Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Woon-werk fiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Woon-werk fiets

Grandonneur schreef:
wo 17 aug, 2022 22:46
Los van de onderdelen van de ect ect ect union uit de advertentie, maar als je afdalen remmen en handuitsteken eng vindt moet je ver uit de buurt van zo’n frame blijven. Dat ding is suïcidaal flexibel, met z’n enkele onderbuis.
Oei! Bedankt voor het melden. Ik zie trouwens af van die fiets hoor, toch niet zo'n slim idee.

Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe Batavus Packd Start 3 ga. Vind het erg veel geld, maar misschien kan ik mijn huidige 2 fietsen nog wel redelijk verkopen.
Dat denk ik wel. Netjes schoon, correct afgesteld en duidelijke foto’s en dan zijn het best leuke fietsen.
Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe Batavus Packd Start 3 ga. Vind het erg veel geld, maar misschien kan ik mijn huidige 2 fietsen nog wel redelijk verkopen.
[/quote]

Dat is een goede gedachte. Anders zit je met een overdaad aan fietsen.


Ik zou wel sowieso een testrit gaan maken. Zodat je niet (weer) een fiets koopt die je niet lekker vind fietsen. Want het is (voor jou maar voor mij ook) veel geld dat je uitgeeft.
Shorttrack schreef:
do 18 aug, 2022 15:34
Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe Batavus Packd Start 3 ga. Vind het erg veel geld, maar misschien kan ik mijn huidige 2 fietsen nog wel redelijk verkopen.
Dat is een goede gedachte. Anders zit je met een overdaad aan fietsen.


Ik zou wel sowieso een testrit gaan maken. Zodat je niet (weer) een fiets koopt die je niet lekker vind fietsen. Want het is (voor jou maar voor mij ook) veel geld dat je uitgeeft.
[/quote]

Er gaat zeker een uitgebreide proefrit gemaakt worden! Heb mijn lesje helaas wel geleerd :lol:

Heeft iemand verstand van oude fietsen? Ik heb mijn Gazelle tour populair op marktplaats gezet, vind het moeilijk om de prijs te bepalen. Er is best veel animo voor.
Ik heb gekeken naar soortgelijke fietsen maar de prijzen lopen erg uit elkaar.
https://link.marktplaats.nl/m1874746956 ... nt=app_ios
Fietsjegezocht schreef:
vr 19 aug, 2022 08:19

[...]

Heeft iemand verstand van oude fietsen? Ik heb mijn Gazelle tour populair op marktplaats gezet, vind het moeilijk om de prijs te bepalen. Er is best veel animo voor.
Ik heb gekeken naar soortgelijke fietsen maar de prijzen lopen erg uit elkaar.
https://link.marktplaats.nl/m1874746956
Lijkt me een prima stadsfiets.

Wat meer foto's maken en de fiets zoveel mogelijk ontdoen van persoonlijke accessoires zoals de kralen om de spaken helpt vaak wel. Je zegt dat er Schwalbe Marathon banden op zitten, dat kan prima op de foto bijvoorbeeld. En mooi dat ze erop zitten, maar hebben ze nog wel profiel of zijn ze bijna versleten? Een foto kan dat prima laten zien.

Ook verkoopt iets doorgaans beter als er een vraagprijs bij staat, het bieden daarnaast erbij kan wel helpen om de geïnteresseerden tegen elkaar wat op te laten bieden. Verder vermeldt de advertentie versnellingen in de kenmerken, hoeveel vindt men dan vaak wel leuk om te weten.

Zolang de roest oppervlakteroest is en niet structureel is het niet zo spannend, als je er detailfoto's bij zet kunnen geïnteresseerden dat ook zelf zien. Met een tientje bij de Action kun je ook de verlichting weer op batterijen werkend hebben. Als het geen hele oude klassieker is helpt dat zeker voor een stadsfiets wel bij verkoop wel als dat gewoon werkt, maar bij een racefiets of mountainbike wil je dat bij verkoop er juist af hebben ;)
De fiets lijkt er op de foto veel beter uit te zien dan de omschrijving. Volgens mij is hij voor zijn forse leeftijd juist in zeer goede staat. Waarschijnlijk is dat een betere omschrijvijng, met " alleen oppervlakkige roest", en foto's.
Leon schreef:
vr 19 aug, 2022 08:51
De fiets lijkt er op de foto veel beter uit te zien dan de omschrijving. Volgens mij is hij voor zijn forse leeftijd juist in zeer goede staat. Waarschijnlijk is dat een betere omschrijvijng, met " alleen oppervlakkige roest", en foto's.
De fiets is zeker in goede staat! Het is ook een super fijne fiets waar ik altijd zuinig mee om ben gegaan.
Ik wilde de advertentie niet mooier maken dan het is, kan het ter plekke in ieder geval niet tegenvallen.
Bedankt voor de tip, ga de tekst aanpassen.

@ jurr, bedankt voor de tips, ik ga het een en ander aanpassen.

Hebben jullie enig idee van de vraagprijs die ik erbij moet zetten?
DSC_7804.JPG
Soms tref je op het station een fiets waar best wat van valt te maken.
Cool 😎. Wanneer denk je hem af te hebben?
Grandonneur schreef:
zo 21 aug, 2022 22:00
Cool 😎. Wanneer denk je hem af te hebben?
Ik moet hem eerst nog zomaar durven meenemen.
Bovendien heb je het daar voor het kiezen. Er staan er zeker 10-20 met zo'n label en in verschillende staten van ontbinding.
Poppink schreef:
zo 21 aug, 2022 21:49
DSC_7804.JPG
Soms tref je op het station een fiets waar best wat van valt te maken.
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een oude giant ook mijn ogen open gehouden op het station.
Maar weet niet of ik de uitdaging ook daadwerkelijk zou aangegaan zijn. Heb te weinig verstand van dat soort zaken.