Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bredere banden of niet? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bredere banden of niet?

Op de band die er nu op zit staat 26 - 1.50
Dan is het theoretisch dus een gokje. ;-)
Het probleem is inderdaad dat de inch-maten niet eenduidig zijn en verschillende velgmaten kunnen betekenen bij dezelfde inchmaat. Dus inderdaad zoveel mogelijk vermijden.
(Overigens, autobandenmaten gaan ook in inches maar die heeft dat probleem niet.)
bast1aan schreef:
za 11 jun, 2022 21:26
(Overigens, autobandenmaten gaan ook in inches maar die heeft dat probleem niet.)
Autobandenmaten gaan in mm’s, percentage en inches tegelijk door elkaar heen. En dan nog draaglast in kilo’s en een snelheidscodering in letter erachteraan om het simpel te houden :twisted:

Tip voor 50-559 op deze fiets is toch om even na te meten of je genoeg ruimte gaat hebben, voordat je ze bestelt..
Grandonneur schreef:
za 11 jun, 2022 21:50

Tip voor 50-559 op deze fiets is toch om even na te meten of je genoeg ruimte gaat hebben, voordat je ze bestelt..
Je bedoelt dat het frame breed genoeg is?
Frame, spatborden, remhoeven enz.
Shorttrack schreef:
za 11 jun, 2022 22:31
breed genoeg
En hoog genoeg bij het loopvlak: bij de vork, bracket en het achtermannetje.
Nu ik besloten heb om 50 te nemen rest nog de vraag welke band. Ik heb enkel ervaring met de big ben en de big apple als het gaat over de betere banden.

Big apple zaten op de bakfieten. Achteraan hebben we die vervangen voordat hij versleten was. We reden er teveel lek mee.

Big ben zit op mijn e-bike. Erg comfortable en rolt denk ik ook lekker. Ik kan er toch goed mee fietsen.

Ik merk echter wel dat er weinig reviews te vinden zijn over de big ben in vergelijking met ....
Er wordt ook snel verwezen naar de big apple als het over de big ben gaat. Is dit omdat de big apple een "betere" band is of omdat de big apple gewoon gekender is.

De grip van de big ben vind ik uitstekend. Nog geen last van gehad. Deze zou beter moeten zijn als de big apple. Volgens de website van schwalbe zijn de banden even goed als het gaat over rolweerstand.

Antilek vind ik wel belangrijk. Maar de plus versie is niet nodig. Heb nu de normale versie van big ben en heb nog maar 1x lek gereden op 8000km
Shorttrack schreef:
do 16 jun, 2022 09:19
Ik merk echter wel dat er weinig reviews te vinden zijn over de big ben in vergelijking met ....
Je overdrijft. Je hebt de Big Ben gebruikt en bent er lyrisch over. Koop die dan en ga fietsen!
Je bent dus om begrijpelijke reden heel tevreden met de big ben.
Leon schreef:
do 16 jun, 2022 09:25
Shorttrack schreef:
do 16 jun, 2022 09:19
Ik merk echter wel dat er weinig reviews te vinden zijn over de big ben in vergelijking met ....
Je overdrijft. Je hebt de Big Ben gebruikt en bent er lyrisch over. Koop die dan en ga fietsen!
Het is ook de enige band die ik ken. De big apple zat op de elektrische bakfiets. Dus daar kan in weinig over zeggen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik niet weet wat ik mis en met een andere band nog veel beter ben.
O maar als dat je doel is had je beter door moeten sparen voor een falkenjagd.

Vanmorgen een uurtje gefietst op míjn ouwe giant, het was weer genieten.

D955CB0E-FE2B-4063-93D2-7893D627306D.jpeg
🌟 🌟 🌟

(übercoole fiets, en waardevast!)
Shorttrack schreef:
do 16 jun, 2022 09:19

Big apple

[...]

Big ben
Je kan ook 1 Big Ben en 1 Big Apple kopen. Dan kun je ze vergelijken, ze voorop en achterop wisselen en zelf de voor jou ontbrekende reviews schrijven ;)

Grandonneur schreef:
do 16 jun, 2022 09:45

Vanmorgen een uurtje gefietst op míjn ouwe giant, het was weer genieten.
Tweemaal 3x11 minuten? ;)
Jurr schreef:
do 16 jun, 2022 10:14

Tweemaal 3x11 minuten? ;)
Tja we worden uiteindelijk elke dag een dagje ouder

:wink:
Grandonneur schreef:
do 16 jun, 2022 09:45
Vanmorgen een uurtje gefietst op míjn ouwe giant, het was weer genieten.
Trouwens wellicht ten overvloede, waarmee ik hetzelfde wil zeggen als Leon: ga fietsen (en geniet ervan) :!:
Dat is wat ik ook wil zeggen ;)
Dat de Schwalbe ingenieurs de banden smaller maken dan de maten waaronder hun commerciele colegas ze verkopen lijkt ironisch in de trend naar "breder is beter"....
mijn tip voor een band in 50 mm voor 26 inch: Schwalbe Landcruiser. Ik ervaar 'm als licht-lopend, door de doorlopende midden'ril'? niet te stug en niet zijwaarts bewegend/rollend in de bocht. betaalbaar.
Continental Contact Urban 50-559 schijnt ook goed te zijn.