Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Villiger fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Villiger fiets

Wat foto's. Komt alleen nog ander stuurpen en stuur op.

Bijlagen

Met achtervorklugjes. Zeer cool 8)
Mooie fiets!

Ben je er nog achter gekomen of die Rohloff er later in is gekomen?
Wat een bijzondere derailleur.
Welke Transferölvergiftung (spellingscorrectie van mijn mobiel voor tandwielverhouding, deze is te mooi om te wissen) heeft je fiets?
Dat is geen derailleur, maar een Rohloff kettingspanner voor een oorspronkelijk derailleurframe dat later een Rohloff heeft gekregen.
Ik vertelde de man dat ik aan de hand van de serie nummer kon zien dat de naaf uit 2006 komt. Hij vertelde mij: dan is de naaf ouder dan mijn fiets. Ik kocht die in 2012 nieuw.

Ik zag vandaag dat er een bout M6x16 ontbrak. De naaf heeft een oem2 asplaat, die in die bout moet passen om tegen druk te geven tijdens het schakelen.

Ook was ik zo dom om de ketting pas te controleren bij thuis komst. Die was vies en versleten. Had anders gezegd dat ik ook de handvatten er bij wilde. Maar ja de man bleef maar praten. Hij probeerde mij als pscholoog af te leiden :D .

Las in de rohloff brochure dat je afhankelijk van de tandwiel je deze kan omdraaien.

Wil volgende week de remleidingen vervangen, vapn de naaf en de magura.
Mijn R-naaf komt ook uit 2006. Dat was een goed naafjaar: soepel schakelen met in de lagere regionen een vleugje wrijving en een robuuste afdronk.
supermario schreef:
ma 20 jun, 2022 21:57

Las in de rohloff brochure dat je afhankelijk van de tandwiel je deze kan omdraaien.
Ja hoor, wel opletten dat dat niet al eerder gebeurd is ;)

En als je twee kanten versleten hebt zul je waarschijnlijk moeten overstappen op het nieuwe type tandwiel met aparte carrier, de oude tandwielen worden door Rohloff niet meer gemaakt. Tenzij men dat in het verleden natuurlijk al gedaan heeft, dan heb je alleen een los tandwieltje nodig als de twee kanten daarvan versleten zijn.

Al zijn er ook nog wel wat aftermarket opties verkrijgbaar van het klassieke schroeftandwiel, verkrijgbaar via onder andere Thorn in de UK.
Jemig Mario jij wisselt sneller van fietsen dan ik van onderbroek :lol:
Beviel hij toch niet?
willem.m schreef:
ma 20 jun, 2022 22:02
Mijn R-naaf komt ook uit 2006. Dat was een goed naafjaar: soepel schakelen met in de lagere regionen een vleugje wrijving en een robuuste afdronk.
Serienummer tussen de 100.001 en 115.900 neem ik aan?
De mijne 203xxx is vermoedelijk uit 2014.
Behoorlijk rauw schakelend, soms haperend en stroef in de afdronk.
Is via Elan en een vragenlijst uitverkoren voor een gratis revisie bij Rohloff en gedraagt zich sindsdien voorbeeldig.