Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus Tara Montage - Forum Wereldfietser

Tubus Tara Montage

Dag allemaal,

Ik probeer een Tubus Tara drager op de voorvork van een Gazelle Esperit te monteren en ik krijg het niet goed voorelkaar.

De tubus moet bevestigd worden op het schroefgat van het spatbord. Maar deze zit samen met de vork helemaal naar binnen. (Zie foto's) een opvulbusje geeft iets ruimte maar extra spanning op de drager omdat deze uitelkaar geduwd wordt. Ook kun je hem niet lekker kantelen of variëren met de 3 gaten. Zelf dacht ik aan een beugeltje om wat buiten de vork te komen. Tubus levert zoiets niet.

Iemand van jullie tips of een creatief idee?

De bevestiging boven op de vork lukt wel met behulp van montage adapters

Bijlagen

Ik zou geen voordrager met bagage op een voorvork met trommelremmen of rollerbrakes monteren. Tenzij je favoriete vakantieland Flevoland of Friesland is...

Tevens is het spaakpatroon van het voorwiel wel erg fancy. Het sterkst kan een wiel worden als de spaken allemaal op gelijke afstand van elkaar in de velg zitten, en niet per 2 of per 4 en dan een grotere tussenruimte zonder spaken.

Kortom, lekker mee woon- werk en boodschappen fietsen en een andere fiets als uitgangspunt voor je fietsvakanties nemen.

Voor wat meer informatie over het er tussenuit filteren van de juiste fiets als uitgangspunt zie bijvoorbeeld dit stuk van mede-forumlid Wim:

https://fietsvakantie.home.blog/
Bedankt voor je reactie Jurr, we willen voor het eerst gaan fietskamperen in Nederland met de kinderen nu ze wat ouder zijn. Daar moet deze drager op.. verder geen zware of spannende zaken. Het moet gewoon passend worden gemaakt.
Neem dan een Zefal Raider voordrager.
Ik denk ook dat de tubus nooit lekker gaat passen.
Deze vork is eigenlijk niet helemaal gemaakt voor een voordrager.
Je moet aan de onderkant teveel opvul ringen plaatsen om hem bevestigd te krijgen.
Je kan natuurlijk iets doen met slangenklemmen. Maar omdat je dat en onder en boven dan gaat doen wordt dat denk ook niets.
Volgens mij moet je hem niet variëren of kantelen maar op één van de twee gaatjes vastzetten (en dan de meest juiste), het spatbord op het derde gaat terug vastzetten en kan een stukje uitbuigen geen kwaad, heb diverse dragertjes met zo’n busje ertussen zitten.

Als het met één busje nog niet lukt kun je idd beter een andere optie overwegen.