Additionally, paste this code immediately after the opening tag: M-wave trapas - Forum Wereldfietser

M-wave trapas

Omdat van mijn rohloff fiets, de hollowtech trapas veel piept en kraakt, heb ik vandaag een truvativ crankstel met een m-wave trapas gekocht.

Helaas kan je de shimano bbun55 nergens meer kopen in de maat 122mm 68.

Wie is bekent met deze trapas en wat zijn jullie ervaringen?

Mario
Welke, die met losse kogeltjes? De info is ietwat summier.
Ik denk dat je misschien beter een BB-UN300 kunt monteren als je nog gewoon intact schroefdraad in je frame hebt. Mantel bijvoorbeeld zegt die in jouw maat volgende week weer op voorraad te hebben.
Maar waarom neem je er een zonder schroefdraad, heb je de draad in de bottom-bracket vernaggelt?
Wat ik heb gehoord van verkopers van dit soort noodoplossingen is dat het echt een noodoplossing is en vrijwel nooit goed zal blijven zitten. Dus beter even verder zoeken, en dat er geen un55 meer zijn is omdat die is vervangen door de UN300 en ook die is slecht leverbaar.
Ik denk dat m-wave ook gewoon industrielagers gebruikt in zijn trapassen en dat ze niet veel onderdoen voor die van Shimano, maar dat is een aanname.
Oh, had niet gezien dat die geen schroefdraad had. Morgen even bellen.

Mario
Als je lagers stuk waren kon je toch ook verder met BB52 oid. D’r in draaien en fietsen maar weer.
Grandonneur schreef:
do 01 sep, 2022 23:12
Als je lagers stuk waren kon je toch ook verder met BB52 oid. D’r in draaien en fietsen maar weer.
Het punt is net dat die en de opvolgers niet meer bestaan. Ook BB Un 55 lijkt nergens meer leverbaar. Een nieuwe ontwikkeling BB UN300 dient zich aan. Maar er zijn ook andere merken die deze standaard hanteren, zoals Sunrace.
dit is een vervangende trapas, voor als de schroefdraad in het frame kapot is. je moet deze aan beide kanten met de bekende adapter aandraaien en zo goed vastklemmen. zo kun je het frame 'redden' als in de bracket de schroefdraad kaduuk is.
ik heb er een keer zo een gebruikt bij het opknappen van een fiets en ik weet al niet meer welke, maar er is niet iemand mee teruggekomen, dus grote kans dat 'ie nog op z'n plek zit en z'n werk doet.
Mario, ik wil deze wel van je overnemen, als ik een keer bij je in de buurt ben, dan blijf jij er niet mee zitten.
Ik heb de zaak in Belgïe een mail gestuurd en om 01:35 kreeg ik mail terug dat zij een trapas met draad opsturen 122mm en het truvativ crankstel.

Ik kocht het daar omdat het crankstel met veel korting word verkocht.

Het is de grootste fietsenzaak in Belgïe.

Fietsstore.net. ik betaal geen verzendkosten.

Mario
supermario schreef:ik betaal geen verzendkosten.
Zou het niet gewoon in de prijs zitten. Ondanks allerlei prijskortingen.
En als er geen verzendkosten worden betaald, en de verkoper betaald ze niet.
Wie dan wel?
Oftewel:
Wie wordt belazerd, en wie wordt opgelicht?
Dat zal wel. Bij bol.com was het crankstel €18 duurder. Dus ik ging voor het goedkoopste.

Mario
dunlop schreef:
vr 02 sep, 2022 18:17
Zou het niet gewoon in de prijs zitten. Ondanks allerlei prijskortingen.
En als er geen verzendkosten worden betaald, en de verkoper betaald ze niet.
Wie dan wel?
Oftewel:
Wie wordt belazerd, en wie wordt opgelicht?
Dat is een hele ouderwetse benadering van verdienmodel.

Bedrijven willen zo min mogelijk winst maken, want geen belasting betalen over de winst. Wat ze wel willen is omzet en marktaandeel. Dat maakt je interessant in de toekomst.

Niet dat ik me daarin kan vinden hoor trouwens. Liefst betaal ik gewoon reële verzendkosten.
Grandonneur schreef:verdienmodel
Blijft de vraag:
Wie betaald de verzendkosten?
Is 170 mm niet te kort voor jou?
Ik merk daar nooit veel van. Misschien beter op letten de volgende keer.

Mario