Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd: stuurtas bevestigen op stuurpen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd: stuurtas bevestigen op stuurpen

Fedor schreef:
wo 08 jun, 2022 15:18
SloW schreef:
wo 08 jun, 2022 12:03
Dank je! Inderdaad zo'n stuurrol :) Waarschijnlijk heb ik ook een extender nodig aan de stuur vanwege de kabels. Die heeft soortgelijke opstelling als de clickfix van een stuurtas.
Bij bikepacking tassen (ook bij het harnass van de Decathlon) heb je schuimrubber "vullers' om zo ruimte voor de kabels te maken. En extender zou normaal niet nodig hoeven te zijn.
Ok. Bedankt voor de verduidelijking.
Bij het doornemen van andere posts komt ik de KLICKfix Vario-Rack Universal drager tegen die ook op de stuurpen kan worden gemonteerd. Zo gek was mijn idee dus ook al weer niet :D

Bedankt iedereen voor het meedenken en aanreiken van de andere alternatieven!

Bijlagen

Heb je daar wel ruimte voor? Kan je voorvork nog wel inveren? En hoe doet zo'n wasrek het off-road?
Jurr schreef:
do 09 jun, 2022 22:54
Heb je daar wel ruimte voor? Kan je voorvork nog wel inveren? En hoe doet zo'n wasrek het off-road?
Geen idee. Bedankt voor je zorg. Zo'n wasrek wordt m inderdaad niet.
Het ging mij om een oplossing van iets bevestigen op de stuurpen. Of dat überhaupt kan. Nu kan ik verder broeden op iets in die richting.
Genoeg oplossingen te vinden. Bikepacking.com had je vast al gevonden?
Jurr schreef:
do 09 jun, 2022 23:21
Genoeg oplossingen te vinden. Bikepacking.com had je vast al gevonden?
Ja, maar nog niet alles kunnen doornemen.
SloW schreef:
do 09 jun, 2022 23:05
.
Het ging mij om een oplossing van iets bevestigen op de stuurpen. Of dat überhaupt kan. Nu kan ik verder broeden op iets in die richting.
Nou kennen we je fiets niet, maar ik zou vermoeden dat je helemaal geen stuurpen hebt.

Althans niet in de traditionele vorm, als in het voorbeeld van de adapter. Ik denk dat je een aheadset (excusez le mot het Engels) hebt, waarbij stuurpen wordt begrepen als de horizontale voorbouw tussen vorkbuis en stuur.

Iets klemmen rond de spacers van de vorkbuis is niet meteen een aantrekkelijke gedachte.
Grandonneur schreef:
vr 10 jun, 2022 08:36
SloW schreef:
do 09 jun, 2022 23:05
.
Het ging mij om een oplossing van iets bevestigen op de stuurpen. Of dat überhaupt kan. Nu kan ik verder broeden op iets in die richting.
Nou kennen we je fiets niet, maar ik zou vermoeden dat je helemaal geen stuurpen hebt.

Althans niet in de traditionele vorm, als in het voorbeeld van de adapter. Ik denk dat je een aheadset (excusez le mot het Engels) hebt, waarbij stuurpen wordt begrepen als de horizontale voorbouw tussen vorkbuis en stuur.

Iets klemmen rond de spacers van de vorkbuis is niet meteen een aantrekkelijke gedachte.
Dank je. Er zit inderdaad een aheadset op de Santos. Toch maar voor de oplossing van een alu-stuur gekozen.
SloW schreef:
wo 08 jun, 2022 12:52
Leon schreef:
wo 08 jun, 2022 12:34
Het aantal keren dat om een foto gevraagd zal worden ter verduidelijking zal er niet door afnemen.

Zelf heb ik een extra large top opening back swing low mount handlebar/saddle bag, die groter is dan de meeste stuurrollen. Het mooiste is dat ik er dan bij stuurmontage alsnog een stuurrol bij kan zetten. Daar moet ik eens een foto van maken. 8)
Nu ben ik wel heel erg benieuwd!
Hij staat op het Raad Plaatje van vandaag:
Afbeelding
Hij is back swing aan het stuur en front swing aan het zadel.