Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Action remblokjes: is het voor mij geschikt? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Action remblokjes: is het voor mij geschikt?

Ik vind de prijs voor kool stop blokjes goed meevallen. Als je daarvoor wat meer garantie heb op goede remmen wil ik wel wat meer uitgeven. Dan bespaar ik grasg wat extra op mijn fietsbel :lol:
Shorttrack schreef:
vr 24 jun, 2022 12:13
Dan bespaar ik grasg wat extra op mijn fietsbel :lol:
Wel een mooie ping hoor zo'n Spurcycle bel ;)

En minder duur ook als je 'm hier op het forum weet te scoren (-:
De Koolstop salmon blokjes remmen vooral beter in de regen. Laat dat nu net de situatie zijn waarin velgremmen het van zichzelf niet zo goed doen.
Nou, ik geloof gewoon dat jullie het een keer gaan meemaken. Action remblokjes in de Hollandse regen. Uiteraard kan je alles ophangen en de aanschafprijs en dat afzetten tegen grote risico's als het misgaat. Edoch: de ervaring leert dat ik echt niet solliciteer naar een ramp met Action spullen, en ook niet bv met de allergoedkoopste Bolk auto onderdelen bij Mister Auto. De Action fietsbellen, voor lampen, achterlichten en banden zijn prima.Ik neem het risico en ik kom jullie het vertellen.
In welke wereld is fietsverlichting van de Action goed? Die druppels gaan allemaal kapot. Als er vocht in komt, werkt het hele zaakje niet meer. De wat duurdere lampen zijn minder slecht. Maar als je eenmaal de batterijen wilt vervangen, is de lamp niet meer waterdicht en begint de ellende.

Fietsverlichting is wat mij betreft waterdicht. In Nederland kun je niet voorkomen dat je fiets in de regen komt. Daarom moet de verlichting dus waterdicht zijn en dit ook blijven.
Het ging toch over remblokjes?
En hoe remmen de blokjes?
Zullen de remblokjes van de action al op zijn?

Ik ga ze in ieder geval ook aanschaffen. Dit omdat die van mij nu op zijn maar ik nog altijd niet :oops: Aan de ombouw van mijn fiets begonnen ben. Na de ombouw heb ik in plaats van canti's, magura velgremmen.

Maar tot die tijd even action spul. Omdat ik nu wel echt hoop dat er snel verandering in komt.

En nu we hier toch zijn. Hoe bevielen de remblokjes?
Shorttrack schreef:
wo 13 dec, 2023 23:36
Hoe bevielen de remblokjes?
Sinds dat eveneens erg goedkope gereedschapssetje op 30 juli hebben we niets meer van hem gehoord. :shock: :wink:
Leon schreef:
do 14 dec, 2023 10:33
Sinds dat eveneens erg goedkope gereedschapssetje op 30 juli hebben we niets meer van hem gehoord. :shock: :wink:
Misschien is ie door de remmen gegaan :wink: .
Het zullen voor mij toch geen action remblokken worden. In onze action verkopen ze toch geen cantilever remblokjes.
Een willekeurig paar remblokjes is toch op elke spreekwoordelijke straathoek te koop? Ik snap even de focus op Action niet zo.
In Nederland voor vlakte zijn alle remblokken wel goed, in de bergen omtrent V-brake bv. merk ik verschil in kwaliteit met bv. remblokken van Rose of Shimano. Dan Shimano beduidend beter en gaan langer mee. Dus voor mij daarom op toerfiets sindsdien standaard Shimano. Op stadsfiets rijd ik deze af of plaats ieder ander merk, maakt niet uit.
Zijn er vergelijkende remblokjes tests?
Poppink schreef:
wo 20 dec, 2023 23:20
Zijn er vergelijkende remblokjes tests?
Als je het in het engels zoekt dan vind je wel iets. Die van de Aldi zullen er wellicht niet bij zijn dan. Heb er zelf nog niet naar gekeken. Maar ik verwacht dat enkel de gekende merken vernoemd worden in de tests.