Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lege achterband - Forum Wereldfietser

Lege achterband

Misschien stom dat ik het hier post, maar ik zit met een lekke achterband. En dit is niet de eerste keer.... Nadat de buitenband was versleten heb ik de band vervangen, velglint gecontroleerd, binnenband gecontroleerd, alles goed dus monteren maar 😂. Laatst lekker naar Zwolle gereden, midden in het centrum een lekker achterband. Kan gebeuren toch? Ik dacht, lekker makkelijk. Fietsenmaker zoeken, laten plakken en door. De beste man heeft ook goed werk geleverd alleen ik ben te voet thuis gekomen. 3 km vanaf m'n huis weer een lekker band 😠😡. Dus band eraf, gaatje zoeken, plakken en klaar is Chris. Toch? Fout gedacht. Nu 3 binnenbanden, 3 velglinten en een hoop frustratie verder zit ik met een band die niet opgeblazen blijft 🤔.

Ik weet niet meer waar ik naar moet zoeken, wie heeft er suggesties?

Gaat om Vittoria Rubino pro endurance banden met passende binnenbanden.
Zoek naar de oorzaak van de lekke banden.
Zit het lek steeds op hetzelfde punt? Is er daar echt niets aan de hand?

Buitenband voor en achter omwisselen al geprobeerd? Gaat het probleem dan van achter naar voren of blijft het achter?
Edit: mijn tip blijkt ook maar een mening te zijn....
Binnenkant van de buitenband steeds gecontroleerd op aanwezigheid van scherpe uitstekende delen die lekken maken.

Het velglint heb ik vervangen omdat deze stomweg niet goed op hun plaats bleef. Nu ouderwets opgelost met schilderstape (4 lagen).

Binnenkant van de velg nagelopen en gecontroleerd op scherpe delen en niks gevonden.

Ik heb nu de buitenband vervangen voor een nieuwe en ben aan het afwachten of de band nu wel heel blijft. En nee, ik leg de band er niet om met behulp van bandenlichters. Gewoon met m'n handen, beetje wringen/draaien en kleine stapjes per keer.
Ventielkern los?
Stootlek door te lage druk?
Binnenband in de knel bij het monteren?


En gewoon een fatsoenlijk velglint erop, schilderstape is natuurlijk flauwekul.
En als je de voor en achterband eens wisselt? Dat lost het niet op maar als je dan nog lek rijd zit er zeker iets in de buitenband zou ik denken.

Ik heb dit probleem ooit met onze bakfiets gehad. Achterband bleef lek rijden. Zowel de fietsenmaker als ik zelf vonden niets.

Buitenband vervangen en het probleem was weg.
Waar in de binnenband zit het lek? Loopvlak? Zijkant? Velgkant? Hoe ziet de binnenband er verder uit, andere beschadigingen?

Inderdaad een goede velglint installeren, plaklinten geven de minste kans op problemen in mijn ervaring (alleen lastiger met spaak vervangen).
Nu weet ik weer waarom ik hier eigenlijk nooit wat post... Meningen maar geen oplossingen.... Jammer
Er staan tussen die meningen anders best zinnige suggesties...

Waaronder bijvoorbeeld de mijne die door Shorttrack herhaald werd, ik heb je daar nog niet op zien reageren. Met het wisselen van banden voor en achter kun je de mogelijke oorzaak al waarschijnlijker bij de band danwel het wiel leggen.

En dat lijkt me geen mening toch? En zo ziften er wel meer zinnige vragen en suggesties tussen de meningen.
Jurr schreef: ↑
za 09 jul, 2022 20:04
Er staan tussen die meningen anders best zinnige suggesties...

Dat vind ik ook. Wij weten ook niet waar het probleem ligt. Dus een oplossing geven is dan ook lastig natuurlijk. Maar in zowat iedere comment wordt het toch goed mee gedacht naar het vinden van een oplossing.

En ik heb ook al vaak gemerkt (ook in mijn eigen gestarte topics) dat een mening soms nuttiger kan zijn dan enkel de technische informatie.
Mr Wojtas schreef: ↑
za 09 jul, 2022 19:59
Nu weet ik weer waarom ik hier eigenlijk nooit wat post... Meningen maar geen oplossingen.... Jammer
Ja had ook kunnen zeggen "Dankjewel voor de tips maar het is me nog niet gelukt".
Mr Wojtas schreef: ↑
za 09 jul, 2022 19:59
Nu weet ik weer waarom ik hier eigenlijk nooit wat post... Meningen maar geen oplossingen.... Jammer
Pfff....
Ik weet weer waarom het demotiverend is om hier te posten.. mensen lezen niet..
Mr Wojtas schreef: ↑
za 09 jul, 2022 19:59
Nu weet ik weer waarom ik hier eigenlijk nooit wat post... Meningen maar geen oplossingen.... Jammer
Dat werkt alleen met een werkende glazen bol. Ik heb een heel dure, maar helaas kan ik daarmee de oorzaak niet zien.
Laten we energie steken in vragenstellers die attent zijn.

Als we nu een week lang geen aandacht meer besteden aan de bijzondere reactie van TS, verdwijnt het bericht vanzelf uit de lijst van recente onderwerpen.
Inderdaad. Derhalve, doei.
HenkS schreef: ↑
zo 10 jul, 2022 10:35
Mr Wojtas schreef: ↑
za 09 jul, 2022 19:59
Nu weet ik weer waarom ik hier eigenlijk nooit wat post... Meningen maar geen oplossingen.... Jammer
Dat werkt alleen met een werkende glazen bol. Ik heb een heel dure, maar helaas kan ik daarmee de oorzaak niet zien.
Ah TS zoekt een echte oplossing: nieuw wiel met nieuwe binnen/buitenband aanschaffen. Lijkt me een goede optie ;)