkous kan zeker.
martnil schreef:
za 17 sep, 2022 17:31
Is hier iets aan te doen, zonder de kabels in het geheel te vervangen.
Toch zou ik allereerst de kabels binnen en buiten vervangen en ook goed op je kabelloop letten. Die knik zit er al in, en dat beetje krimpkous gaat niet genoeg helpen om je knik eruit te krijgen. Wellicht helpt het wel om de kans op een nieuwe knik te verkleinen?

Misschien is je kabelloop wel een stuk beter met wat meer of zelfs minder buitenkabel? Over de nieuwe kabel kun je dan je krimpkous toevoegen.
Kan je daar is een foto van plaatsen?
Want ik vraag mij af hoe de kabelloop dan is?
En of je buitenkabel wel goed in zijn hoedje zit
Jurr schreef:
ma 19 sep, 2022 07:19
Toch zou ik allereerst de kabels binnen en buiten vervangen
Ik zou eerst de oorzaak willen weten ander krijgen we volgende week dezelfde vraag.
Bovendien, als de kabel te lang is (of niet te kort) kun je het geknikte deel er gewoon afhalen. Dit geldt ook als alleen het hoedje ontbreekt.
Een krimpkous heef alleen zin als die op het remhendelgedeelte steunt. Als de krimpkous alleen over de buitenkabel gaat zal de overgang van de remhendel naar de kabel extra snel knikken.