Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar een tourfiets van rond de 300 euro - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar een tourfiets van rond de 300 euro

Jurr schreef:
vr 15 jul, 2022 14:25
Op YouTube staan best handige fietstechniek filmpjes. Die van fietsgereedschap fabrikant ParkTool zijn bijvoorbeeld prima. Onder andere de werking van een derailleur en het afstellen daarvan wordt dan rustig en duidelijk uitgelegd.
Je was me al voor zie ik nu. :lol:
Wat leuk. Klinkt goed. Dat kon wel eens een fiets zijn om heel veel plezier van te hebben. En ach, gaandeweg kom je altijd wel op punten die je beter/anders wilt. Zo liggen er hier al een hoop stuurtjes, zadels etc in de schuur :D

Reimer schreef:
vr 15 jul, 2022 11:31
Een mankementje dat de fiets wel lijkt te hebben is dat bij de hoge versnellingen achter (6 en 7 de hoogste 2) de ketting wat stroef gaat lopen, alsof hij ergens tegenaan schuurt. Ik heb de plek nog niet kunnen vinden, misschien is het gewoon de hoek die de ketting in die standen maakt?
Kan, als je er voor kiest om de ketting schuin te laten lopen. Het streven is bij trippel om met het grootste blad van de twee grootste tandwieltjes af te blijven, met het kleinste blad van de twee kleinste tandwieltjes af te blijven en met het middelste blad van het grootste en het kleinste tandwiel af te blijven. Ongeveer.