Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets ombouwen voor transport - Forum Wereldfietser

Fiets ombouwen voor transport

Ik zag een mooie oplossing om met een asje een vakantiefiets tot karretje om te bouwen. Werkt met steekassen, ik heb uitvalnaven. Iemand een idee of voorbeelden die kunnen werken?
4CF17DEB-AEB6-4D09-ABFC-64BAFA5E8263.jpeg
ronaldi schreef:
zo 28 aug, 2022 10:24
Ik zag een mooie oplossing
Voor welk probleem?
Als je tien van zulke fietsen in een hokje moet zetten lukt dat volgens mij beter met de wielen gewoon in de fiets.
Geen probleem, een oplossing!

Het gaat om mensen die een fiets compact in bv een trein mee willen nemen. Je kunt op internet met google zoeken naar Rinko, best leuk om te doen en iets van te leren, internet geeft veel informatie.

Rinko is de oplossing dus, mijn vraag gaat over een oplossing die ik zie op een rinko fiets op de foto.
Dit is de fiets van iemand die met bagage op de fiets zijn fiets mee kan nemen in de trein en op perrons.
Het is in ieder geval een mooie constructie.
De vraag is of de maten voldoende klein zijn voor transport als handbagage in de trein.
Thalys
- 1 hand luggage
- Up to 2 items of 75x53x30 cm max.
NS
Je handbagage mag niet meer dan (hoogte, breedte of diepte) 85 centimeter zijn.

Dit is de bagagepagina van de NS.
Is het handbagage? Is het een fietskar? Is het een vouwfiets? Is het een fiets?
Het is de vraag hoe de conducteur dit ziet.
Tgv zou moeten mogen, ice ook als de voorvork er uit is.
Mooi is dat de bagage er op kan blijven.
Een losse steekas met het mechanisme om te sluiten of te klemmen. Een stukje buis wat past tussen de vorkpoten. Een stukje buis van dikwandige kunststof zou ook kunnen
Buis tussen de vorkpoten zetten en de handel om te klemmen aanspannen.
Ik vind dit zo eenvoudig dat je dit niet bedoeld.
WimB schreef:
zo 28 aug, 2022 14:26
Een losse steekas met het mechanisme om te sluiten of te klemmen. Een stukje buis wat past tussen de vorkpoten. Een stukje buis van dikwandige kunststof zou ook kunnen
Buis tussen de vorkpoten zetten en de handel om te klemmen aanspannen.
Ik vind dit zo eenvoudig dat je dit niet bedoeld.
Inderdaad, want je laat achterwege hoe je voor- en achterwiel met snelspanassen draaiend en belastbaar aan weerszijden van een fiets zou kunnen bevestigen, ongeveer ter hoogte van de zadellug als ik het goed zie. Dat ‘handvat’ maken tussen de voorvork is inderdaad makkelijk genoeg.

Groetjes,

Carl
Is er ook een plaatje met tassen voor en achter? En stuurtas. En nog wat zooi op de bagagedrager.
Wat nu getoond wordt lijkt een soort van bikepakking setup
Hier hoe het met steekassen werkt.
Vandaar mijn vraag of iemand voorbeelden kent.
En ik vond het een erg mooie oplossing. Dit laat elke conducteur toch toe in zijn trein?
Ook handig om zo je fiets als aanhanger bij een bergwandeling te gebruiken.

Die zentrale Idee verbirgt sich im Winkel zwischen Oberrohr und Sattelrohr. Durch diese Hülse steckt man eine Achse, auf der sich die Laufräder montieren lassen.

https://fahrradzukunft.de/34/standard-r ... eck-im-zug
5FC782D3-3513-49C0-B4F8-C8F44811E59B.jpeg
5B144B1F-E90A-4FE7-8389-DFCE26FC8446.jpeg
0F453885-1171-4287-AE65-F8727C856545.jpeg
0F453885-1171-4287-AE65-F8727C856545.jpeg
ronaldi schreef:
zo 28 aug, 2022 20:41
Dit laat elke conducteur toch toe in zijn trein?
Zijn trein? Het kan toch ook Haar trein, zijn? Nog even afgezien van alle andere varianten.
Ook handig om zo je fiets als aanhanger bij een bergwandeling te gebruiken.
Uhh, wel eens in de bergen gewandeld?
Dank voor alle positieve en gerichte reacties!
ronaldi schreef:
zo 28 aug, 2022 20:41
0F453885-1171-4287-AE65-F8727C856545.jpeg
Even op de site van Cadence gekeken.... Fietsen en frames om van te watertanden... :P