Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cinq 5 plus - Forum Wereldfietser

Cinq 5 plus

Sinds 1 jaar, door Idworx in Wachtberg gemonteerd de Cin5 plus voor m'n iPhone. Was er al bang voor: werkt niet goed. De keren dat ik connectie op m'n iPhone had zijn op één hand te tellen. Wél branden de lampjes correct volgens de gebruiksaanwijzing, C adapter(s) gewisseld, diverse (dure) C-kabeltjes via Apple, vergeet het maar.
Verlies maar nemen en 'n Powerbank mee nemen? herkenbaar? Tips...?

Gijs van Hulst
Volgens mij moet je dan bij de verkoper zijn.
Een Iphone is een kieskeurige eter. Als je hem niet tenminste 1 Ampère stroom geeft, dan begint ie niet met eten. Je kunt er een Android aanhangen. Die zijn minder kieskeurig. Als die wel oplaadt, dan weet je hoe laat het is.

Je kunt er een powerbank tussen hangen. Dus Cinq5 ingaand en Iphone uitgaand. Dan werkt de powerbank als trafo. Dat zou kunnen werken.
Als de verkoper er ook niet uit komt kun je denk ik beter met tout-terrain contact opnemen. Vreemd genoeg verkopen ze geen USB-C naar apple kabeltjes dus dat zou al een hint kunnen zijn.
https://tout-terrain.de/en/faqs
Persoonlijk heb ik geen problemen met het laden van mijn Iphones met de Cinq Plus, mijn 13 en SE laden normaal met de USB-C naar Lightning kabel. Ik betwijfel of het aan de output van de Cinq ligt, een Iphone heeft in beginsel geen 700mA nodig om te starten met laden. Als andere apparaten wel goed laden (?) zou het ook aan je telefoon kunnen liggen. Voor de zekerheid zou je de output van je poort kunnen meten, maar daar heb je dan weer een apparaatje voor nodig.
zwerfkat schreef:
wo 27 jul, 2022 19:57
Voor de zekerheid zou je de output van je poort kunnen meten, maar daar heb je dan weer een apparaatje voor nodig.
Bijvoorbeeld een ander toestel van iemand naast je op het terras of een medereiziger.
simple gezegt: een iphone vraagt zodra je deze wilt laden aan de lader watdeze aankan.
zeg 500mA aan stroom, dan gaat de oplader dit leveren en de iphone verwacht dit dan ook minimaal te krijgen. lukt het niet omdat je bv stil gaat staan is de laadstroom nul.
aje iPhone gaat dan in protest en zal een meldingen geven dat de accesoires niet ondersteunt wordt.
Einde opladen.
Mijn Garmin Edge zegt op dat moment dat de exteren voeding is weggevallen en zodra je weer gaat fietsen komt de melding opladen gestart.

Het is wat het is, het is beter om er een powerbank tussen te zetten, eventueel met pass-through opladen.
Het lijkt er op dat er geen werkende buffer-accu in die cinq5 plus zit? Die zou er lijkt mij voor moeten zorgen dat wat gevraagd wordt ook geleverd wordt (als die buffer niet leeg is natuurlijk)
Dus toch eens wat andere apparaten er aan hangen om te zien wat er gebeurd.
Of hebben ze je een 5 pure verkocht daar zit namelijk geen buffer-accu in. Inmiddels zijn ze bij versie 6 aanbeland met wel weer een accu.